آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ 27 ذو الحجة 1445 Wednesday, 3 July , 2024
3

آشنا با اتوبان همت بیگانه با شهید همت ؟!؟

  • کد خبر : 8433
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
آشنا  با اتوبان همت بیگانه  با شهید همت ؟!؟
روزانه هزاران ماشین در اتوبان همت تردد می‌کنند اما واقعا چقدر صاحب نام این اتوبان یعنی شهید حاج محمد ابراهیم همت را می‌شناسیم؟!؟ هزاران کوچه و خیابان و بزرگراه و اتوبان و پل و... بنام شهیدان است اما چقدر به آرمان‌های شهیدان و وصیت نامه شهدا و سفارشات و توصیه ها و انتظارات شهیدان عمل کرده یا میکنیم؟!؟ در هفته چند دانش آموز و چند دانشجو بر سر مزار امثال شهیدان رجایی و باهنر و بهشتی و... می‌روند و فاتحه می‌خوانند؟!؟

روزانه هزاران ماشین در اتوبان همت تردد می‌کنند اما واقعا چقدر صاحب نام این اتوبان یعنی شهید حاج محمد ابراهیم همت را می‌شناسیم؟!؟
هزاران کوچه و خیابان و بزرگراه و اتوبان و پل و… بنام شهیدان است اما چقدر به آرمان‌های شهیدان و وصیت نامه شهدا و سفارشات و توصیه ها و انتظارات شهیدان عمل کرده یا میکنیم؟!؟ در هفته چند دانش آموز و چند دانشجو بر سر مزار امثال شهیدان رجایی و باهنر و بهشتی و… می‌روند و فاتحه می‌خوانند؟!؟ هر هفته چند جوان دهه هفتادی و دهه هشتادی پای درس فداکاری شهید محمد حسین فهمیده حاضر میشوند؟!؟
براستی چه کسی و چه چیزی باعث دوری ما از شهیدان شده است؟!؟ اگر در سال ۱۳۵۸ یا ۱۳۵۹ که اوج انقلابی‌گری ما بود کسی به ما میگفت : اگر قدر شهداء و آرمان‌های انقلاب را ندانیم؛ خدای ناکرده یه روزی میاد که خانمها بدون حجاب در ماشین و سیگار بدست و در کنارشان یک سگ خواهد بود که نشانه کلاس و تمدن و روشنفکری و… است؛ آیا اصلا و اساسا باورمان میشد؟!؟ آنروز در سال ۱۳۵۸ اگر کسی این حرفها را می‌زد به شدت مخالفت و تعجب میکردیم اما با کمال تاسف و تاثر فراوان امروز شاهد همان ترس و دغدغه سال ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ هستیم.
چه کسی و چه چیزی باعث جدایی مردم و جوانان از دین و ایمان و نماز و مسجد و شهیدان شده است؟!؟
قطعا اول از همه؛ مسئولان کشور هستند که باید ببینند آیا سبک و سطح زندگی و کار و خدمت آنها چقدر از شهیدان فاصله گرفته است؟!؟ به نظر می‌رسد بیش از ۹۰ درصد مسئولان و مدیران رده بالای کشور در منطقه یک؛ دو؛ سه؛ چهار؛ پنج و شش زندگی می‌کنند؟!؟ چرا؟!؟
چرا تقریبا هیچ مسئول رده بالایی در منطقه ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ زندگی نمی‌کنند؟!؟ آیا وقت آن نرسیده که مسئولین ما به تاسی از پیامبر اکرم و ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین؛ بخشی از اموال و دارایی های خود را وقف محرومان و فقراء و نیازمندان نمایند؟!؟ راه دوری نمی‌رود اگر به آخرت ایمان داشته باشید.
چطور می‌شود در اتوبان شهید همت هر روز رفت و آمد کرد و راه شهید همت را نرویم؟!؟
کمی به اسم اتوبان‌ها و بزرگراه ها دقت کنید : چمران. باقری. مدرس. صیاد. خرازی. سلیمانی. یاسینی. زین الدین. باکری. اندرزگو. لشگری. آب شناسان. بابایی. کاظمی. بروجردی و… ( شهیدان نام آور سرافراز و جان برکفی که برای دین و مملکت و ناموس و امنیت ما شهید شدند ولی واقعا در زندگی ما و مدیریت ما ظهور و بروز ندارند ). چرا؟!؟
مدیران کاخ نشین امروز؛ مسئولان ساکن در محلات بد آب و هوا و محروم مناطق یک؛ دو و سه؟!؟ در حوزه نظارت آنلاین خدا هستند و بدانید که فرمود : ان ربک لبالمرصاد. و قیامت جایی هست که خودش در کمینگاه نشسته و رصد می‌کند. به هوش باشید و تا میتوانید راه شهیدان را ادامه دهید و زنده نگه دارید که فردا دیر است.
من از سر بریده شهید حججی؛ من از مظلومیت شهید چاغر وند ؛ والله خجالت میکشم.

حسن خسروی

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=8433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.