آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024
8
مدیریت زمان وکیفیت آن در زندگی

! داستان وقتی که می‌گویند؛ طلاست!

  • کد خبر : 6215
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۵۱
! داستان وقتی که می‌گویند؛ طلاست!
صرفه جویی در زمان، کیفیت در زندگی و پشتکار برای به انجام رساندن برنامه های روزانه از دغدغه های اساسی این روزها به شمار می روند. انسان ها فکر می کنند انجام دادن تمامی برنامه های روزانه، ملاقات با دوستان، وقت گذاشتن برای خود، خرید کردن و ... غیر ممکن است.

صرفه جویی در زمان، کیفیت در زندگی و پشتکار برای به انجام رساندن برنامه های روزانه از دغدغه های اساسی این روزها به شمار می روند. انسان ها فکر می کنند انجام دادن تمامی برنامه های روزانه، ملاقات با دوستان، وقت گذاشتن برای خود، خرید کردن و … غیر ممکن است.
اما باید گفت اگر شما برنامه ای متناسب با روحیات، شخصیت و زمان خود داشته باشید نه تنها می توانید برنامه خود را تکمیل کنید بلکه می توانید زمانی را به کارهای شخصی خود اختصاص دهید.
مدیریت زمان فرایندی برای رسیدن به هدف است که بسته به نوع فعالیت، شخصیت، روحیات، زمان و … برای هر فرد مختلف است اما در این مقاله ترفندهایی را معرفی خواهیم کرد که به شما کمک می کند؛ با استفاده از آن ها کیفیت زندگی خود را تغییر دهید.
اما جالب اینجا است، که همه ما زندگی پرمشغله و پیچیده‌ای داریم! آنقدر که گاهی احساس می‌کنیم به چندین ساعت بیشتر در شبانه روز نیازمندیم.
آمارهای جهانی در این موضوع نشان می‌دهد؛ تنها شما نیستید که وقتی بیشتری در شبانه‌ روز نیاز دارید، بانوان امروزی معتقدند که تقریبا با ۶ ساعتِ اضافه در روز می‌توانند به همه کارهایی که می‌خواهد انجام دهند، برسند، همه ما سعی می‌کنیم بین کارهایی که باید انجام دهیم(مواردِ شغلی) و کارهایی که می‌خواهیم انجام دهیم (دیدار دوستان، میهمانی خانوادگی، ورزش و…) تعادل ایجاد کنیم، اما انجام چنین کاری در ۲۴ ساعت دشوار است، طبق تحقیقات بانوان ترجیح می دهند ۳۰ ساعت در روز زمان داشته باشند.
اما اکنون که نمی‌توانید ساعات شبانه روز را عوض کنید، صرفه‌جویی در زمان را به شما ارائه می کنیم تا بهترین ساعات آزاد بیشتری برای تفریحات خود داشته باشید.
چند حقیقت عجیب:
متاسفانه ۵۵ درصد بانوان از وعده غذایی‌شان می‌گذرند تا وقت بیشتری برای کارهای شخصی خود پیدا کنند، همچنین از هر ده خانم، چهار نفر از ساعات کاری خود می‌زنند تا به کارهای عقب افتاده خود برسند، در کمال  تعجب سه‌چهارم خانم‌ها برای به دست آوردن وقت بیشتر، از حداقل خواب خود می گذرند، از هر ۱۰ نفر خانم، چهار نفر عقیده دارند که داشتن وقت بیشتر، بهتر از پول بیشتر است، زیرا وقت بیشتر به آنان کمک می‌کند سالم تر و جذاب‌تر بمانند.
بهرحال برای صرفه جویی در زمان همیشه باید برنامه ریزی داشت. برنامه ریزی کمک میکند که نه تنها کارها را درست و به موقع انجام دهیم بلکه مسئولیتهای ما چندان با کمبود زمان مواجه نشود و در نهایت ما نتوانیم کارهای مان را درست و به موقع انجام دهیم.
همیشه سعی کنید که کارها و برنامه ریزی هایی را که باید روز بعد انجام دهید را یک روز قبل پیش بینی کنید تا کارهای مهمتر را در ساعات اولیه به انجام برسانید.
مدیریت زمان یا صرفه جویی در زمان مخصوصا در محیط کاری بسیار اهمیت دارد چون در کار باید در یک زمان بندی مشخص حجم بالایی از وظایف و مسئولیت ها را رسیدگی کرد بنابراین صرفه جویی در زمان و داشتن یک برنامه ریزی خوب کمک میکند تا مدیریت زمان داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=6215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.