آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024
3

جناب آقای رئیس جمهور؟!؟ “با مردم صحبت کنید”

  • کد خبر : 5446
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰:۰۹
جناب آقای رئیس جمهور؟!؟ “با مردم صحبت کنید”
مراسم تنفیذ ریاست جمهوری جناب آقای رئیسی ( 1400/5/12 ) ؛ رهبری معظم انقلاب اسلامی نکاتی را در ابعاد مختلف بیان کردند از جمله موضوع مهم "" ارتباطات با مردم "" . حقیقتا دولت‌های ما تاکنون خواسته یا ناخواسته اهمیت چندانی به مقوله جایگاه؛ نقش؛ اهمیت و کارکرد " روابط عمومی و ارتباطات " نداده اند و این خود عامل بسیار مهمی در آسیب دیدن سرمایه اجتماعی کشور بوده که متاسفانه جایی مورد حساب و کتاب و بازخواست و ارزیابی قرار نگرفته است.؟!؟!

جناب آقای رئیس جمهور؟!؟
“با مردم صحبت کنید”

از : دکتر حسن خسروی. مدرس دانشگاه و مولف کتاب روابط عمومی و ارتباطات.

در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری جناب آقای رئیسی ( ۱۴۰۰/۵/۱۲ ) ؛ رهبری معظم انقلاب اسلامی نکاتی را در ابعاد مختلف بیان کردند از جمله موضوع مهم “” ارتباطات با مردم “” . حقیقتا دولت‌های ما تاکنون خواسته یا ناخواسته اهمیت چندانی به مقوله جایگاه؛ نقش؛ اهمیت و کارکرد ” روابط عمومی و ارتباطات ” نداده اند و این خود عامل بسیار مهمی در آسیب دیدن سرمایه اجتماعی کشور بوده که متاسفانه جایی مورد حساب و کتاب و بازخواست و ارزیابی قرار نگرفته است.؟!؟!
موضوع روابط عمومی و ارتباطات با مردم ؛ همواره یکی از اشکالات و نقاط ضعف دولت‌ها بوده که از اتفاق ؛ مجموعه نهاد ریاست جمهوری بیشتر از هر جای دیگری از ضعف آن آسیب دیده است. موضوع روابط عمومی و زیرشاخه های آن نظیر تشریفات و سنجش افکار و… آنطور که باید و شاید در دست حرفه ای ها و متخصصان واقعی این حوزه نبوده است. زمانی که جناب آقای علی لاریجانی رئیس مجلس بودند؛ بارها و بارها در دیدارهای رسمی با مقامات خارجی می‌دیدیم که ایشان تسبیح بدست هستند.؟!؟! در زمان ریاست جمهوری جناب آقای احمدی نژاد ؛ بارها و بارها شاهد بودیم که ایشان در چندین دیدار متفاوت با مقامات خارجی در یک روز ؛ فقط و فقط از یک کت و شلوار استفاده می‌کردند. حقیقت آن است که مقامات و روسای جمهور ما ؛ در خصوص زبان بدن؛ رعایت پروتکل‌های تشریفاتی بین المللی و استانداردهای مربوطه ‌؛ فن بیان و سخنوری ؛ تسلط به زبان خارجی خصوصا انگلیسی صحبت کردن و… ضعفهای اساسی دارند و علی الظاهر اهمیتی هم برایشان نداشته است
. خوب همه اینها در ارزیابی و برداشت و سنجش شخصیتی دیگران نسبت به ما نقش مهمی دارند که حتما باید روسای جمهور آموزش‌های لازم و کافی در حوزه روابط عمومی و ارتباطات را طی نمایند. تاکید چند باره رهبری معظم انقلاب بر موضوع ارتباط با مردم و در میان مردم بودن و صحبت کردن با مردم ؛ دقیقا تاکید بر برخورداری از یک روابط عمومی و ارتباطات حرفه ای و کارآمد است که امید می‌رود جناب آقای رئیسی واقعا بدان توجه ویژه داشته باشند.
پس ریاست جمهوری باید :
۱- خودش روابط عمومی و ارتباطات؛ تشریفات؛ زبان بدن؛ زبان خارجی؛ فن بیان و سخنوری و… را بخوبی بداند یا فرا بگیرد.
۲ – نهاد ریاست جمهوری از یک تشکیلات قوی حرفه ای روابط عمومی و ارتباطات برخوردار گردد.
۳ – رئیس جمهور محترم ؛ یک فرد متخصص ؛ خوش اخلاق ‌؛ جامع نگر ؛ خوشنام و با ظاهری آراسته را به عنوان سخنگوی دولت برگزیند. ترجیحا رئیس دفتر رئیس جمهور ؛ سخنگوی دولت نیز باشند.
والامر الیکم.

اعلام وصول موجب امتنان است.

حسن خسروی

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=5446

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.