آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
2

فرهاد زیویار نامی ماندگار برای توسعه پایدار لرستان

  • کد خبر : 24942
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
فرهاد زیویار نامی ماندگار برای توسعه پایدار لرستان

دولت کار و کرامت در دو سال گذشته با سرلوحه قرار دادن مدیریت جهادی و میدانی در استان لرستان با فعال کردن ظرفیت ها و مزیت های این استان، موجب زنده شدن بارقه های امید برای توسعه سرزمین گنج های پنهان از مشکلات مردمان دیار فلک والافلاک شده است. فرهاد زیویاراستاندار بومی، با اخلاق وعلمی […]

دولت کار و کرامت در دو سال گذشته با سرلوحه قرار دادن مدیریت جهادی و میدانی در استان لرستان با فعال کردن ظرفیت ها و مزیت های این استان، موجب زنده شدن بارقه های امید برای توسعه سرزمین گنج های پنهان از مشکلات مردمان دیار فلک والافلاک شده است.

فرهاد زیویاراستاندار بومی، با اخلاق وعلمی لرستان به واسطه شناخت دقیق از جفرافیا وشرایط استراتژیک استان آرام آرام جایگاه ویژه‌ای در استان برای خود بدست می آورد و بفهمی نفهمی محبوبیتی هم برای خود به دست آورده است. شاید این را بتوان از میزان انبوه درخواست‌های ملاقات با وی فهمید یا شاید هم از تکاپویی که در استان به جریان افتاده تا مشکلات به گل مانده لرستان ، در یک مدیریت انقلابی وجهادی حل شود.

این امر می‌تواند دودلیل عمده داشته باشد. اول آنکه او به واقع یک لرستانی است و مشکلات این دیار را با گوشت و پوست و استخوان خود درک می‌کند و در فهم شرایط، نیاز به بسط توضیح واضحات ندارد. دلیل دوم نیز به خاطر جایگاه ویژه‌ای است که اودر نگاه رئیس کابینه دارد و بنابراین می‌تواند با دولتمردان به تعامل پرداخته و مسائل موجود را از پیش پای توسعه استان بردارد.

استان لرستان به دلیل واقع شدن در مسیر ترانزیت جنوب_شمال، هم‌ جواری با استان‌ های مرزی و صنعتی کشور، جایگاه قابل قبول استان در تولید محصولات کشاورزی و باغی و دامپروری، عرصه‌های وسیع مرتعی و جنگلی، ذخائر عظیم معدنی، برخورداری از تعداد ۹ شهرک صنعتی، یک منطقه ویژه اقتصادی، وجود نیروی کار کافی از جمله داشته ها و سرمایه های این استان است که فراموش شده است.

و اگر بخواهیم از بعد اجتماعی و فرهنگی هم آن را تعریف کنیم می بینیم که امنیت لازم به لحاظ باورهای مذهبی و قومی، زمینه‌ های مناسب فرهنگی و بالاخره جاذبه‌ های کم‌ نظیر گردشگری دارای شرایط خوبی برای توسعه و سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی است که در لرستان به چشم می خورد.

استان لرستان هرچند یکی از مناطق کم برخوردار از لحاظ توسعه شناخته می‌شود اما غنی و ثروتمند در بخش‌های مختلف است و اگر ظرفیت‌های استان به الفعل شود، بطور قطع حرف‌های زیادی در کشور برای گفتن دارد.

در این میان اما فرهاد زیویار گرچه استاندار ویژه نبود ولی پیگیری های ویژه ای دارد که وی را متمایز تر از همتایانش می کند …

استادیوم ۱۵هزار نفری خرم آباد و بروجرد،قلعه فلک الافلاک ،آزاد راه اراک -خرم آباد، راه آهن،معشوره و … از زیویار استانداری سخت کوش و پیگیر ساخته است که دولت به پاس این پیگیری ها نگاهش را به لرستان ویژه نموده؛ نگاهی که به مراتب بهتر از استاندار ویژه است …

کولاک دکتر زیویار که خیلی ها از منتقدین و حتی موافقین و دوستان هم انتظار چنین نوع مدیریتی از وی را نداشتند این حقیقت را بازگو نمود که مدیریت یک علم هنجاری و گفتاری نیست.

استاندار لرستان که ویژه تر از ویژه از آب درآمد در پیوند و ارتباط های چند سویه با پایتخت و ایجاد مجموعه ایی هدفمند از بده بستان های کلان با مسئولان کشوری در اتاق خودشان یک نظم مدیریتی و عملیاتی در لرستان به وجود آورد که خیلی انتظار آن را نداشتند.

تاریخ یاد خواهد کرد که افتتاح بسیاری از پروژه های ریز و‌ درشت در استان لرستان که سال های سال به محاق رفته بود همچون واقعه ایی بزرگ در زمان صدارت دکتر فرهاد زیویار به سرانجام رسیدند.

در دولت های قبل استان لرستان در پایلوت قرار گرفتن ها سرآمد بود و تعدادی سرمایه گذار خارجی و داخلی هم به استان آمدند که بعداً و هم اکنون مشخص شد که سرمایه گذاری آنها در لرستان زوایای پنهانی داشته که هنوز هم مشخص نگشته و بسیاری از مردم بی گناه قربانی این سرمایه گذاری های مبهم شدند.

 

آن همه قرارداد بی مبنا و کاغذی که بیشتر بوی گوشت بره و روغن حیوانی می داد دکتر فرهاد زیویار را پخته و هوشیار نمود که اساس توسعه و تعامل با کسب آمارهای کاغذی و منفعت های شخصی و گروهی در تضاد است و مورد قضاوت آیندگان قرار خواهد گرفت.

فراموش نکرده ایم که استانداران پیشین در لرستان یک حکومت خودمختاری به راه انداخته و‌ با قدرت رسانه ایی خود مفاهیم گسترده ایی به رفت و آمدهای الکی و بدون نتیجه مدیران و مسئولان کشوری به استان داده بودند؛رفت و آمدهای همه روزه که در دولت های قبلی به یک اصل تبدیل شده بود و گمانه ها بر این بود که این مسافرت ها تمام معیارهای لرستان را تحت تأثیر قرار خواهد داد «خوابی که تعبیر نشد»

استاندار ویژه لرستان بسیاری از مناسبات سنتی مدیریت را که میراث چندین دهه بود را شجاعانه زیر پاه گذاشت و با آرامی و صبوری برنامه هایی را به مرحله اجرایی درآورد که متأثر از ایده های نوع و جدید در عرصه مدیریت کلان بود.«کنار گذاشتن شواف های تبلیغاتی؛دعوت از مسئولان به لرستان و برپایی مراسم کباب و دادن عسل و روغن حیوانی»

دکتر فرهاد زیویار با استفاده از این اصل که؛خرد در آینده از خطاها و عیوب گذشته استخراج می شود یک راه جدید برای مدیریت و تغییر در احوالات لرستان ابداع نمود که هم اکنون پیشرفت بسیاری از پروژه های راکد استان نتیجه این ابداع می باشد.

غیر قابل کتمان است که در دولت های گذشته در همان روز اول تمام مدیران بدون در نظر گرفتن هیچ معیاری و عملکردی فقط بخاطر تفکرات مخالف با دولت ها عزل می گشتند و همین امر باعث مناقشات و احیای دشمنی هایی میشد که اصل خدمت و عملکرد را هم زیر سوال می برد و هم اینکه روحیه خدمت را از مدیران خدمتگزار می گرفت اما دکتر زیویار در میدان عمل نشان داد که خدمت به مردم و عملکرد را مهم تر از تفکرات همراه با دولت می داند.

استاندار بومی استان لرستان در عمل اثبات نمود که ارضای عقده های سیاسی و غیر عقلانی در نظام اسلامی و خدمت به مردم یک امر مطرود و مردود است که جز عده ای اندک دیگر هیچ کس از آن سود نخواهد برد.

افتتاح پروژه های بزرگ نظیر ورزشگاه چند هزار نفری و دیگر طرح های بزرگ و کوچک که میراث سهل انگاری در دولت های قبل است نشان دهنده یک عصر طلایی در مدیریت لرستان و سوزاندن بدعت گزاری های شومی است که لرستان را فلج و مفلوک نموده بود.

کاهش نقش سنت های منسوخ شده در برنامه های دولت؛حضور میدانی و بازدیدهای مستمر؛خوش اخلاقی و ملاقات با همه طیف های سیاسی و مردم دکتر زیویار را متمایز از پیشینیان خود در این منصب نموده است.

نگاهی نظیر دستور ویژه رئیس جمهور برای تخصیص اعتبار و رفع موانع برخی پروژه‌های استان

در همین خصوص استاندار لرستان از دستور ویژه رئیس جمهور برای رفع موانع حقوقی و تخصیص اعتبارات لازم برای برخی از پروژه‌های استان خبر داد.

زیویار به اهمیت طرح‌هایی همچون سد معشوره، آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک، ایجاد شهرک‌های صنعتی در استان، شرکت یخچال‌سازی لرستان و پروژه‌های آب و فاضلاب اشاره کرد و خواستار رسیدگی برای رفع موانع و تامین اعتبارهای لازم این پروژه‌ها شد.

یاداشت :امیر محمود داودی نژاد

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=24942

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.