آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ 27 ذو الحجة 1445 Wednesday, 3 July , 2024
2
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی:

خسارت سیل به ۵۶۰ کیلومتر جاده بین مزارع پلدختر جبران نشده است

  • کد خبر : 17849
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: سیل فروردین سال 98 موجب تخریب 700 کیلومتر جاده بین مزارع این شهرستان شد که تاکنون 140 کیلومتر از این میزان بازسازی شده است و 560 کیلومتر به دلیل عدم جبران خسارت، مشکل جدی دارد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: سیل فروردین سال ۹۸ موجب تخریب ۷۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع این شهرستان شد که تاکنون ۱۴۰ کیلومتر از این میزان بازسازی شده است و ۵۶۰ کیلومتر به دلیل عدم جبران خسارت، مشکل جدی دارد.

به گزارش گریت نیوز، سید حمیدرضا کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در برخی مزارع گندم پلدختر به دلیل آسیب سیل به جاده دسترسی، راه ورود کمباین برای جمع آوری و برداشت محصول مسدود بود که خسارات و مشکلاتی برای کشاورزان در بر داشت.

وی افزود: بنابراین انتظار می رود برای ایستگاه های پمپاژ، جاده های بین مزارع شهرستان پلدختر، اراضی شیب دار و به طور کلی مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان اقدام جدی و مستمر صورت گیرد.

کاظمی یادآور شد: شهرستان پلدختر با وجود رودخانه های کشکان و سیمره و اقلیم بسیار مناسب برای کشاورزی و باغداری، نیروی انسانی مطالبه گر و توانمندی دارد که می توان با حمایت دولتمردان به بهترین شکل از این ظرفیت استفاده کرد.

وی همچنین افزود: بیش از ۳۰۰ هکتار زمین های کشاورزان پلدختر در سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ به طور کلی تخریب شد و از بین رفت که مصوبه ای درخصوص جایگزین کردن منابع ملی برای این زمین ها اخذ شد اما منابع ملی در منطقه وجود ندارد بنابراین انتظار می رود چنانچه امکان داشته باشد گزارش کارشناسی از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای این زمین ها ارایه شود.

کاظمی افزود: باید بخشی از اعتبارات به عنوان بلاعوض و بخشی به عنوان تسهیلات به کشاورزانی که زمین های آنها تخریب شده است پرداخت شود تا بتوانند پروژه ای جایگزین مانند دامداری یا صنایع تبدیلی جهت ایجاد درآمد فعال کنند.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=17849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.