آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ 25 ذو الحجة 1445 Monday, 1 July , 2024
6

لرستان قطب تولید انیمیشن صنعتی وبرنامه های عروسکی

  • کد خبر : 5393
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴
لرستان قطب تولید انیمیشن صنعتی وبرنامه های عروسکی

پویانمایی به عنوان هنر- صنعت، یکی از دریچه های مهم برقراری ارتباط با دنیای معاصر وپنجره ای برای نمایش هنر و فرهنگ ملی هر کشور است. امروزه این هنر صنعت در دو حوزة تولید پیام و تولید ثروت در حال ایفای نقش بی بدیل خود در عرصه های رسانه و اقتصاد می باشد. باتوجه به […]

پویانمایی به عنوان هنر- صنعت، یکی از دریچه های مهم برقراری ارتباط با دنیای معاصر وپنجره ای برای نمایش هنر و فرهنگ ملی هر کشور است. امروزه این هنر صنعت در دو حوزة تولید پیام و تولید ثروت در حال ایفای نقش بی بدیل خود در عرصه های رسانه و اقتصاد می باشد. باتوجه به گستردگی طیف مخاطبان این هنر صنعت از کودکان تا بزرگسالان باعث شده که بهره گیری از آن مورد توجه برنامه ریزان و تصمیم سازان عرصه رسانه قرار گیرد.

جشنواره ملی پویانمایی و برنامه های عروسکی، که با تدبیر رئیس محترم سازمان جناب آقای دکتر علی عسگری و همت و هدایت هوشمندانه معاون محترم امور استان های سازمان جناب آقای دکتر دارابی برگزار می شود، فرصت مغتنمی برای مدیران شبکه های ملی و استانی فراهم کرده تا استعدادها و توانمندی های واحدهای انیمیشن را شناسایی و برای حضور قدرتمند در این عرصه پرورش دهند. این جشنواره فرصتی عالی برای معرفی، رقابت و درخشش و البته حمایت از تولیدکنندگان و هنرمندان مستعد صنعت پویانمایی و جوانان باذوق حوزه انیمیشن به ویژه در مراکز استانی است.

این جشنواره برای کمک به رشد و بالندگی صنعت پویانمایی کشور و فراهم آوردن زمینه رقابت سازنده بین هنرمندان، دیده شدن آثار فاخر مراکز استانی در سطح ملی و هم افزایی ظرفیت های متعدد و گسترده این عرصه، مهم و تاثیرگذار است.

استان لرستان از دیر باز به عنوان یکی از قطب های تولید انیمیشن مطرح و دارای پیشینه ی غنی در زمینه ادبیات تاریخی و ضرب المثل های فولکلور و قصه ها و حکایت های شیرین لری است وهنرمندان مستعد در اکثر شهرستان های استان با علاقه وافری این کار را به صورت حرفه ای دنبال می کنند. این استان با سرمایه گذاری های مناسب و پشتیبانی تجهیزاتی، ظرفیت معرفی به عنوان قطب اصلی انیمیشن صنعتی ایران را در کشورهای منطقه دارد.

 

دکتر علیرضا شیروی ، مدیر کل صدا وسیمای مرکز لرستان

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=5393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.