آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
6
مدیر کل هواشناسی استان:

کاهش ۱۶ درصدی بارندگی لرستان در سال زراعی ۱۴۰۰ نسبت به آمار بلندمدت

  • کد خبر : 25953
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۲۴
کاهش ۱۶ درصدی بارندگی لرستان در سال زراعی ۱۴۰۰ نسبت به آمار بلندمدت
مدیر کل هواشناسی استان گفت: میانگین بارندگی استان لرستان از اول مهرماه سالجاری تا ۲ اسفندماه نسبت به آمار بلندمدت ۱۶ درصد کاهش داشته است

مدیر کل هواشناسی استان گفت: میانگین بارندگی استان لرستان از اول مهرماه سالجاری تا ۲ اسفندماه نسبت به آمار بلندمدت ۱۶ درصد کاهش داشته است.
 به گزارش روز دوشنبه یافته، بهروز مرادپور مدیر کل هواشناسی لرستان میانگین بارندگی استان از یکم مهر ۱۴۰۰ را ۲۶۰ میلی‌متر اعلام و افزود: این مقدار بارش نسبت به بارش مدت مشابه سال گذشته که ۲۸۶ میلی‌متر ثبت شده ۹ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند با ۳۰۸ میلی‌متر، ۱۶ درصد کاهش داشته است.
مرادپور همچنین گفت: میانگین بارش مرکز استان خرم‌آباد از ابتدای سال زراعی تاکنون معادل ۲۵۵ میلی‌متر است که نسبت به بارش سال گذشته ۸ درصد کاهش و نسبت به بلندمدت ۱۴ درصد کاهش داشته است.
 مدیر کل هواشناسی استان در ادامه گفت بیشترین بارندگی در ابتدای پاییز ۱۴۰۰ تا ۲ اسفندماه در ایستگاه سپیددشت با ۴۳۳ میلی‌متر و کمترین بارندگی در ایستگاه هواشناسی پل‌دختر با ۱۵۵ میلی‌متر به ثبت رسیده است.
وی در خصوص دماهای ثبت‌شده در استان در طول دوره‌ی آماری گفت بیشترین دمای ثبت‌شده در پنجم مردادماه ۱۳۹۸ در پل‌دختر به میزان ۴۸.۴ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای ثبت‌شده مربوط به شهر ازنا به میزان ۳۲- درجه سانتی‌گراد می‌باشد که در تاریخ ۷ اسفندماه ۱۳۹۷ رخ داده است.
مراد پور در پایان در خصوص وضعیت دما در سال ۱۴۰۰ گفت بیشترین دمای ثبت‌شده در سال ۱۴۰۰ در پل‌دختر با ثبت دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد در ۴ مردادماه ۱۴۰۰ و کمترین دمای ثبت‌شده مربوط به شهر نورآباد دلفان با ثبت ۲۱- درجه سانتی‌گراد در یکم بهمن ۱۴۰۰ بوده است.
 کمینه دمای خرم‌آباد در سال ۱۴۰۰ نیز ۹- درجه سانتی‌گراد بوده که در یکم بهمن ۱۴۰۰ به ثبت رسید و بیشینه‌ی دمای مرکز استان ۴۶ درجه سانتی‌گراد در چهارم مردادماه ۱۴۰۰ ثبت شده است

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=25953

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.