آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
3

استاندار لرستان: لزوم قرارگیری معاش و اقتصاد لرستان بر روی ریل طبیعی خود

  • کد خبر : 25972
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
استاندار لرستان: لزوم قرارگیری معاش و اقتصاد لرستان بر روی ریل طبیعی خود

  استاندار لرستان در مراسم افتتاح ۳۱۳ پروژه روستایی در منطقه تقی آباد بخش زاغه گفت: لازم است تغییرات اساسی در سبک زندگی و نگاه به اجتماع با رویکردهای جدید نسبت به تولید در استان ایجاد شود. به گزارش طلوع افلاک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان،دکتر زیویار […]

 

استاندار لرستان در مراسم افتتاح ۳۱۳ پروژه روستایی در منطقه تقی آباد بخش زاغه گفت: لازم است تغییرات اساسی در سبک زندگی و نگاه به اجتماع با رویکردهای جدید نسبت به تولید در استان ایجاد شود.

به گزارش طلوع افلاک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان،دکتر زیویار گفت: لرستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع و با توپوگرافی خاص با توجه به تغییرات اقلیمی از نظر کشاورزی مورد توجه قرار دارد.

استاندار لرستان با بیان اینکه ۷۰ درصد از مردم لرستان به صورت شهری و ۳۰ درصد در مناطق روستایی اسکان دارند به عنوان شعار سال اشاره کرد و افزود: لازم است بر اساس همین نگاه کارشناسی لازم و تغییرات مورد نظر در استان انجام گرفته و سبک زندگی مردم مورد توجه قرار گیرد .

دکتر زیویار به موقعیت طبیعی لرستان و میزان نزولات جوی بارندگی ها و روان آب ها اشاره کرد و گفت: لازم است در این زمینه تجدید نظر به عمل آمده و سرمایه گذاری کرد تا معاش و اقتصاد لرستان روی ریل طبیعی خود قرار گیرد.

وی به احداث بند خاکی منطقه ریمله اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به معماری شهری احداث این پروژه تبدیل تهدید به فرصت به منظور مهار سیلاب ها و رونق کشاورزی و باغداری و گردشگری است که لازم است با قرار گرفتن دانش در کنار تولید نیازهای منطقه برطرف شوند.

دکتر زیویار تصریح کرد: در بحث آبخیزداری در لرستان پس از سفر ریاست محترم جمهور ۳۲ میلیارد تومان به ۱۱ پروژه اختصاص یافته که مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

استاندار لرستان به اعتبارات تبصره ۱۸ در لرستان اشاره کرد و گفت: در این زمینه یک رکورد در سطح کشور ثبت شده و چند درصد بیشتر از اعتباری که در اختیار استان قرار داده شده هزینه شده است و لازم است همه بخش ها همت به خرج داده تا این موضوع بعنوان مبنایی برای سال مالی آینده قرار گیرد تا بتوانیم با عزم جدی سایه محرومیت را از چهره لرستان برطرف کنیم.

استاندار لرستان در پایان افزود: برای رفع محرومیت لازم است نگاه‌ها عوض شود زیرا فرصت ها در کنار ما وجود دارند و خداوند نعمتهای زیادی را به لرستان عطا کرده است که قابل مقایسه با استان های دیگر نیست و بنا به دلایلی در گذشته به خوبی از آنها استفاده نشده است.

دکتر زیور خاطرنشان کرد: لرستان در بخش شیلات ،کشاورزی،باغداری، گیاهان دارویی، زنبورداری و تولید عسل حرفهایی برای گفتن داردکه همه این موارد با عزم همگانی و حمایت لازم عملی خواهند شد تا لرستان بتواند در جایگاهی که استحقاق آن است قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=25972
  • نویسنده : محمود داودی نژاد
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی استانداری لرستان
  • 96 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.