آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳ 30 ذو الحجة 1445 Saturday, 6 July , 2024
2
نمایش نامه:

نمایش ” کودک مدفون ” به کارگردانی امید سرلک تا ۶ تیرماه به اجرا می رود

  • کد خبر : 23176
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
نمایش ” کودک مدفون ” به کارگردانی امید سرلک  تا ۶ تیرماه به اجرا می رود
به گزارش پایگاه خبری طلوع افلاک: نمایش «کودک مدفون» به روی صحنه می‌رود. نمایش کودک مدفون به نویسندگی سام شپارد با ترجمه‌ی بهروز کروبی و کارگردانی امید سرلک خرداد تا ۶ تیر ۱۴۰۲ در خانه‌ی نمایش دا به روی صحنه می‌رود.

نمایشنامه‌ی کودک مدفون یکی از آثار برجسته‌ی سام شپارد نمایشنامه‌نویس شناخته‌شده‌ی آمریکایی است که با نگاهی پست مدرن به مساله‌ی خانواده می‌پردازد؛ نمایش داستان خانواده‌ای را بیان می‌کند که علیرغم داشتن گذشته‌ای روشن، با بروز یک بحران اخلاقی در سال‌های دور به ورطه‌ی نابودی کشیده شده است. هر چند اعضای خانه سال‌هاست به ظاهر با هم زندگی می‌کنند اما در واقع هم‌خانه‌ی هم به شمار می‌روند نه خانواده! تا این که با ورود نمایندگان نسل جدید (نوه‌ی خانواده و نامزدش) فضای روابط خانواده دستخوش تغییرات عمده می‌شود.

امید سرلک کارگردان نمایش کودک مدفون تلاش کرده است با پایبندی به متن نمایشنامه گذار نظام خانواده از سنت به مدرنیته، آسیب‌های ناشی از مواجهه با مدرنیته و در نهایت انتقال آن به دوران پسامدرن و الگوی جدید نظام خانواده را به بر روی صحنه به تصویر در آورد.

در این نمایش که غلامرضا عربی مشاور کارگردانی آن را بر عهده دارد محمدجواد اکبری، ریتا عبدل‌پور، سهیل اکبری، یونس نیامی، علی علمدارزاده، نازنین زهرا مقدسی و امیرحسن (آریا) حدادی به ایفای نقش می‌پردازند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از دستیاران کارگردان رضا مقدمی و امیرحسن (آریا) حدادی، منشی صحنه سارا پارسامهر، موسیقی محسن ارمندی، طراح صحنه آیدا فاضلی، مدیر صحنه فاطمه (رعنا) خیاط بهارلو، دستیار صحنه علیرضا زمانی، طراح لباس نگین صدرزاده، دستیار لباس پریسا دهکمه، طراح گریم مهلا شهریاری، اجرای گریم محمدعلی شهریاری، طراح نور علی بیگدلی، طراح پوستر و بروشور رقیه مجیدزاده و ثنا حسینی صدر، ساخت تیزر جلال عیوضی، عکاسان، شکیبا طاهری، محمد شایسته‌کیا، سیروس رستم‌پور، امیرحسین شهری و رقیه مجیدزاده، ساخت دکور حمید رحیمی‌نیا.

نمایش کودک مدفون تا ۶ تیرماه هر شب از ساعت ۱۹ در خانه‌ی نمایش دا واقع در خیابان خارک (بن‌بست اول) به روی صحنه می‌رود.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=23176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.