آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ 25 ذو الحجة 1445 Monday, 1 July , 2024
3
فرماندار ازنا:

کاهش شدید آب‌های زیرزمینی ازنا / اهتمام‌ دولت در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام

  • کد خبر : 22285
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
کاهش شدید آب‌های زیرزمینی ازنا / اهتمام‌ دولت در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
فرماندار ازنا از کاهش شدید سطح آب‌های زیرزمینی در این شهرستان خبر داد

فرماندار ازنا از کاهش شدید سطح آب‌های زیرزمینی در این شهرستان خبر داد.

محمدرضا فاتحی یکم اردیبهشت در جمع اهالی روستای دوبلوکان بخش مرکزی ذخیره‌سازی آب در مخزن سد کمندان را ضروری برشمرد و اظهار کرد: با وجود بارندگی‌های خوب سال‌گذشته همچنان ذخایر آب در شهرستان ازنا مطلوب نیست و امیدواریم با ذخیره‌سازی آب در پشت سد کمندان آب مورد نیاز سال زراعی جدید را تامین کنیم.

وی برداشت از ذخایر آب زیرزمینی را در شهرستان ازنا نگران کننده اعلام کرد و گفت: در دهه ۷۰ بدون آینده‌نگری و کار علمی ۱۴۰۰ حلقه چاه آب با مجوز در شهرستان حفر شده که برداشت بی‌رویه از این آب‌ها طی سالیان گذشته موجب کاهش شدید سطح آب‌های زیرزمینی شده است.

فرماندار ازنا با بیان اینکه امروز بسیاری از قنوات بخش جاپلق نیز خشک شده‌اند و با چالش‌های جدی در این رابطه روبرو هستیم، ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد منازل مجاور سد کمندان در یکسال گذشته با پیگیری‌های فرمانداری توسط آب منطقه‌ای استان تملک شده و موضوع جابجایی روستای کمندان در معاونت عمرانی استانداری در دست بررسی است و منتظر تصمیم استان در این رابطه هستیم.

وی بیان کرد: رویکرد دولت سیزدهم اتمام بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام و بر زمین مانده است و در این زمینه مذاکرات و پیگیری‌های خوبی برای شهرستان شده است و امیدوار هستیم در هفته دولت شاهد افتتاح پروژهای زیادی باشیم.

گفتنی است سد کمندان از جمله پروژه‌های نیمه تمام بود که با همت دولت سیزدهم و پیگیری فرمانداری در سه مرحله آبگیری خواهد شد.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=22285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.