آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
5
نماینده اسبق مردم پلدختر ومعمولان:

لرستان نیازمند سرمایه گذاری در حوزه آب و کشاورزی است/ رئیس جمهور در سفرش به لرستان به رفع مشکلات توجه ویژه تری کند

  • کد خبر : 9948
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
لرستان نیازمند سرمایه گذاری در حوزه آب و کشاورزی است/ رئیس جمهور در سفرش به لرستان به رفع مشکلات توجه ویژه تری کند

  نماینده ادوار هشتم و نهم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت : رئیس جمهور در سفرش به لرستان به رفع مشکلات توجه ویژه تری کند. دکتر علی کاییدی افزود : سفر رئیس جمهور و هیات همراه به لرستان شامل معاونت رئیس جمهور ، وزرا ، معاونین وزرا و مسئواین عالیرتبه دولتی به لرستان فرصتی […]

 

نماینده ادوار هشتم و نهم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت : رئیس جمهور در سفرش به لرستان به رفع مشکلات توجه ویژه تری کند.

دکتر علی کاییدی افزود : سفر رئیس جمهور و هیات همراه به لرستان شامل معاونت رئیس جمهور ، وزرا ، معاونین وزرا و مسئواین عالیرتبه دولتی به لرستان فرصتی ویژه برای طرح مسائل و مشکلات مردم لرستان و همچنین توجه ویژه دولت در راستای رفع این مشکلات است .

وی با بیان اینکه لرستان عیلرغم ظرفیت های بهینه در حوزه های مختلف اما محروم است،گفت : در کنار محرومیت این استان ، فقر و فلاکت و بیکاری در لرستان تشدید شده و ارمغان این وضعیت ، مهاجرت هایی است که غالبا برای دستیابی به شغل لرستانی ها را راهی تهران ، شهرهای حاشیه تهران و استان های توسعه یافته می کند.

وی گفت : باید توجه کرد که استان با وجود مزیت های نسبی در حوزه های مختلف به این وضع دچار شده است و در حال حاضر به نظر می رسد توسعه کشاورزی و تخصیص منابع آبی بعنوان حق آبه لرستانی ها بیش از هر چیز دیگری در برون رفت از این وضعیت تاثیر گذارتر خواهد بود و به همین دلیل ایجاب می کند دولت در سفرش به لرستان به این دو موضوع بیش از هر موضوع دیگری توجه کند.

کاییدی ادامه داد: لرستان چهارمین استان پرآب کشور است و ۱۱ درصد روان‌آب‌های کشور در این استان اما وزارت نیرو به حق آبه لرستان به میزان سهمش از آب های کشور بی توجه است ، از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی لرستان تنها ۲۵ درصد اراضی استان آبی بوده و سهم لرستان از اراضی آبی کشور که میانگینی ۴۵ درصدی دارد بسیار پایین است .

نماینده سابق مردم پلدختر و معمولان اظهار کرد : صنابع استان عمدتآ راکد بوده و پروژه های عمرانی لرستان نیز غالبآ تکمیل نشده و در گذر زمان رها شده اند ، راه آهن بعنوان یکی از محورهای حمل و نقل و توسعه در هر منطقه در لرستان به سرانجام نرسیده و اهمیت اجرای آن با اختصاص اعتبارلات درخور بیش از هر زمان دیگری است ، تکمیل پروژه راه‌آهن دورود – خرم‌آباد از برنامه‌های بسیار مهم دولت باید باشد که به‌صورت یک بسته کامل برای تمام نقاط لرستان از جمله اتصال شهرستان پلدختر به این خط ریلی توسعه آفرین در لرستان تعریف شود ، سدهای لرستان صرفا آب بندهایی هستند که در رونق و توسعه کشاورزی کاربردی ندارند و پمپاژها و ایستگاههای کشاورزی نیز با مشکلات عمده ای دست و پنجه نرم می کنند.

وی بیان کرد: در پلدختر امروز باغات یکی از مزیت های این شهرستان رد حوزه کشاورزی و باغداری هستند که به مدد این مزیت نسبی ، اشتغال بسیاری خوبی در مناطق باغی ایجاد شده است و همین الگو نشان می دهد که در صورتی که دولت به استفاده از آب و اهمیت دادن به مقوله کشاورزی توجه کند مشکل اشتغال شهرستان پلدختر با بهره برداری از ایستگاههای پمپاژ آب نظیر جایدر که بیش از ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از ردیف ملی بودجه ای برخوردار است ، ایستگاه چم مهر ، واشیان ، آمیران کوشکی ، جلگه خلج ، زیودار و .. حل خواهد شد .

وی افزود: سیل فروردین سال ۹۸ پلدختر را در حوزه راه و کشاورزی با لطمات جبران ناپذیری مواجه کرد که کشاورزان این شهرستان از دولت خواسته و مطالبه شان توجه جدی به احیای اراضی کشاورزی و یا جبران خسارات در این بخش ها و همچنین اختصاص اعتبار برای بازسازی محور خرم آباد – پلدختر و اتمام پروژه های بخش راه است .

کاییدی گفت : خودروهای سیل زدگان هنوز تعیین تکلیف نشده و مجموعه ورزشی شهید سرمالیان پلدختر با مشکلاتی مواجه است که ایجاب می کند دولت در سفرش به لرستان بیش از هر برهه دیگری به این مشکلات توجه جدی و بر رفع آنان اهتمام ویژه تری داشته باشد .

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=9948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.