آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
4

دو خواهش مهم از استاندار محترم لرستان

  • کد خبر : 9921
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱:۵۱
دو خواهش مهم از  استاندار محترم لرستان
به عنوان یک معلم دلسوز ؛ از استاندار محترم لرستان دو خواهش دارم : 1- ایجاد هم افزایی 2 - ایجاد ارزش افزوده. هم افزایی یعنی تجمیع هنرمندانه و هوشمندانه تمامی پتانسیل‌های مادی و معنوی استان با هدف " هم پایانی" که همانا منجر به ایجاد رشد و توسعه پایدار استان تا پایان دوره چهار ساله رئیس جمهور محترم شود. ارزش افزوده نیز یعنی استان لرستان در پایان دوره مذکور؛ از حیث شاخصهای مربوط به درآمد سرانه و تولید ناخالص داخلی و ضریب جینی جزو پنج استان اول " برخوردار " کشور گردد. اما چگونه می‌توان به این مهم دست یافت؟!؟

به عنوان یک معلم دلسوز ؛ از استاندار محترم لرستان دو خواهش دارم :
۱- ایجاد هم افزایی
۲ – ایجاد ارزش افزوده.
هم افزایی یعنی تجمیع هنرمندانه و هوشمندانه تمامی پتانسیل‌های مادی و معنوی استان با هدف ” هم پایانی” که همانا منجر به ایجاد رشد و توسعه پایدار استان تا پایان دوره چهار ساله رئیس جمهور محترم شود.
ارزش افزوده نیز یعنی استان لرستان در پایان دوره مذکور؛ از حیث شاخصهای مربوط به درآمد سرانه و تولید ناخالص داخلی و ضریب جینی جزو پنج استان اول ” برخوردار ” کشور گردد.
اما چگونه می‌توان به این مهم دست یافت؟!؟
تجربه زیسته نگارنده حاکی از آن است که شرط لازم و کافی تحقق دو خواهش اعلام شده آن است که هر شهر استان لرستان را بر اساس استعدادی که دارد مورد توجه قرار دهیم. این کلید واژه و پاشنه آشیل توسعه لرستان است.
مثلا اگر شهری استعداد کشاورزی دارد ؛ کشاورزی اش را رونق دهید. اگر شهری استعداد گردشگری دارد؛ گردشگری اش را رونق دهید. اگر شهری استعداد معدنی دارد ؛ معادنش را توجه کنید. و…
این امر سبب می‌شود تا از هدر رفت منابع و آزمون و خطای بی مورد و تکراری جلوگیری شده و همه عوامل در جهت هم افزایی و ارزش افزوده گفته شده حرکت نمایند.
پازل رشد و توسعه پایدار لرستان چند تکه مهم و کلیدی دارد ( گردشگری. دارویی. معدنی. کشاورزی. منسوجات. صنایع دستی.) که اگر درست جایگذاری شوند همگان از نتیجه آن منتفع خواهند شد؛ فقط باید نگاه جزیره ای و متعصبانه به پیرامون خود را کنار گذاشته و به منفعت عامه توجه کنیم.

حسن خسروی

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=9921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.