آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
7

آزادی ۶۵۰زندانی با مشارکت خیرین وستاد دیه/مطالبه احیای پروژ ه های راکدلرستان از رئیس جمهور

  • کد خبر : 9636
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
آزادی ۶۵۰زندانی با مشارکت خیرین وستاد دیه/مطالبه احیای پروژ ه های راکدلرستان از رئیس جمهور

رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: سال گذشته ۶۵۰ نفر از زندانیان از سوی ستاد دیه و با مشارکت خیرین آزاد شدند به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی طلوع افلاک، ، محمد رزم در نشست با اصحاب رسانه، با تاکید بر اینکه رویکرد، اصلی ما در این سفر فعال سازی پروژه‌های راکد است، اظهار داشت: در این […]

رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: سال گذشته ۶۵۰ نفر از زندانیان از سوی ستاد دیه و با مشارکت خیرین آزاد شدند

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی طلوع افلاک، ، محمد رزم در نشست با اصحاب رسانه، با تاکید بر اینکه رویکرد، اصلی ما در این سفر فعال سازی پروژه‌های راکد است، اظهار داشت: در این راستا  کارگروه‌هایی از دو تا سه هفته پیش در تهران به دعوت معاونین وزرا، وزرا و معاون اجرایی رئیس جمهور تشکیل شده و پروژه‌های تعریف شده در حوزه های وزارت نیرو، بهداشت و درمان، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش است.
وی افزود: سقف اجرای مصوبات تا پایان ۱۴۰۱ مشخص شد و در این بازه زمانی تزریق مبلغ ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان موجبات رونق استان را فراهم می‌کند.
رئیس کل دادگستری لرستان بیان کرد: در این راستا زمینه حمایت از سرمایه گذاران در راستای سیاست‌های کلی اقتصادی نظام و ابلاغی مقام معظم رهبری، تحت حمایت از حقوق بیت‌المال، برای توسعه و آبادانی لرستان فراهم می‌شود و اکنون که در جنگ اقتصادی هستیم برای تقویت کارخانجات تولیدی و سرمایه گذاری همواره تلاش خواهیم کرد.
وی با اشاره به مشکلات کارخانه عظیم خودرو، گفت:  کارخانه عظیم خودرو حدود ۳ هزار میلیارد تومان ارزش دارد و فعال بوده و با یک کارخانه چینی هم قرارداد داشته و اکنون همه دستگاه‌های آن نیز فعال است اما چند سال پیش این کارخانه تعدادی ماشین را پیش فروش کرده بود که از طریق وزارت صمت و شاکی های خصوصی از این کارخانه به دلیل فروش بیش از ظرفیت شکایت شده بود.

رئیس کل دادگستری لرستان عنوان کرد: مالک کارخانه به ۱۰ تا ۱۵ سال حبس محکوم شده و الان نیز در حال تحمل حبس است و ۱۰ میلیارد تومان از اموال وی توقیف شده و رئیس قوه قضائیه درخواست داشتند که ماشین سازی و عظیم خودرو را به سرانجام برسانیم که مطابق پیگیری‌ها در حال حاضر پرونده در دادسرای تهران است و امیدواریم به نتیجه برسد و بتوانیم از طریق آزادی مشروط مالک کارخانه را پای کار بیاوریم.

تشریح وضعیت کارخانه فولاد ازنا، صدر فولاد و صنایع غذایی گهر دورود

رزم با اشاره به وضعیت کارخانه فولاد ازنا، عنوان کرد: مالک این کارخانه در یک پرونده دیگری در تهران به اتهام دیگری که هیچ ارتباطی با این کارخانه ندارد تحت تعقیب قرار گرفته و محکوم شده اما در ارتباط با این کارخانه و تسهیلات ارزی و ریالی که از بانک دریافت کرده پیگیر هستیم و سرمایه گذار جدیدی اعلام آمادگی کرده که دنبال خرید این کارخانه است.

وی گفت: ارزیابی کارشناسان بر این است که ارزش این کارخانه ۶ هزار میلیارد تومان است و ۲ هزار میلیارد هم نیاز است که این طرح تکمیل شود و در حال حاضر هم بالغ بر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اهلیت این سرمایه گذار به مدیران اعلام شده و چنانچه تأیید شود به‌زودی واگذار می‌شود.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به صنایع غذایی گهر دورود، اظهار داشت: این کارخانه در ۶ فاز پیش بینی شده که اکنون ۲ فاز آن فعال است، قبلاً ۶۰۰ کارگر در آنجا مشغول به کار بوده‌اند و الان ۱۲۰ کارگر در آن فعالیت دارد که در حال حاضر در تملک بانک ملی  است و چون این بانک دولتی است و حق سرمایه گذاری ندارد، دنبال واگذاری به سرمایه گذار هستند تا فازهای دیگر آن نیز فعال شود.

وی با اشاره به وضعیت کارخانه صدر فولاد، خاطرنشان کرد: این کارخانه نیاز به ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارد اما مالک آن بدهی مالی دارد و نمی‌تواند تسهیلات دریافت کند لذا به سرمایه گذار جدید واگذار شده و تجهیزات جدیدی وارد کرده که با نصب و استقرار آنها طرح توسعه‌ای با مشارکت سرمایه گذاران سوئیسی اجرا می‌شود و احتمالاً تا دو ماه آینده به نتیجه برسد.

کارخانه پارسیلون قابل احیا نیست

رزم در خصوص کارخانه ماشین سازی گروه آریا نیز، گفت: این واحد به هلدینگ خزر واگذار شده و اسناد مالکیت آن هم منتقل شده، چند دستگاه ساخت ورق آن هم در حال ترخیص است و زمینه فعال سازی این کارخانه هم ایجاد شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان در رابطه به وضعیت کارخانه پارسیلون نیز، عنوان کرد: این کارخانه دیگر قابل احیا نیست و دستگاه‌های آن فرسوده و خلع ید شده و در اختیار سه بانک به عنوان سهام دار قرار گرفته که دنبال تغییر تولید هستند و طرحی را پیشنهاد داده‌اند که به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی مطرح شود که در مرحله حسابرسی است تا طرح خود را در قالب مناطق ویژه بیاورند.

 

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=9636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.