آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ 14 ذو القعدة 1445 Tuesday, 21 May , 2024
6

روزهای طلایی ورزش لرستان با نگاه متوازن به ورزش شهرستان های استان/رویایی شیرین محرومیت زدایی با نگاه ویژه به توسعه سرانه فضای ورزشی واستعدادیابی در شهرستانهای لرستان

  • کد خبر : 9616
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱:۱۰
روزهای طلایی ورزش لرستان با نگاه متوازن به ورزش شهرستان های استان/رویایی شیرین محرومیت زدایی با نگاه ویژه به توسعه سرانه فضای ورزشی واستعدادیابی در شهرستانهای لرستان

لرستان به عنوان دیار استعدادهای درخشان ورزشی با ورزشکاران بنام در عرصه های ملی و بین المللی نیازمند توجه ویژه مسئولان برای ایجاد حداقل زیرساخت های ورزشی است تا شاهد رسیدن این استان به حق خود در عرصه های ورزشی باشیم. در این میان در هشت ساله دولت روحانی ورزش لرستان به دلیل برخی سومدیریت […]

لرستان به عنوان دیار استعدادهای درخشان ورزشی با ورزشکاران بنام در عرصه های ملی و بین المللی نیازمند توجه ویژه مسئولان برای ایجاد حداقل زیرساخت های ورزشی است تا شاهد رسیدن این استان به حق خود در عرصه های ورزشی باشیم.

در این میان در هشت ساله دولت روحانی ورزش لرستان به دلیل برخی سومدیریت ها ونفوذ سیاسیون منفعت طلب به شدت در حوزه تخصصی ورزش وجوانان با افت جدی مواجه شد.

اما با دمیدن نسیم بهاری وحضور یک مدیر انقلابی، پاکدست، متدین واز جنس وبدنه ورزش بنام حشمت الله امان الهی در یک سال پایانی دولت روحانی وعلیرغم مخالفت سیاسیون منفعت طلب دولت گذشته در بدنه مدیریتی اداره کل ورزش وجوانان شاهد رشد وتوسعه متقارن ومتوازن ورزش لرستان در ابعاد قهرمانی، همگانی، عمرانی ونگاه جدی به توسعه ورزش شهرستان های استان با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های ویژه موجود هستیم.

به گواه آرشیو موجود نگاه جدی به توسعه زیر ساخت هاوافزایش سرانه فضای ورزشی در شهرستان های کوهدشت، پلدختر، الشتر، نورآباد، دورود، ازنا، بروجرد، الیگودرز، زاغه، چگنی وخرم آباد به صورت کاملا ویژه وبدور از هر گونه نگاه تبعیض آمیز قابل تحسین وستودنی است.

در بحث ورزش قهرمانی برگزاری اردوهای تدارکاتی ومیزبانی مسابقات قهرمانی کشور در شهرستان های محروم استان نشان از دمیدن روح حیات در کالبد شلاق خورده وررزش استان با نگاه حمایتی وبدور از هرگونه تعصبات قومی وقبیله ی هستیم.

ودر بحث ورزش قهرمانی حمایت های معنوی واخلافی از شاه ماهی های این روزهای ورزش قهرمانی وباشگاه داری همچون پلیمر خلیج فارس وخیبر با مدیران جوان وخیرین وسرمایه گذاران بخش خصوصی همچون دکتر حسین رحمتی ومسعود عبدی نشان از تعامل وحمایت بدنه مدیریتی اداره کل ورزش وجوانان از ورزش قهرمانی است.

در زیر نگاهی اجمالی به برنامه مدون ونگاه ویژه اداره کل ورزش وجوانان لرستان به توسعه زیر ساخت ها وتعریف پروژ ه های ویژه برای محرومیت زدایی در ورزش استان خواهیم پرداخت.

– فعالیت ۱۳ پروزه شاخص در استان که ۷ پروزه در شهرستانهای الشتر، کوهدشت، نورآباد نشان از عزم جدی اداره کل بر رفع محرومیت زدایی ورزش این مناظق را نشان داده که حاصل قصور مدیران ناکار آمد در سالهای نه چندان دوردر عدم نگاه توسعه محور است.

– کاشت زمین چمن طبیعی مجموعه ورزشی ارکیا الشتر، فعال کردن پروزه سکوهای ورزشی و تامین اعتبار شروع سالن مسابقاتی الشتر و همچنین شروع زمین های ورزشی مینی فوتبال روستایی تا تامین اعتبار زمین چمن مصنوعی روستای عدل آباد در الشتر و سکوی تماشاگران وافتتاح زمین روستایی کفراج در دلفان و همچنین ساخت زمین جمن مصنوعی ۷۰۰۰ متری شهری در کوهدشت و افتتاح زمین چمن مصنوعی اشتره گل گل ، فعالیت سکوی تماشاگران و اسکلت سالن مسابقاتی تا برگزاری مسابقات قهرمانی کشور برای اولین بار در کوهدشت و پیگیری اعتبارات تکمیل استادیوم سرمالیان پلدختر از ترمیم و بازسازی چمن های طبیعی سرمالیان و معمولان تا تکمیل دیوار کشی ، انجام سردرب ورودی ، محوطه سازی گرفته تا تعمیر سکوها ، خرید چمن زن و شروع رختکن ها ، سرویس بهداشتی و آبخوری ها در محموعه سرمالیان پلدختر گوشه ای از نگاه متوازن و تلاش در جهت توسعه متوازن زیر ساخت ها در سطح استان است.

– پیگیری حل مشکل آب دهکده خرم آباد ، اخذ مجوز ماده ۲۳ خانه جوان خرم آباد و تعریف ۳ زمین چمن شهری در شهر خرم آباد در سال ۱۴۰۰ تا افتتاح زمین چمن مصنوعی روستایی کاسیان خرم آباد ، افتتاح چمن مصنوعی در شهرستانهای بروجرد ، دورود، الیگودرز و ازنا نیز حاصل تلاش اداره کل ورزش و جوانان در جهت توجه به کل استان و نگاه متوازن و عدالت محور است .

– با توجه به پیگیری های اداره کل ورزش و جوانان اعتبارات عمرانی این اداره کل نسبت به سال گدشته حدودا ۷۰ درصد رشد داشته که در صورت تخصیص لازم تحولی در زیر ساختها و پروزه های استان خواهد افتاد. و تعدادی از پروژه ها به بهره برداری خواهند رسید .

– موفقیت های پی درپی تیم ها و ورزشکاران استان در مسابقات جهانی و ملی نشان از همت راسخ هیاتهای ورزشی و جامعه برگ ورزش در جهت تحقق اهداف و سیاستهای ورزشی است که برغم وجود شرایط کرونایی تا کنون بی سابقه بوده است .

گزارش: محمود داودی نژاد

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=9616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.