آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 29 شوال 1445 Tuesday, 7 May , 2024
5

هرآنچه مردم می خواهند، او فریاد می زند/ دولت، صدای مطالبه گری مردم لرستان را بشنود

  • کد خبر : 9598
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
هرآنچه مردم می خواهند، او فریاد می زند/  دولت، صدای مطالبه گری مردم لرستان را بشنود

  هرگاه متحیر از درکِ عدالت و ظلم بودید، بدانید که عدالت و دادگری یک چهره ثابت و مدلّل دارد، ولیکن ظلم، دائم در حال تَلَوُن و رنگ به رنگ شدن است! علت اینست که؛ تزویرِ زاینده ظلم، زور میزند تا به هر طریق ممکن مولودش را موجه جلوه دهد. واقعه ای که ابتداء با […]

 

هرگاه متحیر از درکِ عدالت و ظلم بودید، بدانید که عدالت و دادگری یک چهره ثابت و مدلّل دارد، ولیکن ظلم، دائم در حال تَلَوُن و رنگ به رنگ شدن است!

علت اینست که؛ تزویرِ زاینده ظلم، زور میزند تا به هر طریق ممکن مولودش را موجه جلوه دهد.

واقعه ای که ابتداء با شعار مطالبه گری آغاز شد و بَعد در شمایل براندازی نظام، ظهور و بروز کرد، نه می تواند از سر دلسوزی برای مردم باشد و نه تناسبی با حق دارد.

به تدریج، ابعاد مختلف جریانات مرتبط با آب، که ریشه در سوء مدیریت دولت های قبل، و زیاده خواهی صاحبان صنایع در استان های فلات مرکزی و کویر نشین دارد، چهره های جدیدتری از خود نمایان کرده است!

جریانی که به گفته ی نماینده ولی فقیه در استان لرستان، یک چند وجهی است و نباید نگاه تک بعدی به آن داشت…

فرضیه های مختلفی در خصوص اتفاقات چند وقت پیش خوزستان، تجمعات اخیر اصفهان، و نهایتاً اغتشاشات پسا جریانی آن مطرح است که مجالی برای تحلیل و صحت سنجی هیچکدام از آن ها نداریم.

اما آنچه که مطرح است؛ این جریانات می تواند؛ هم دارای ابعاد پارتیبازی و زد وبندِ بین صاحبان صنایع آب بَر، و رجال الدوله های سابق، باشد!

هم می تواند؛ حاصل دسیسه چینی و توطئه ی سیاسیون ورشکسته برای دولت نوپای رئیسی باشد!

و هم می تواند؛ سناریوی از پیش طراحی شده ی سرویس های امنیتی کشورهای متخاصم باشد!

اما قدر متقین همه ی این فرضیه ها، دشمنی و عداوت و ایجاد مشکل برای دولت تازه کار مردمی است.

 

در بین استان های درگیر با مسأله ی آب، مردم لرستان، بیش از دیگر استان ها، مراقبه ی نوباوگی دولت رئیسی را در نظر داشته اند، و به جای اینکه کف خیابان برای حق آبه خود اعتراض کنند، بزرگوارانه و نجیبانه به کُنش های مجازی و رسانه ای اکتفاء کرده و چشم و گوش خود را بر تحریک و تشجیع خارج از مرز بسته است، و منتظر مانده تا مسؤلین امر و مقامات استانی، حقوق تضییع شده ایشان را، مطالبه نمایند و در این بین امیدی وافر دارند که دولت مردمی در سفر به استان نیز، اجابت کننده مطالبات عقب افتاده آن ها باشد!

 

کما اینکه؛ این مطالبات، در دفعات مختلف، توسط مردم و مسؤلین محلی، به گوش مقامات ارشد مملکتی نیز رسیده است، و تنها نماینده محترم ولی فقیه، به نیابت از مردم، در حدود یکصد نوبتِ حضوری و غیر حضوری، و طی مکاتبات یا ارتباطات تلفنی، با رؤسای جمهور، معاونین رؤسای جمهور، وزراء، و شورای امنیت ملی، و دیگر مراجع ذیصلاح، بر قرار گرفتن استان لرستان، در کنار چهار استان درگیر با مسأله آب، تأکید داشته اند!

لذا دولت محترم باید بداند؛ که نماینده محترم ولی فقیه در استان لرستان، علاوه بر اینکه شأن تحذیر و تأکید، نسبت به مقامات ذیل جایگاه رهبری معظم دارند، صدای گویای مطالبه گری منطقی و عقلانی مردم لرستان نیز هستند!

نباید تمرکز دولت بر روی مشکلات اصفهان و خوزستان، این پیام را به مردم لرستان مخابره کند که اگر؛ کف خیابان نیایند، دولت توجهی به لرستان نخواهد کرد.

✍ حجت اله صارمیان

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=9598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.