آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ 28 ذو الحجة 1445 Thursday, 4 July , 2024
3

نسخه شفا بخش سند تحول وچابک سازی کارکنان دولت توسط اندیشکده مجازی ایران

  • کد خبر : 8279
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰:۲۱
نسخه شفا بخش سند تحول وچابک سازی کارکنان دولت توسط اندیشکده مجازی ایران

  به نام خداوند جان و خرد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر رئیسی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه ملت شریف ایران سلام علیکم احتراما به استحضار می رساند ، در تاریخ پس از انقلاب در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ رهبر معظم انقلاب حفظه الله علنا وارد […]

 

به نام خداوند جان و خرد

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه

ملت شریف ایران

سلام علیکم

احتراما به استحضار می رساند ، در تاریخ پس از انقلاب در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ رهبر معظم انقلاب حفظه الله علنا وارد صحنه شدند و دستور دادند در مدت چهار ماه اصلاح ساختاری در نظام بودجه ریزی کشور صورت گیرد ولی تا کنون ، نه تنها اقدام خاصی صورت نگرفته ، بلکه همچنان بیش از نود درصد بودجه کشور صرف هزینه های جاری می شود ، و همچنان بیش از هفتاد و یک هزار پروژه عمرانی نا تمام در کشور رها شده است و…. از آنجا که سالها دولت های پس از انقلاب قصد داشته اند ساختار بودجه ریزی را بدون نفت را اصلاح کنند ، بخصوص از سال ۱۳۹۷ به بعد ، در آستانه تهیه ، تدوین و ارایه بودجه سال ۱۴۰۱ به مجلس شورای اسلامی 👈 دولت مردمی و ایران قوی همانگونه که قول داده اصلاحات و تحول را از خود شروع کند و لذا موارد زیر پیشنهاد می گردد :

برای اولین بار کاملا شفاف تعداد دقیق کارمندان دولت ( حقوق بگیران از شرکتهای دولتی ، صندوق های بازنشستگی ، و…. ) ، را به تفکیک مشخص کنید .

وضعیت نیروی انسانی دولت شفاف و مشخص نیست ، گفته می شود ۶۳۷ هزار میلیارد تومان ( حدود ۷۶ درصد ) بودجه سالانه دولت صرف حقوق و دستمزد می شود .

برای اولین بار فروش اوراق مشارکت در دولت ممنوع شود ، که در اصل در آمد کاذب برای دولت است ، برای نمونه در سال ۱۳۹۷ یکصد و هفتاد و شش هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته شد و….

مجمع اندیشکده های بین المللی مجازی ایران آمادگی دارد ، پروژه ساماندهی و کاهش حجم کارمندان دولت را عملیاتی کند و از طریق نرم افزار یکپارچه هوشمند ، نظارت و پیگیری بر عملکرد کلیه کارمندان و مدیران را در رده های مختلف اجرایی نماید و…*

حدود هشتاد درصد کارمندان دولت جزء پنج دهک بالای در آمدی هستند و…

گفته می شود در سال ۱۳۹۹ دولت مبلغ ۵۴۸ هزار مبلیارد تومان به صندوق های بازنشستگی کمک کرده است ، برای سال ۱۴۰۱ چه مبلغی قرار است کمک بشود و…

برای هر کارمند سالانه به طور میانگین بیش از ۱۴۲ میلیون تومان دولت هزینه می کند ، این مهم برای سال ۱۴۰۱ چه میزان خواهد بود و…؟؟!!

تعداد کل کارمندان دولت بیش از دو میلیون و چهارصد و سی و دو هزار نفر هستند ( بیش از سه درصد مدرک دکترا ، بیش از پنج درصد فوق لیسانس ، بیش از چهل و یک درصد لیسانس ، بیش از بیست درصد فوق دیپلم ) .

تعداد کل کارمندان شرکتهای دولتی ۴۳۶ هزار و ۴۸۸ نفر است .

تعداد کل حقوق بگیران صندوق های بازنشستگی ( بیست صندوق ) ، بیش از یک میلیون و ۲۴۷ هزار نفر است ، برای ۱۴۰۱ این میزان چقدر است .

بیش از چهل و دو درصد کارمندان دولت خانم ها هستند ( یعنی ۹۵۹ هزار و ۷۸۳ نفر )

سند تحول دولت مردمی و ایران قوی

در پایگاه سازمان اداری و استخدامی کشور با یک فراخوان عمومی از کلیه کارکنان دولت و حتی وزرا و معاونین خواسته شود فرم خود اظهاری درآمد و اشتغال خود را با دقت تکمیل و به ثبت برسانند ، که می تواند در پالایش کارمندان و شایسته سالاری نقش کلیدی را ایفا نماید ( شناسایی تعارض منافع و ….)

از جمله سئوالاتی که کارمندان دولت باید پاسخ دهند

آیا مستقیم و غیر مستقیم در هر نوع شرکت خصوصی فعال هستید ( چه به صورت عضو هیئت مدیره ، و یا ذینفع و….)

 

آندسته از کارمندان دولت که مشاغل آنها تخصصی نمی باشد و با عدم حضور آنها در ادارات هیچگونه اتفاق خاصی و خللی به وجود نخواهد آمد ، شناسایی و تفکیک و با صدور حکم دور کاری در منزل ادامه خدمت دهند و…

خروجی مرکز ملی بهره وری تا کنون چه بوده است*

بازبینی در سمت های کلیدی کارمندی از قبیل مدیران تدارکات داخلی و خارجی ، مسئولین خرید و سفارشات*

سایر موارد

*۱۴۰۰ به بعد حکمرانی فقط 👈 بر پایه اندیشکده محور حرفه ای مردمی*

جهانگیر داودی

*عضو شورای مرکزی*

*مجمع اندیشکده های بین المللی مجازی ایران

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=8279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.