آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳ 23 ذو الحجة 1445 Saturday, 29 June , 2024
5

سه عامل از دست رفتن قهرمانی کشتی آزاد

  • کد خبر : 7954
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
سه عامل از دست رفتن قهرمانی کشتی آزاد
تیم ملی کشتی آزاد ایران در حالی سوم شد که با تیم چهارم جهان 94 امتیاز فاصله داشت! این یعنی سه تیم روسیه، آمریکا و ایران کاملا خودشان را از بقیه در این مسابقات جدا کردند. حتی از نظر مدالی هم می توان ایران را در کنار آمریکا قهرمان مسابقات دانست، اما از نظر امتیازی روسیه با 11 امتیاز بیشتر نسبت به ایران قهرمان شد و آمریکا هم فقط 6 امتیاز بیشتر از ایران در جدول امتیاز داشت.

گزارش “ورزش سه”، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در حالی بعد ا۴ روز رقابت جذاب و تماشایی شب گذشته به پایان رسید که این بار دریافت کاپ سومی جهان هم کشتی دوستان ایرانی را راضی کرد. دو سال قبل در نورسلطان قزاقستان آزادکاران ایرانی با توجه به دوپینگ یک ورزشکار در سنگین وزن بعد از چند ماه کاپ سومی را به دست آوردند، اما نتایج اسلو با نورسلطان قابل مقایسه نبود.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در حالی سوم شد که با تیم چهارم جهان ۹۴ امتیاز فاصله داشت! این یعنی سه تیم روسیه، آمریکا و ایران کاملا خودشان را از بقیه در این مسابقات جدا کردند. حتی از نظر مدالی هم می توان ایران را در کنار آمریکا قهرمان مسابقات دانست، اما از نظر امتیازی روسیه با ۱۱ امتیاز بیشتر نسبت به ایران قهرمان شد و آمریکا هم فقط ۶ امتیاز بیشتر از ایران در جدول امتیاز داشت.

شاید هوشمندی در یکی، دو مبارزه از سوی کشتی گیران ایرانی می توانست قهرمانی را بعد از چند سال دوباره به ایران هدیه کند. بد نیست مروری بر سه غفلت مهم و کلیدی شاگردان پژمان درستکار داشته باشیم که در لحظات حساس و پایانی رخ داد و در صورت رخ ندادن می توانست قهرمانی ایران را رقم بزند.

۱- بردی که از دست رحمان سُر خورد
رحمان عموزاد که از او به عنوان پدیده کشتی ایران نام برده می شود و در آینده می تواند یکی از ستاره های کشتی ایران باشد، بعد از پیروزی ۵ بر صفر برابر کشتی گیر مجارستانی، در مرحله یک هشتم نهایی مقابل هاسگاوا از ژاپن قرار گرفت. رحمان که با سبک خاص کشتی خود از این حریف ۵ بر ۳ پیش بود، در فاصله ۴۰ ثانیه مانده به پایان با زیرگیری حریف روبرو شد و اصرار او بر اجرای فن روی حریف باعث شد نه تنها ۲ امتیاز برتری را از دست بدهد، بلکه در یک کش و قوس ۹ بر ۵ شکست بخورد. رحمان تنها کشتی گیری بود که برای ایران امتیاز نگرفت و در صورت برتری در این کشتی حداقل ۶ امتیاز از نظر تیمی برای ایران کسب کرد

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=7954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.