آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
4

القاب دکتر ومهندس

  • کد خبر : 7947
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
این که باید القاب #دکتر و #مهندس را برای افراد در جریان #خبرها و#مصاحبه‌ها به کار گرفت یا خیر، سوال و ابهام برخی #رسانه‌ها و #روزنامه‌نگاران است. در این‌باره روزنامه‌نگاران بهتر است به این نکته توجه داشته باشند که حذف یا استفاده‌ی تمام ‌و کمال این القاب هر دو اشتباه است

⏺ القاب دکتر و مهندس

این‌ که آیا باید القاب #دکتر و #مهندس را برای افراد در جریان #خبرها و#مصاحبه‌ها به کار گرفت یا خیر، سوال و ابهام برخی #رسانه‌ها و #روزنامه‌نگاران است. در این‌باره روزنامه‌نگاران بهتر است به این نکته توجه داشته باشند که حذف یا استفاده‌ی تمام ‌و کمال این القاب هر دو اشتباه است.

⏺ بهتر زمانی این القاب خرج افراد شوند که موضوع خبر با مدرک دانشگاهی آنان مطابقت داشته باشد. به‌عبارتی، این عنوان اگر با موضوع #مصاحبه یا خبر همخوانی داشته باشد می‌تواند در جهت #اعتبار_منبع به اعتمادسازی ‘مخاطب کمک کند. در غیر این صورت گمراه‌کننده است.

⏺ فکر کنید روزنامه‌ای بگوید که دکتر فلانی گفت: “مصرف فلان دارو برای مردم مفید است”. اگر این دکتر مثلاً دکترای مکانیک حتی از معتبرترین دانشگاه های جهان را نیز داشته باشد اظهاراتش غیرقابل ‌قبول و باعث فریب مردم است. به‌ همین‌ ترتیب به کار بردن بکار گرفتن لقب مهندس برای کسی که درباره هوا و فضا سخن می‌گوید و مهندسی‌اش در بخش کشاورزی است، اشتباه است.

⏺ مثال عینی‌تر این ‌که، در نظر بگیرید رئیس سازمان انرژی هسته‌ای دکترای حقوق داشته باشد، وقتی شما درباره سانتریفیوژها و مسائل فنی نیست هسته‌ای با او سخن می‌گویید ذکر عنوان “دکتر” برای او تنها می‌تواند گمراه‌کننده باشد. به‌این‌ترتیب بهتر است فقط به‌ عنوان رسمی اواکتفا کنید: “رئیس سازمان انرژی هسته‌ای گفت: …”.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=7947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.