آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
6
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور

کمال معلم در این است که از هر فضیلت سهمی داشته باشد

  • کد خبر : 7198
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷
کمال معلم در این است که از هر فضیلت سهمی داشته باشد
دکتر علی‌باقر طاهری‌نیا دیروز ۲۴ شهریور ماه در همایش استانی سواد تربیتی معلم که در محل دانشگاه علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد:

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور گفت:کمال معلم در این است که از هر فضیلت سهمی داشته باشد.
دکتر علی‌باقر طاهری‌نیا دیروز ۲۴ شهریور ماه در همایش استانی سواد تربیتی معلم که در محل دانشگاه علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع ۵۱ مقاله‌ای که به این همایش ارسال شده، تنها ۱۵مقاله پذیرش شدند.
وی با بیان اینکه ورودی مقاله به نشریات تخصصی یکی از دغدغه‌های نشریات تخصصی است که با برگزاری همایش این مهم مرتفع می‌شود، ادامه داد: این مقالات پذیرش شده می‌تواند پشتوانه خوبی در مجلات باشد.
 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه کف و کمال معلمی کجاست؟ گفت: کف معلمی انتقال رباط‌گونه مجموعه‌ای از مفروضات است، این انتقال بدون مدیریت تحلیل و فاقد مسئولیت و خلاقیت است.
طاهری‌نیا تاکید کرد: چنانچه معلمی نقش خود را انتقال مفروضات به شیوه رباط‌گونه بداند یعنی انتقال و اقدام منهای مسئولیت و از پیش‌طراحی شده است.
وی با اشاره به اینکه اگر معلمی طرح درس را از قبل بنویسد و آن را در کلاس اجرا کند رباطی بیش نیست بلکه صحنه است که به معلم می‌گوید چگونه عمل کند نه مفروضات، بیان کرد: اگر معلمی تدریس موازی و یکسان را در دو کلاس اجرا کند تدریسش رباط‌گونه است چون انتظارات، احساسات، فضای فکری و فضای پیرامونی مخاطبان نمی‌تواند یکی باشد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور با تاکید براینکه تکنولوژی و فناوری جایگزین معلم رباط‌گونه می‌شود، خاطرنشان کرد: کمال معلمی با تکنولوژی و فناوری از صحنه حذف نمی‌شود.
طاهری‌نیا  با بیان اینکه در کمال معلمی از معلمی به مربیگیری و سپس به الهام‌ بخشی منتقل شویم،  گفت: اگر معلمی طرحی را ایجاد کرد که برایش الهام بخش بود او در کمال معلمی به سر می‌برد که برای الهام بخش بودن سواد، مهارت، خلاقیت، توان و… نیاز است.
وی با اشاره به اینکه  در دوران تحصیل چند معلم می‌تواند الهام‌بخش بوده است، معلم الهام بخش معلمی است چند ویژگی و فضایل داشته باشد، ادامه داد: در یک کلام کمال معلمی، مربیگری الهام بخشی است که در آن شرط جامع فضائل است نه در برگیرنده یک فضلیت، منظور از جامع فضائل انسان کامل بودن نیست بلکه برخورداری از فضائل به طور نسبی است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: کمال معلم در این است که از هر فضیلت سهمی داشته باشد

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=7198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.