آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
8
رئیس مجمع نمایندگان لرستان:

ظلم به لرستان در حوزه آب/ضرورت تصویب سند آب لرستان توسط وزارت نیرو

  • کد خبر : 6426
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
ظلم به لرستان در حوزه آب/ضرورت تصویب سند آب لرستان  توسط وزارت نیرو

  رئیس مجمع نمایندگان لرستان با اشاره به ظلم صورت گرفته در حوزه آب به لرستان، بر ضرورت تخصیص آب سدهای مصوب در این استان از سوی وزارت نیرو تاکید کرد.  به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی طلوع افلاک ،حسین گودرزی در گفت و گو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به ظلم صورت گرفته در […]

 

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با اشاره به ظلم صورت گرفته در حوزه آب به لرستان، بر ضرورت تخصیص آب سدهای مصوب در این استان از سوی وزارت نیرو تاکید کرد.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی طلوع افلاک ،حسین گودرزی در گفت و گو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به ظلم صورت گرفته در حوزه آب به لرستان اظهار داشت: اخیراً سند آب لرستان در شورای راهبردی توسعه لرستان تصویب شده که انتظار داریم وزیر نیرو در همین ماههای اول دوره وزارت خود، این سند را در وزارت نیرو به تصویب برساند.

وی تاکید کرد: همچنین تخصیص آب سدهای مصوب استان باید از سوی وزارت نیرو انجام گیرد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت تکمیل مطالعات و شروع عملیات سد «ماربره» با هدف تأمین آب شرب پایدار، کشاورزی و صنعت شهرستان دورود تاکید کرد و گفت: همچنین سدهای «ژان»، «مسعود آباد»، «طازران» و «بیدستان» ازنا نیز باید تکمیل و عملیاتی شوند.

گودرزی با اشاره به اینکه لرستان سومین استان پر آب کشور است گفت: ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب جاری در لرستان داریم، میانگین کشت آبی در ایران ۴۶ درصد است و این عدد در لرستان تنها ۲۳ درصد است.

وی با بیان اینکه لرستان بعد از مازندران و گیلان، سومین استان پرآب ایران است افزود: کمتر از ۴۰۰ میلیون متر مکعب از مجموع ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب جاری استان را توانسته‌ایم از طریق سد سازی ذخیره کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با تاکید بر اینکه ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب از آب جاری لرستان به استان‌های دیگر می‌رود عنوان کرد: میانگین کشت آبی لرستان نصف استان‌های کویری است.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=6426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.