آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 1 ذو القعدة 1445 Wednesday, 8 May , 2024
4
شخصیت زلفی گل انقلابی و بابصیرت است/وزیر پیشنهادی کارنامه موفقی در دوران فتنه ۸۸ داشته است

شخصیت زلفی گل انقلابی و بابصیرت است/وزیر پیشنهادی کارنامه موفقی در دوران فتنه ۸۸ داشته است

  • کد خبر : 6178
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
شخصیت زلفی گل انقلابی و بابصیرت است/وزیر پیشنهادی کارنامه موفقی در دوران فتنه ۸۸ داشته است
خدابخشی در پاسخ به برخی انتقادات به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: شخصیت زلفی گل انقلابی و بابصیرت است و کارنامه موفقی در دوران فتنه ۸۸ داشته است.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی طلوع افلاک ،محمد خدابخشی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت محمدعلی زلفی گل وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دولت سیزدهم در موافقت با برنامه های وی گفت: لازم می دانم پیش از بیان مطالبی درخصوص وزیر پیشنهادی به هیات رئیسه مجلس به دلیل اینکه برنامه وزرای پیشنهادی را برای بررسی و از ابعاد ارتباط بین برنامه ها، تعادل سازی، سازگاری بین برنامه ها و اثربخشی آن بر توسعه کشور، بودجه عمومی و امکان سنجی به کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه ارسال نکرده است، انتقاد کنم. هیات رئیسه اجتهاد کرده است و برنامه های وزرای پیشنهادی که بخشی است را به کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه ارجاع نداده است، این موضوع مورد انتقاد همه اعضای کمیسیون است و انتظار می رود این روند اصلاح شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: موافقت ها و مخالفت های ما بر مبنای شاخص هایی باشد که در آموزه های دینی و در ادبیات موضوع مربوط به شایسته سالاری برای انتخاب مدیران در سطوح عالی به آن اشاره شده است. خداوند در قرآن می فرماید که امانت را باید به اهل آن سپرد. انتخاب وزیر یکی از این امانت هاست که باید به درستی آن را به فرد درست بسپاریم.

وی با بیان اینکه چند معیار برای انتخاب وزیر وجود دارد، بیان کرد: وزیر باید صداقت، پشتکار و امانتداری از جمله ویژگی های شخصیتی اش باشد، وزیر پیشنهادی از شخصیت جهادی برخوردار است و همچنین به لحاظ سلامت فیزیکی و روانی، می توان گفت از عهده وزارت حجیم علوم بر می آید و از آنجا که صد مقاله ASA دارد می توان گفت از توان ذهنی نیز برخورداراست. تجارب ایشان نشان می دهد توان مدیریتی و قدرت برنامه ریزی و همچنین مدیریت زمان و مدیریت تیمی را دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: سوابق علمی و سوابق کاری مفید زلفی گل مرتبط را وزارت علوم است. او در تمامی مقاطع تحصیلی از دبستان تا دانشگاه را تدریس کرده و می تواند از عهده این وزارتخانه برآید. ما باید به وزیری رأی دهیم که مسئولیت پذیر باشد، از کارگر ساختمانی تا زنانی که در نورآباد برای تامین معیشت کار می کنند و کشاورزان انتظار دارند هزینه هایی که برای حل مشکلات کشور پرداخت می کنند در مسیر درستی هزینه شود، بنابراین وزیری که انتخاب می کنیم باید مسئولیت پذیری اجتماعی داشته باشد که زلفی گل از این شخصیت برخوردار است.

خدابخشی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی تعامل مناسبی با نمایندگان دارد ، گفت: ۱۲۶ نفر از نمایندگان تقاضای صحبت در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی داشتند، از جمله ذوالنوری، فلاحی، فرشادان، رحیم زارع، مهرداد گودرزوند چگنی، کیوان مرادیان، سید غنی نظری و… می خواستند در دفاع از وزیر پیشنهادی صحبت کنند که نشان دهنده این است که او می تواند ارتباط خوبی با نمایندگان برقرار کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: نوع نگاه زلفی گل به کشور متناسب با نگاه آقای رئیسی است، چرا که در انتخابات برای او ستاد زدند. در واقع نگاه ایشان متکی بر استفاده از ظرفیت های داخلی کشور است و قطعاً همکارانی که در وزارتخانه انتخاب خواهند کرد، با همین نوع نگاه خواهد بود، بنابراین دکتر ایزدخواه و یزدی خواه نباید نگرانی داشته باشند.

وی ادامه داد: همانگونه که در تاکیدات امام امت و مقام معظم رهبری بارها با آن اشاره شده است دانشگاه مبدأ تحولات و از محورهای اصلی پیشرفت و بهروزی کشور است، دانشگاه صرفاً یک مکان برای آموزش محتواهای تخصصی و تربیت متخصصان نیست، بلکه مکانی است برای پرورش نسلی فرهیخته، آگاه، متخصص و دین باور است. در وزارت علوم باید همواره بر ۴ اصل تاکید کنیم. تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد، ایجاد روحیه نشاط علمی و فرهنگی در جوانان و امیدبخشی به نسل آینده، توسعه فناوری نوین در حوزه های مختلف، حل مشکلات کشور از طریق علم و فناوری که همه اینها در برنامه ایشان وجود دارد.

خدابخشی در پاسخ به برخی انتقادات به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: شخصیت ایشان انقلابی و بابصیرت است و کارنامه موفقی در دوران فتنه ۸۸ داشته است، در دانشگاه بوعلی سینای همدان از حضور چهره های مسئله دار جلوگیری کرد و از آیت الله العظمی نوری حمایت قاطع کرد، در دورانی که برخی افراد به مواضع انقلابی ایشان انتقاد می کردند. همچنین تزریق مدبرانه نیروهای بسیجی  در دانشگاه ثابت کرده که در مسیر اسلام، انقلاب و استکبارستیزی گام برمی دارد./

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=6178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.