آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024
5

 در بازدید از فضاهای آموزشی سلسله و دلفان مطرح شد: رفع موانع ساخت و ارتقا مدارس در راستای ایجاد عدالت آموزشی

  • کد خبر : 5698
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
 در بازدید از فضاهای آموزشی سلسله و دلفان مطرح شد: رفع موانع ساخت و ارتقا مدارس در راستای ایجاد عدالت آموزشی

  موانع ساخت و ارتقا مدارس در راستای ایجاد عدالت آموزشی در بازدید از فضای آموزشی شهرستان های سلسله ودلفان با حضور نماینده این دو شهر ومدیر کل نوسازی مدارس استان لرستان رفع می شود. به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی طلوع افلاک ، با حضور دکتر ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای […]

 

موانع ساخت و ارتقا مدارس در راستای ایجاد عدالت آموزشی در بازدید از فضای آموزشی شهرستان های سلسله ودلفان با حضور نماینده این دو شهر ومدیر کل نوسازی مدارس استان لرستان رفع می شود.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی طلوع افلاک ، با حضور دکتر ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی ، دکتر ورناصری معاونت فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور ، مهندس غفوری نژاد مدیر کل نوسازی مدارس لرستان ، مهندس رضاییان معاونت اجرایی و نظارت ، خرم آبادی معاونت مشارکتهای مردمی ، مهندس احمدی معاونت فنی نوسازی مدارس استان و مدیران مناطق آموزش و پرورش شهرستانهای سلسله و دلفان ، از مدارس شهرستانهای فوق الذکر بازدید بعمل آمد .

این برنامه با هدف پیگیری روند ساخت مدارس جدیدالاحداث ، بازدید از مدارس نیازمند تخریب و بازسازی ، استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس ، ساخت استخر دانش آموزی ، ساخت و تجهیز هنرستان های فنی ، آسفالت محوطه مدارس نیازمند ، احصا مدارس کانکسی و رفع این مشکل و ساخت سرویس های بهداشتی برگزار گردید .

دکتر ابراهیمی در این بازدید تاکید کرد : متاسفانه علی رغم کوشش های فراوانی که در دو سال گذشته توسط نوسازی مدارس استان در بحث ساخت ، توسعه و تجهیز مدارس در سه منطقه سلسله ، دلفان و کاکاوند صورت گرفته ، اما کماکان با توجه به کمبودهای بسیار زیاد گذشته ، آنگونه که شایسته است نتوانسته ایم حق مطلب را ادا کنیم و این مناطق با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند .

نماینده مردم سلسله و دلفان در ادامه افزود : پس از سفر دوسال پیش دکتر رخشانی مهر ریاست سازمان نوسازی کشور به استان لرستان ، اقدامات خوبی در این مناطق انجام گرفته به نحویکه الان شاهد ساخت ۱۲۷ کلاس درس در نورآباد هستیم .

وی در ادامه تصریح کرد : بنده بعنوان وکیل مردم نجیب شهرستانهای سلسله و دلفان به جد خواستارم در بحث ساخت استخر دانش آموزی در شهرستان الشتر،آسفالت محوطه مدارس ،مشخص شدن حدود و عرصه مدارس با احداث محوطه ،احصا مدارس نیمه کاره و غیر فعال،مشخص شدن تعداد مدارس کانکسی و رفع این مشکل،ایجاد و استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس،تجهیز هنرستان های فنی ،ساخت سرویس های بهداشتی و آبخوری مناسب و ساخت دو مدرسه شبانه روزی در مناطق کاکاوند و میربگ اقدامات مناسب توسط نوسازی مدارس استان انجام پذیرد.

در ادامه این بازدید ، مهندس امیر غفوری نژاد مدیر کل نوسازی مدارس لرستان به ارائه گزارش عملکرد پرداخت و اظهار داشت : ما همه تلاش خود را در راستای ساخت و ارتقا مدارس در دو منطقه سلسله و دلفان بکار گرفته ایم اما حجم کاستی ها خیلی زیاد است .

غفوری در ادامه گفت : ما بعنوان متولی ساخت مدارس با مشارکت خیرین ، هم اکنون مشغول ساخت۳۴ مدرسه در قالب ۱۲۷ کلاس درس در شهرستان نورآباد با اعتبار کلی ۶۳ میلیارد تومان هستیم که با اتمام آنها ۷ دهم متر به سرانه فضاهای آموزشی این منطقه افزوده خواهد شد ، همچنین از سال گذشته تا امروز ۳۳ چشمه سرویس بهداشتی با اعتبار ۱ میلیارد تومان در نورآباد ساخته شده است .

وی در بحث استاندارد سازی سیستم های گرمایشی افزود: بیش از ۳۵۳ کلاس درس با اعتبار ۷ میلیارد تومان را از سال گذشته تا بحال فقط در نور آباد استاندارد کرده ایم و این در حالی بوده است که کل اعتبارات ما برای استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس استان ۲۰ میلیارد تومان بوده است .

غفوری نژاد با اشاره به شهرستان الشتر اذعان داشت : در حال حاضر ۱۶ مدرسه با ۷۹ کلاس درس و اعتبار کلی ۳۲ میلیارد تومان در این منطقه در حال ساخت است و در بحث استاندارد سازی سیستم های گرمایشی هم ۲۰۷ کلاس درس با اعتبار ۶۵۰ میلیون تومان از سال گذشته تا الان آماده شده است .

مدیر کل نوسازی مدارس در ادامه افزود : در ابتدای سال تحصیلی جدید شاهد افتتاح ۷ مدرسه در الشتر و ۶ مدرسه در نورآباد خواهیم بود .

دکتر ورناصری معاونت اجرایی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور نیز با تاکید بر رفع موانع ساخت و استاندارد سازی مدارس استان لرستان ، گفت : سازمان نوسازی مدارس کشور برای همه ی مشکلاتی که امروز مطرح شد ، برنامه های مدون و خوبی دارد که بنده بعنوان متولی آن و با تلاش همکارانم در نوسازی مدارس لرستان برای تک تک آنها به جد وارد عمل شده ایم و تا رسیدن به نتیجه مطلوب ، این برنامه ها را ادامه خواهیم داد .

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=5698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.