آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
5
سید حیدر محمدی:

کمبودسرم و رمدسیویر تامین شد

  • کد خبر : 5655
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
کمبودسرم و رمدسیویر تامین شد
🔺 سیدحیدر محمدی، مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو گفت: متأسفانه حدود دو هفته‌ای است که شیب بیماری کرونا صعودی بوده و ما با توجه به میزان مصرف دارو این موضوع را متوجه می شویم

📣 کمبود سرم و رمدسیویر تامین شد

🔺 سیدحیدر محمدی، مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو گفت: متأسفانه حدود دو هفته‌ای است که شیب بیماری کرونا صعودی بوده و ما با توجه به میزان مصرف دارو این موضوع را متوجه می‌شویم.

🔺 مصرف رمدسیویر در تیرماه ۶۰۰ هزار عدد بوده و در دو هفته اول مرداد به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار عدد رسیده یعنی نسبت به دوره مشابه در همان ماه ۸ برابر افزایش مصرف داشته و هیچ سیستمی نمی‌تواند این را برنامه ریزی کند.

🔺 اولین محموله فاویپیراویرا امشب به تعداد ۵ میلیون عدد می‌رسد.

🔺 همین مشکل برای سرم پیش آمد و یکی از سرم سازهای ما به مشکل برخورد. ۱۸ کانتینر سرم داریم که از ترکیه وارد کردیم، به تدریج از امروز در سراسر کشور توزیع می‌شود.

🔺 شما می‌توانید ۳ تا ۶ ماه ذخیره استراتژیک داشته باشید، اگر مصرف نسبت به آن ۳ تا ۶ ماه یک دفعه ۱۰ برابر بشود همه آن در یک ماه مصرف می‌شود پس شما نمی‌توانید روی آن حساب کنید. ما ذخیره داشتیم که مصرف شد، همزمان واردات کردیم. واردات زمان می‌برد، تولید محدود است، ماده اولیه برای تولید محدود است و برنامه ریزی هم برای همین میزان تولید بود.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=5655

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.