آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
5
المپیک 2020توکیو:

!خیر قرار بود برای تفریح به توکیو بروید

  • کد خبر : 5499
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱:۴۸
!خیر قرار بود برای تفریح به توکیو بروید
فرق بین پهلوان و قهرمان؛ خیر قرار بود برای تفریح به توکیو بروید! فرشید گله‌داری نویسنده و روزنامه‌نگار المپیک توکیو هم رو به اتمام است، اما اوضاع مدال‌آوری کاروان المپیک ایران، همانند دوران چهار و اندی ساله مدیریت ورزش کشور، اسفناک بوده است، امیدمان به کاروان کشتی بود، که آن هم چندان مورد اقبال قرار نگرفت و کابوس المپیک توکیو، روز به روز برای ورزش ایران ترسناک‌تر می‌شود. درحالی که هنوز هم در شوکِ آن هجده ثانیه لعنتی بودیم که طلای المپیک را از حسنِ دلاور گرفت، اوزان دیگرِ کشتی آزاد هم نتایج چندان مساعدی را کسب نکردند

فرق پهلوان و قهرمان؛
خیر قرار بود برای تفریح به توکیو بروید!
فرشید گله‌داری
نویسنده و روزنامه‌نگار
المپیک توکیو هم رو به اتمام است، اما اوضاع مدال‌آوری کاروان المپیک ایران، همانند دوران چهار و اندی ساله مدیریت ورزش کشور، اسفناک بوده است، امیدمان به کاروان کشتی بود، که آن هم چندان مورد اقبال قرار نگرفت و کابوس المپیک توکیو، روز به روز برای ورزش ایران ترسناک‌تر می‌شود.
درحالی که هنوز هم در شوکِ آن هجده ثانیه لعنتی بودیم که طلای المپیک را از حسنِ دلاور گرفت، اوزان دیگرِ کشتی آزاد هم نتایج چندان مساعدی را کسب نکردند، اما جدا از نتایج بدست آمده، برخی از اتفاقات رخ داده، در حاشیه المپیک حالمان را گرفت و بدجوری کاممان را تلخ کرد.
مرتضی قیاسی آزادکار وزن ٦٥ کیلوگرم ایران پس از شکست سنگین مقابل حریف هندی خود آن هم به بدترین شکل و با ضربه فنی، اظهار داشت: «می‌توانستم کشتی را ببرم و اشتباه کردم. کمی عجولانه کار کردم و کاش کشتی را مدیریت می‌کردم، امیدوارم حریف هندی، کشتی بعدی خودش را ببرد و بتوانم در گروه شانس مجدد برای مدال برنز به کارم ادامه دهم، از نظر بدنی بد نبودم و می‌توانستم ۶ دقیقه کشتی بگیرم. کشتی بی رکورد است ولی قرار نیست همه با مدال بازگردند!»
همان طور که گفتیم، در حالی که هنوز از شکست حسن یزدانی و کسب مدال نقره او شوکه بودیم، جناب قیاسی، پس از ضربه فنی شدن توسط حریف هندی خود به طور طلبکارانه‌ای مصاحبه می‌کند و می فرماید از عملکرد خویش راضی است!
نکته قابل تامل اینجاست که این صحبت‌های عجیب را زمانی با بغض حسن یزدانی و زار زدن‌های رضا اطری مقایسه می‌کنیم، فرق پهلوان و قهرمان را متوجه می‌شویم، یکی مانند حسن یزدانی پس از کسب مدال نقره المپیک خود را شرمنده مردم می داند و دیگری در اوج وقاحت صحبت از عملکرد خوب خود می کند!
آقای قیاسی عزیز لطفا بگویید از کدام عملکرد صحبت می کنید؟ برد مقابل کشتی گیر ناتوان تونس و ضربه فنی شدن در برابر نماینده متوسط هند، عملکرد شما است که با این حجم از هزینه از بیت‌المال برآیندی جز صفر برای کاروان ایران نداشته‌اید.
واقعا باید خجالت کشید زمانی که رضا اطری چنان پس از باخت و پنجمی المپیک زار می زند و خود را شرمنده مردم می‌داند که دل هر بیننده‌ای را به درد می آورد، یا حسن یزدانی با آن همه افتخار و اعتبار برای کسب عنوان نایب قهرمانی المپیک، از مردم طلب حلالیت می کند ولی شما گویا شق القمر کرده‌اید و ما خبر نداریم!
نمی دانیم ملاک انتخاب امثال شما چه بود اما اگر خاطرتان باشد قبل از اعزام در مصاحبه های گوناگون دم از کسب مدال و سکو می زدید، می‌شود به صراحت بگویید با این سطح توانایی، واقعا شما چه در وجود خود می دیدید که آن چنان مصمم مردم لرستان را امیدوار می‌کردید، جناب قیاسی مدال پیشکش، اول رسم و رسوم پهلوانی و شهامت عذرخواهی در خود را ببینید بعد بگذارید مردم درمورد شما قضاوت کنند، دراین روزها که فقر، تورم، کرونا و بیکاری امان مردم را بریده است و تنها دلخوشی آنان همین قهرمانان هستند، لطف کنید، نمک روی زخم مردم نباشید.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=5499

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.