آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 13 ذو القعدة 1445 Monday, 20 May , 2024
6

وزیر راه و شهرسازی خبر داد : پروژه آزادراه خرم‌آباد- بروجرد نخستین آزادراه شش خطه کشوراست

  • کد خبر : 5351
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
وزیر راه و شهرسازی خبر داد : پروژه آزادراه خرم‌آباد- بروجرد نخستین آزادراه شش خطه کشوراست

وزیر راه و شهرسازی گفت: خرم‌آباد- بروجرد نخستین آزاد راه شش خطه کشور با تونلی به طول سه کیلومتر است. به گزارش پايگاه خبري و تحليلي طلوع افلاك ،محمد اسلامی عصر امروز دوشنبه در حاشیه افتتاح پروژه آزادراه خرم آباد- بروجرد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه افتتاح آزادراه خرم آباد- بروجرد را به […]

وزیر راه و شهرسازی گفت: خرم‌آباد- بروجرد نخستین آزاد راه شش خطه کشور با تونلی به طول سه کیلومتر است.

به گزارش پايگاه خبري و تحليلي طلوع افلاك ،محمد اسلامی عصر امروز دوشنبه در حاشیه افتتاح پروژه آزادراه خرم آباد- بروجرد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه افتتاح آزادراه خرم آباد- بروجرد را به مردم لرستان تبریک می گویم، اظهار داشت: از ۱۵ مردادماه با تکمیل کارهای باقی مانده‌ای که نیاز است این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه موضع حائز اهمیت این است که این ۶۷ کیلومتر بالغ بر ۵ هزار میلیارد ارزش سرمایه گذاری دارد، تصریح کرد: این پروژه ۴۰ دقیقه مسیر را کوتاه می‌کند و با حذف گردنه‌های زاغه و رازان و چالان چولان یک مسیر امن و ایمن ایجاد می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه آزادراه خرم آباد- بروجرد اولین آزادراه ۶ خطه است، تونل بزرگ سه کیلومتری ۶ خطه در آن ایجاد شده است و محور توسعه برای لرستان قلمداد می‌شود، یادآور شد: ادامه این آزادراه در مسیر بروجرد- اراک ۶۸ کیلومتر است و کنار گذری که به سمت جنوب می‌رود نیز ۴۰ کیلومتر است و در مجموع این ۱۰۸ کیلومتر پروژه باقی مانده نیز از سوی قرارگاه خاتم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته هزار کیلومتر هر سال بزرگراه احداث شده است که اگر تقسیم بر روزهای کاری کنیم روزانه چهار کیلومتر که دستاورد خیلی بزرگی است تصریح کرد: این دستاورد حفظ و گسترش پیدا کند تا مردم از زیر ساخت حمل ونقل بهتری بهره‌مند شوند.

‌وزیر راه و شهرسازی به بازسازی پساسیل اشاره و خاطرنشان کرد: خدا را شکر می‌کنیم هم در بخش مسکن و هم در بخش راه و پل در این مدت کارهای بزرگی انجام شده که از مرحوم تابش رئیس بنیاد مسکن کشور یاد کنیم که از لحظات اولیه وقوع بحران در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کرد و کار بازسازی را به شایستگی انجام داد و فراتر از ظرفیت و مسئولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تابش مسئولیت پذیرفت و برای نخستین بار بود که در سیل خروشانی که در رودخانه کشکان اتفاق افتاد دیواره‌های حائلی را که بنیاد مسکن در قالب طرح حفاظت سیل اجرا کرد به مردم یک اطمینان خاطری داد که یک طرح موثر و ماندگار بود که ان‌شاءلله روحش شاد و ذخیره‌ای برای همه کسانی که در امر بازسازی سیل زحمت کشیدند باشد.

اسلامی اظهار داشت: همه افراد حاضر در پروژه آزادراه خرم‌آباد به بروجرد از جمله کارگران، تکنسین‌ها، مهندسان و هر کسی در این پروژه فعالیت کرده برای سلامتی آنها دعا می‌کنیم و برای آنها دست افتخار می‌زنیم که خداوند متعال این خدمت را که در زمره اعمال صالح است از شما قبول کند، این نخستین آزادراه شش خطه کشور است، آزادراه‌هایی که تاکنون احداث و افتتاح شده همه چهار است.

وی افزود: خودروها و رانندگان در فصل زمستان برای تردد در مسیرهای زاغه و رازان خیلی با سختی تردد می‌کردند که همه اینها در آزادراه ۶۷کیلومتری با شیب‌ها و قوس‌های بسیار نرمال، فراغت بال و سرعت زمان انجام شده است.

رضا ميرزايي

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=5351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.