آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024
5

با حضور وزیر راه وشهرسازی ؛ پروژه آزادراه خرم‌آباد- بروجرد – اراک افتتاح شد

  • کد خبر : 5344
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
با حضور وزیر راه وشهرسازی ؛ پروژه آزادراه خرم‌آباد- بروجرد – اراک افتتاح شد

آئین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌ آزادراه خرم‌آباد_بروجرد _ اراک با حضور مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی، خادمی استاندار لرستان، خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، سردار کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و برخی از مسئولین استانی در برگزار شد. به گزارش پايگاه خبري و تحليلي طلوع افلاك ، طول آزادراه خرم‌آباد – […]

آئین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌ آزادراه خرم‌آباد_بروجرد _ اراک با حضور مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی، خادمی استاندار لرستان، خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، سردار کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و برخی از مسئولین استانی در برگزار شد.
به گزارش پايگاه خبري و تحليلي طلوع افلاك ، طول آزادراه خرم‌آباد – اراک ۱۳۴ کیلومتر است که به صورت ۶ خطه کار می‌شود و خرم‌آباد را به کمربندی شمالی اراک متصل می‌کند.
این آزادراه ۴ قطعه اجرایی دارد که این قطعات قابلیت ورود به ترافیک به صورت مجزا را دارند.
در مرحله اول سه قطعه از این پروژه که بیشترین خروجی اقتصادی را برای ارتباطات و ترافیک کشور دارد به عنوان قطعات دارای اولویت اجرا شده است.
بیشترین ابنیه‌ و مسائل پیچیده پروژه در داخل سه قطعه ۲، ۳ و ۴ به طول ۶۷ کیلومتر از خرم‌آباد به بروجرد به بهره‌برداری رسید.
افتتاح این پروژه مسیر خرم‌آباد- اراک را به طول ۳۲ کیلومتر کوتاه و سفری که از شهرستان خرم‌آباد تا بعد از بروجرد که نقطه اتصالی است حدود ۴۳ دقیقه زمان سفر را کوتاه می‌کند.
در حال حاضر نقطه‌های حادثه‌خیز و برف‌گیر گردنه زاغه نزدیک خرم‌آباد و رازان در استان لرستان در جاده قدیم خرم‌آباد به سمت بروجرد وجود دارد که با احداث این آزادراه حذف می‌شود.
این آزادراه به‌صورت ۶ خطه احداث و برای اولین بار تونل‌های بلندی که در مسیر وجود دارد به صورت سه خط رفت و سه خط برگشت است و برای اولین آزادراه با تونل‌های مسیر ۶ خطه در کشور طراحی و اجرا شده است.

برای پروژه اعتباری بالغ‌بر دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ارزش روز این پروژه به ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
عوارض خودرو‌های سواری در این آزادراه حدود ۱۵ هزار تومان پیش‌بینی شده است.
مطالعه و بررسی این پروژه در سال ۹۲ آغاز و قرارداد‌های آن بسته شد و از سال ۹۳ اجرای کار به‌طور جدی آغاز شد و تقریباً ساخت این پروژه حدود ۷ سال طول کشیده است.
شایان ذکر است قطعات ۲، ۳ و ۴ آزادراه خرم‌آباد -اراک ۶۷ کیلومتر طول دارد و با افتتاح آن مسیر ترانزیتی تهران – جنوب ۳۲ کیلومتر و یا ۴۳ دقیقه کاهش می‌یابد.

احداث آزادراه خرم‌آباد- بروجرد- اراک یک محور توسعه برای لرستان است

وزیر راه و شهرسازی در خصوص این پروژه تصریح کرد: این نخستین آزادراه شش خطه کشور است که اولین تونل ۶ خطه به طول ۳ کیلومتر در آن احداث شده است.

اسلامی با اشاره به اینکه احداث آزاد راه یک محور توسعه برای استان لرستان قلمداد می‌شود، گفت: ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه ۵ هزار میلیارد تومان است که مسیری امن و ایمن بوده و با حذف گردنه‌های زاغه، رازان و چالان چولان حدود ۴۰ دقیقه مسیر را برای هم‌وطنان کوتاه کرده است.

اسلامی در خصوص ادامه و تکمیل این آزادراه گفت قطعه یک این مسیر به طول ۶۸ کیلومتر از اراک تا همین نقطه و همچنین قطعه کنارگذر خرم‌آباد به سمت جنوب به طول ۴۰ کیلومتر به‌زودی انجام خواهد شد.

خبر :رضا ميرزايي

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=5344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.