آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
3

کلید های برقراری ارتباط موثر( قسمت اول)

  • کد خبر : 5335
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
کلید های برقراری ارتباط موثر( قسمت اول)
بسیاری از ما نمیدانیم که در برخورد اول با دیگران چگونه خود را معرفی کنیم . و این باعث میشود که در آشنایی اولیه  با افراد مثل خواستگار یا معرفی محصول در بازاریابی یا شروع به تدریس در یک کلاس جدید ویا رفتن به یک برنامه مصاحبه شغلی و... شکست بخوریم . بدین منظور  راهکارهایی را برای موفقیت های ارتباطی شما پیشنهاد میکنم .

کلیدهای برقراری ارتباط موثر

چگونه بر جذابیت خود بیافزاییم ؟ چگونه خود را به دیگران معرفی کنیم ؟ چگونه در دل دیگران نفوذ کنیم ؟

تا مرد سخن نگفته باشد ، عیب و هنرش نهفته باشد ( سعدی )

قسمت اول :

بسیاری از ما نمیدانیم که در برخورد اول با دیگران چگونه خود را معرفی کنیم . و این باعث میشود که در آشنایی اولیه  با افراد مثل خواستگار یا معرفی محصول در بازاریابی یا شروع به تدریس در یک کلاس جدید ویا رفتن به یک برنامه مصاحبه شغلی و… شکست بخوریم . بدین منظور  راهکارهایی را برای موفقیت های ارتباطی شما پیشنهاد میکنم .

۱ – وقتی میخواهید برای اولین بار با کسی روبرو شوید ، سعی کنید از قبل ، یک تمرین گفتگو با خودتان داشته باشید . من اسم این حالت را گذاشته ام : هنر چیدن کلمات کنار یکدیگر . بعضی ها واقعا در استفاده از کلمات و چیدن آنها کنار هم ، هنرمند و زرنگ و باهوش هستند و با کلمات جادوگری میکنند . به حدی که وقتی با شما روبرو میشوند فکر میکنید که سالهاست او را میشناسید . صد البته شما باید فردی خودساخته و وارسته و تربیت شده باشید . ما از شخص بد دهن ، کج اندیش منفی باف انتظار معجزه  نداریم که در این جور مواقع نقش بازی کند . باید خودتان باشید اما تربیت یافته و رشد یافته و با اصل و نسب .

۲ – خیلی مراقب تیپ و ظاهر خود باشید .  آراستگی ظاهری شامل چهره و صورت مرتب  – حجاب مناسب – کت و شلوار – شال و چادر و روسری – کفش ها و…  حتما باید دارای هارمونی و هماهنگی باشند . به قول امروزی ها حتی الامکان ست ( set   ) باشند . لباسهای خیلی تنگ یا خیلی گشاد و حالت غیر معقول نداشته باشید . بعضی ها آنقدر چیز هایی به خود آویزان میکنند که آرامش بصری طرف مقابل را به هم میزنند .  ساده و  با کلاس  و جنتلمن باشید

۳ –  سعی کنید قبل از ملاقات و مواجهه با طرف مقابل ، در صورت امکان یک مطالعه اولیه  از خلق و خو ، شخصیت ، آداب و رسوم و… او داشته باشید تا قدرت جذب و نفوذ  شما بیشتر گردد .

۴ – هر کس برای خود تصورات و عقاید و دنیایی دارد . به داشته ها و عقاید دیگران احترام بگذاریم و اگر فکر میکنیم که طرف مقابل برحق نمیباشد و اشکالاتی دارد ، باید در وقت مناسب و با زبان مناسب و در مکان مناسب آنها را مورد بررسی و نقادی و حل و فصل قرار دهیم .

۵ – ما برای موفقیت در تعاملات و مناسبات انسانی به چند فاکتور مهم باید توجه کنیم مثل : سن و سال – سطح تحصیلات – فرهنگ – جنسیت طرف – شغل و… . این به ما کمک میکند تا حد و مرزهای خود را با افراد ، بدرستی تعریف و سطح بندی نموده تا جایگاه خود را بدانیم .  

۶ – مراقب رفتارهای مصنوعی باشید . خودتان باشید . ظاهر سازی نکنید . همان چیزی که هستید باشید . وعده وعید بی جهت ندهید . ویژگیهایی که ندارید را نگویید . از خود شخصیت پوشالی سطح بالا درست نکنید . پایان قسمت اول .

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=5335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.