آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
5

همه مصائب محدود کردن اینترنت وفضای مجازی

  • کد خبر : 5273
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹
همه مصائب محدود کردن اینترنت وفضای مجازی

آیا محدود کردن اینترنت به نام مصونیت بخاطر ترس از مسایل سیاسی و اطلاع رسانی است یا برای جلوگیری ازاشاعه مفاسد ضد اخلاقی ؟ اگر واهمه از روشنگری سیاسی باعث این تصمیم نامیمون شده نمایندگان انقلابی بزرگترین اشتباه را مرتکب میشوند ! زیرا در انقلاب ۵۷ فضای مجازی وجود نداشت و بدون فضای مجازی حال […]

آیا محدود کردن اینترنت به نام مصونیت بخاطر ترس از مسایل سیاسی و اطلاع رسانی است یا برای جلوگیری ازاشاعه مفاسد ضد اخلاقی ؟

اگر واهمه از روشنگری سیاسی باعث این تصمیم نامیمون شده نمایندگان انقلابی بزرگترین اشتباه را مرتکب میشوند !

زیرا در انقلاب ۵۷ فضای مجازی وجود نداشت و بدون فضای مجازی حال مزاجی مردم به سمت استقلال طلبی رفت، مگرپیامهای امام خمینی ویاران انقلاب ازطریق فضای مجازی منتشرمیشد که منحر به انقلاب شد؟

اگر هم محدود کردن فضای مجازی به بهانه صیانت بخاطر جلوگیری از فساد احتمالیست اولا جلوگیری از فساد فرهنگسازی نیاز دارد نه محدودیت و نه ممنوعیت دوما آیا قبل از فراگیر شدن اینترنت و فضای مجازی فحشا و فساد اخلاقی وجود نداشت ؟ آیا همه کسانی که از اینترنت استفاده میکنند استفاده نامشروع و غیر اخلاقی دارند؟ چرا خوبان بخاطرخطای احتمالی بدان مجازات میشوند؟ آیا اعمال منافی عفت که طی قرنها در جوامع بشری مشاهده شده بخاطر اینترنت بوده ؟ آیا قوم لوط عمل ناشایست را از فضای مجازی آموخت ؟ آیا برده داری را فئودالها از اینترنت و ماهواره آموختند؟ آیا اختلاسگران داخلی اختلاس را از فضای مجازی آموختند یا بخاطر نفوذ در دولت و آقازاده بودن ؟ آیا زنا و رشوه و قمار و اختلاس که ماحصل تجربه چندین هزار ساله بشر است از طریق اینترنت آموزش داده شده که اینک نمایندگان با محدودیت و البته با ظاهر مصونیت در فکر اصلاح بشریت و به فکر بهشت و دوزخ ملتند؟ مسلما خیر . چرا نمایندگان انقلابی که به جای مردم فکر میکنند و به جای مردم حرف میزنند به این فکر نکردند که حوزه های علمیه از طریق همین فضای مجازی و اینترنت درحال تبلیغ وترویج مذهب شیعه هستند؟ و این محدودیت به محدودیت ترویج و تبلیغ شیعه منجر میشود ؟ چرا به این فکر نکردند که تکنولوژی برای خدمت به بشر است نه خیانت و متاسفانه بعضیها جوانب منفی تکنولوژی را در نظرمیگیرندو این درحالیست که همه دستآوردهای علمی بشر برای رفاه وخدمت به مردم بوده ! مثلا با یک سرنگ میتوان یک آمپول حیات بخش تزریق کرد و جان یک انسان را نجات داد و در مقابل میتوان با همان سرنگ حیات بخش ، هوا به رگ یک انسان تزریق کرد و یک جان را گرفت !! یا مثلا با سلاح هم میتوان از مردم دفاع کرد و دشمن را کشت و هم میتوان لوله آن را به طرف مردم گرفت و مردم را کشت ، همان کاری که سالهاست استعمار گران به نام دفاع از حقوق بشر میکنند! پس تکنولوژی مقصر خرابیها نیست برخی استفاده کننده ها خرابند که تکنولوژی را به راه انحراف میکشانند، باید نحوه استفاده درست ومعقول و صحیح ، آموزش داده شود و فرهنگ سازی شودتا درراستای آرامش بشرقدم برداشته شود و البته اگرمسولان درانجام خدمت به مردم کوتاهی نکنندو اختلاس نکنند وظلمی نکنند نباید از فضای مجازی و روشنگری و اطلاع رسانی باک داشته باشند به قول قدیمیها ندزد و نترس…

فضای مجازی واینترنت برای خیلیها فضای کسب و کار و ارتزاق هم هست اگر از ترس مسایل ضد اخلاقی یا واهمه از مباحث سیاسی ، اینترنت محدود شود تکلیف نظام با کسانی که ارتزاق قطع میشودچه میشود؟ آیامحدود کردن فضای مجازی بر فوج عظیم بیکارجامعه اضافه نخواهد کرد ؟

و به قول لرها سر چیزم چادری نخواهد شد ؟

از آزادی نباید ترسید از بی خیالی در تربیت نفوس و عدم فرهنگ سازی و دگم اندیشی و محدود نگری باید واهمه داشت و مفتخریم که این انقلاب اولین رهآوردش آزادی بیان بود پس نباید به نام مبارزه با فساد و به نام دفاع از انقلاب با نان و آزادی مردم مقابله کرد …..

باید درست مدیریت کرد ، فرهنگسازی کرد و انسانها را تربیت کرد و از هیچ چیز باک نداشت

✍️خادم ملت

امیرناصرغلامرضایی


 

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=5273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.