آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
0
لیگ دسته اول ایران:

فجر سیاسی یا سپاسی/ استفاده ابزاری از نام شهید برای صعود آسانسور لیگ برتر

  • کد خبر : 29005
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲:۴۲
فجر سیاسی یا سپاسی/ استفاده ابزاری از نام شهید برای صعود آسانسور لیگ برتر
بساط موجود نه‌تنها حکایت از ناهماهنگی و آشفتگی فوتبال دارد که در برخوردها و اظهارنظرهای ضد و نقیض چشمکی است و هر کس با توجه به سلیقه و وابستگی فردی و احتمالاً گروهی با مسائل و معضلات فوتبال سروکار دارد.

فرشید گله داری

بساط موجود نه‌تنها حکایت از ناهماهنگی و آشفتگی فوتبال دارد که در برخوردها و اظهارنظرهای ضد و نقیض چشمکی است و هر کس با توجه به سلیقه و وابستگی فردی و احتمالاً گروهی با مسائل و معضلات فوتبال سروکار دارد.

چنین اوضاع قمر در عقربی باعث شده از تاهر نقد و تخصص سالم و بی‌طرفانه نیز به حساب دراز کردن «این» و مطرح شدن «آن» گذاشته شود که در این رهگذر، شمار «نادان دوستان» نیز روز به روز فزونی یافته و تأسف‌بار آنکه آغلب متولیان و مسئولین ورزش و فوتبال به سوی اینان سر می‌کشند.

به این ترتیب، حرف حساب کمتر خریداری دارد و معمول چنین است که چنانچه پرسشی برای یک مسئول در یک جا عنوان گردد، پاسخ آن را باید در جایی دیگر شنید و خواند که به هر حال، شماری از رسانه‌ها را وابسته به سازمان و مسئولین نشان می‌دهند و تعدادی را در زمره مخالفان بی‌چون و چرا قرار داده است.

حاصل این واقعیت آن است که تأیید و تکذیب و هر موردی با ارزش چندانی همراه نباشد و اعتبار و اعتقاد به رسانه‌های ورزشی کمرنگ و شاید هم بیرنگ شود.

بدون شک همه علاقه‌مندان فوتبال در خاطر دارند که همین آسانسور لیگ برتر در گذشته نه‌چندان دور چطور با تبانی محرز که تصاویر آن نیز در همه شبکه‌های دنیا نیز مخابره شد موفق شد به لطف فدراسیون و سوءاستفاده و ابزاری از نام شهید توانست در لیگ یک ماندگار شود و تیم مظلوم خیبر را روانه دسته دوم نماید.

در آن مقطع اعتراضات فروانی صورت گرفت که چگونه حق تیم مظلوم خیبر و مردم غیور لرستان نادیده گرفته شد اما آنچه بر هر چه ارجحیت داشت مصلحت و منافع سیاسی بود.

اخیرا در شاهکاری عجیب از کمیته استیناف، این تیم صاحب ۳ امتیاز بادآورده دیگر شد تا دوباره پس از کلی هوچی‌گری این تیم دوباره به کورس مدعیان برگردد.

با تمام احترام به شهید سپاسی و تمام شهیدان این مرز و بوم این نام فقط به عنوان ابزاری جهت گرفتن رانت از فدراسیون و فوتبال ایران استفاده می‌شود
حال این سوال پیش می‌آید مگر تیم خیبر یادگار شهیدانی همچون هزاوه و حسین بیگی‌ها نبوده و نیست یا اگر تیم چادر ملو همان نام شهید قندی را یدک می‌کشید آیا چنین اجحافی صورت می‌گرفت؟

در آخر این که تیم خیبر با وجود تمام ناملایمتی‌ها و سختی‌ها مشکلی برای صعود ندارد اما آنچه واضح و مبرهن است تلاش عده‌ای رسانه زرد و سیاسیونی که ول‌کن ورزش این کشور نیستند باعث می‌شود تیمی بدون پشتوانه و حتی بدون داشتن شرایط لیگ برتر به عنوان آسانسور به صعود نزدیک و مدعی شود.

خرد هرچه نقد کائنات است چه سنجد پیش عشق کیمیاکار

فرشید گله‌داری

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=29005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.