آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
3

کبوتر با کبوتر بازبا باز

  • کد خبر : 5247
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰:۳۵
کبوتر با کبوتر بازبا باز
در مورد معیار انتخاب همسر ،ضرب المثل هایی در فرهنگ ما وجود دارد که در ضمن سادگی، بسیار پرمحتوا و آموزنده است ((کبوترباکبوتربازباباز)) بسیاری از جوانان، در دوره پیش از ازدواج به دلیل نداشتن تجربه و آموزش کافی ،دچار برانگیختگی احساسات و عواطف می‌شوند و خردمندی و دوراندیشی لازم در ازدواج چشم پوشی می‌کنند؛ بنابراین آنها در این دوران سرنوشت ساز و حساس، خوشبینانه ساده انگارانه ،فقط به خوبی و برتریهای فرد مقابل توجه دارند

معیارهای انتخاب همسر
کبوتر با کبوتر باز با باز ،یا……..
در مورد معیار انتخاب همسر ،ضرب المثل هایی در فرهنگ ما وجود دارد که در ضمن سادگی، بسیار پرمحتوا و آموزنده است ((کبوترباکبوتربازباباز)) بسیاری از جوانان، در دوره پیش از ازدواج به دلیل نداشتن تجربه و آموزش کافی ،دچار برانگیختگی احساسات و عواطف می‌شوند و خردمندی و دوراندیشی لازم در ازدواج چشم پوشی می‌کنند؛ بنابراین آنها در این دوران سرنوشت ساز و حساس، خوشبینانه ساده انگارانه ،فقط به خوبی و برتریهای فرد مقابل توجه دارند، و امیدوارند اختلاف های به ظاهر جزیی در زیر یک سقف از بین برود. اما حقیقت این است که در عمل هرگز نبوده و نخواهد بود.
از دیرباز گفته اند که ((عشق پیش از ازدواج )) لزوما به خوشبختی نمی انجامد؛ زیرا عشق، تنها یکی از معیارهای است و باید پیش از ازدواج مدنظر قرار گیرد؛ به بیان دیگر ،ملاک لازم و نه کافی در زندگی مشترک محسوب می‌شود ‌ازدواج، سازه تک‌ بعدی و منحصر نیست که تنها عشق ودوست داشتن برای آغاز آن کافی باشد ،بلکه بر جنبه‌های مختلف زندگی و فردی تاثیر گذار است و باید آن را پدیده‌ای و چند وجهی دانست. گاهی در ابتدای آشنایی تفاوت های شخصیتی برای طرفین گیرا،زیبا،دلنشین و جذاب است، اما پس از گذشت چند ماه، می‌تواند دردسرساز شود . افرادی که شباهتی با هم ندارند و تنها بر اساس عشق و ظاهر فیزیکی یکدیگر، دلباخته هم شده و تصمیم به ازدواج گرفته اند،ممکن است در زمینه های مهم تر همراه خوبی برای یکدیگر نباشند.
برخی افراد معتقدند با رفتن زیر یک سقف همه مشکلات حل می‌شود و با هم سازگار خواهند شد؛ باور غلطی که در بسیاری موارد نه‌تنها بهبود شرایط کمکی نمی‌کند بلکه بر وخامت امر می افزاید و با عث مشکلات زیاد دیگری می شود.
شناخت و آگاهی باید قبل از رفتن زیر یک سقف صورت گیرد، نه پس از آن؛
پیش از ازدواج، تشابهات فرهنگی، خانوادگی، مذهبی و نظام ارزشی، سنی، تحصیلی، خلقی، شخصیتی، اهمیت ویژه ای در زندگی دارد.
یکسان بودن شرایط و ویژگی های خلقی طرفین در ازدواج ،سبب می شود افراد درک بهتری از همدیگر داشته باشد و شرایط برایشان آسان شود .
همه این موارد در دوران سرنوشت ساز و تکرار نشدنی ((آشنایی پیش از ازدواج)) موشکافانه بررسی شده و بهره گیری از مشاوره هوشمند ، دوباره مرور و ارزیابی می‌شوند. دوران آشنایی پیش از ازدواج، دوران ارزیابی است؛ نه دوران دلدادگی، شیفتگی و وابستگی .دورانی که دریابیم سوی دیگر،کبوتر است یا باز، به شرط آنکه این مهم را قبل از آن درباره خودمان دانسته باشیم

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=5247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.