آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
3

فوتبال ایران در سراشیبی سقوط

  • کد خبر : 5137
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۳۲
فوتبال ایران در سراشیبی سقوط
در مورد این که چرا اکنون در وضعیت فعلی قرار داریم سخن مفصل است، اما واقعیت این است این فوتبال از ریشه خراب است و روز به روز با سقوطی آزاد به قهقرا می‌رود.

تبریک، فوتبالِ ایران دستی شد!
در مورد این که چرا اکنون در وضعیت فعلی قرار داریم سخن مفصل است، اما واقعیت این است این فوتبال از ریشه خراب است و روز به روز با سقوطی آزاد به قهقرا می‌رود.
فوتبال ایران هر روز بیشتر در ورطه فساد و ناپاکی فرو می‌رود و هیچ کس هم پاسخگو نیست، نه وزارت منفعل ورزش جناب سلطانی‌فر و نه فدراسیونِ بزدلِ عزیزی خادم، همچنین احکام آبکی و فرمالیته کمیته اخلاق، هم خود نه تنها مرهم نیست بلکه زخمی است بر پیکر نحیف این فوتبال که به معضلِ عدم نظارت مدت‌هاست که مبتلا شده است.
به ضرس قاطع نمی‌توان همه مدیران و تیم ها را به ناپاکی متهم کرد؛ زیرا اثبات تبانی برای امثال ما سخت است، اما یقینا بسیاری از دوستان که برای همه شناخته شده هستند، کماکان در این فساد رخنه کرده، جولان می دهند و کَک‌ِشان هم نمی گزد، از لیگ برتر گرفته تا لیگ یک و دو و سه، همه و همه در شرایط اسفناکی قرار گرفته‌اند و حالا مقوله فوتبال پاک تبدیل به یک آرزو در فوتبال ایران شده است.
واقعیت این است که فوتبال پاک، دیگر در کشور عزیزمان، تنها یک شعارِ زیبا و دهن‌پرکن است، فقدانِ سلامت در فوتبال ایران، واقعیتی است غیرقابلِ کتمان که خبر از حالِ خراب فوتبال کشور می‌دهد.
از شرط بندی و تبانی تا خرید داور و بازیکن و مربی تیم حریف، مواردی است که در این چند وقت اخیر در فوتبال ایران کم ندیدیم، دیگر کار از شائبه و حدس و گمان هم گذشته است، این آش، آنقدر شور شده که از مرحله حدس به اثبات و یقین رسیدیم، تنها یک ابهام باقی مانده است که؛ نقشِ فدراسیون فوتبال و کمیته‌های از همه رنگِ آن چیست؟ آیا تنها جرایم نقدی و محرومیت‌های چند ده روزه، دوای ویروسِ ناپاکی است؟
با این شرایط بهتر نیست درب این فوتبالِ ناپاک را تخته کنیم؟ نهادهای مسئول که گویا خواب تشریف دارند، وگرنه با چند حکم قاطع نسخه خیلی‌ها را خیلی زودتر می‌پیچیدند تا به این وضع دچار نمی‌شدیم.
آن طور که مشخص است، ‌کنترل این کار دیگر از دست فدراسیون فوتبال خارج شده است و یا به نوعی، سئول‌نشینان جرات برخورد با مفسدینِ فوتبال را ندارند، به همین دلیل لازم است نهادهای نظارتی در این امر ورود کنند تا شاید جلوی این رسوایی گرفته شود در غیر این صورت فوتبال ما بعد از این به فوتبال دستی تبدیل شده و نتایج توسط دست های پشت پرده تعیین خواهد شد امری که متاسفانه هم اکنون هم در سطح کلان فوتبال کشور در جریان است.

فرشید گله داری

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=5137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.