آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
4

گستاخی های ادامه داراستاندارسیستان وبلوچستان به خبرنگاران

  • کد خبر : 4465
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
گستاخی های ادامه داراستاندارسیستان وبلوچستان به خبرنگاران
آخرین باری که از دهانِ جناب «احمدعلی موهبتی» - استاندار سیستان و بلوچستان - دُرافشانی شد، بیست و چهارم دی ماه سال ۹۹ بود که جناب نمایندۀ عالی دولت، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، نسبت به خبرنگاران توهین بی‌شرمانه‌ای کرد.

آخرین باری که از دهانِ جناب «احمدعلی موهبتی» – استاندار سیستان و بلوچستان – دُرافشانی شد، بیست و چهارم دی ماه سال ۹۹ بود که جناب نمایندۀ عالی دولت، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، نسبت به خبرنگاران توهین بی‌شرمانه‌ای کرد.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری دیوان نیوز؛ مدیر مسئول، در یادداشتی نوشت: آخرین باری که از دهانِ جناب «احمدعلی موهبتی» – استاندار سیستان و بلوچستان – دُرافشانی شد، بیست و چهارم دی ماه سال ۹۹ بود که جناب نمایندۀ عالی دولت، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، نسبت به خبرنگاران توهین بی‌شرمانه‌ای کرد، آقای نمایندۀ عالی دولت در حاشیه این جلسه، به بهانه گلایه از گزارش انتقادی یکی از خبرنگاران، گفته بود:«خبرنگاران کار مگس را می‌کنند، نه کار زنبورعسل را و اگر جایی فضله‌ای باشد می‌روند و روی آن می‌نشینند».
اما درست ۱۶۹ روز بعد، جنابشان به خاطر نبودن در کادر تصویر مصاحبه با «ایرج حریرچی» – معاون وزیر بهداشت – اظهارات و توهین‌های تاسف برانگیزی را نسبت به خبرنگار صداوسیما به کار برد، اهانت‌های جناب استاندار زمانی صورت گرفت که وی قصد مصاحبه اختصاصی از معاون کل وزارت بهداشت و درمان را داشت و چون استاندار سیستان و بلوچستان در کادر تصویر حضور نداشت، نمایندۀ دولت، خبرنگار را با القاب زشت و زننده مورد توهین قرار داد و او را بی ادب و بدون درک و شعور خطاب کرد، تا نشان دهد، نه تنها نسبت به اهانت بی‌شرمانه چند ماه گذشته خود، متنبه نشده، بلکه حالا با گستاخی بیشتری بدون هیچ ملاحظه‌ای اظهار فضل می‌کند.
همین چندی پیش بود که پس از حادثۀ ناگوار سقوط اتوبوسِ حامل خبرنگاران محیط زیست و از دست دادن دو تن از خبرنگاران زحمتکش محیط زیست کشورمان، حجت الاسلام قریشی – امام جمعه ارومیه – در ذم و نکوهش اینکه «چرا این همه تسلیت به خاطر فوت دو خبرنگار گفته می‌شود»(!) گفته بود:«چون آقایان از خبرنگاران می‌ترسند که آبروی آنان را ببرند، این همه به صف شدند و پیام صادر کردند؟ این حرکت شایسته جامعه اسلامی نیست و خبرنگاران باید خودشان معترض آن باشند»! حقیقتا ترس و اضطراب که هیچ، ما حتی ذره‌ و ابسیلونی «احترام» و «رعایت حقوق اولیۀ انسانی» در مواجهۀ با خبرنگاران از سوی بسیاری از مسئولان نمی‌بینیم!
نکته عجیب اینجاست مسئولانی که به فرموده بنیانگذار فقید انقلاب حضرت امام خمینی(ره) «نوکر مردم» هستند، حالا با چه معیار و مشخصه‌ای، با مردمی که از نگاه مقام معظم رهبری «ولی نعمت» مسئولان خطاب شده‌اند، به این شکل رفتار می‌کنند؟ رسالت کاری یک خبرنگار، مطالبه‌گری حق هم‌نوعانش است، خبرنگار از مردم است و توهین به مردم، هیچگاه قابل قبول نخواهد بود.
اما در وهلۀ اول، باتوجه به اینکه این رفتار زننده، برای بار دوم از سوی استاندار سیستان و بلوچستان تکرار شده است، مهم‌ترین درخواست اصحاب رسانه، برخوردی قاطع با جناب نمایندۀ عالی دولت است و با توجه به پیشینه ایشان که گویا بویی هم از فرهنگ عذرخواهی نبرده است، امیدواریم جدا از تمامی این مسائل، این بار برخوردی قانونی با این مقام مسئول صورت گیرد تا برای یکبار هم که شده، برخوردِ قاطع، درس عبرتی برای این دست نامسئولان کشور شود.
اما درست در زمانی که اصحاب رسانه، در غم از دست دادن دو تن از همکارانشان به سوگ نشسته‌اند که این غم عظیم، حاصل سوء مدیریت همین دست مسئولانی بود که در هر شرایطی خود را محق می‌دانند و حتی در صورت تخلف هم از شمایلِ حق به جانبی خود دست برنمی‌دارند، اما حالا پس از گذشت چند روز از آن حادثه تلخ و جانکاه، یک مقام رسمی کشور، به خود اجازه چنین توهین‌های بی‌شرمانه‌ای را در مقابل یک خبرنگار می‌دهد، گرچه جای تامل برانگیز داستان آنجاست که همین جناب مسئول، ید طولایی را در اهانت به اصحاب رسانه دارد.

نویسنده: مهرداد تیموری

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=4465

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.