آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
6

اقای رییس جمهور ؛کاش دست کم با یک مدیر بی مایهِ میان پایه برخورد کنید!

  • کد خبر : 4297
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
اقای رییس جمهور ؛کاش دست کم با یک مدیر بی مایهِ میان پایه برخورد کنید!

  جناب حجت الاسلام دکتر حسن روحانی با سلام و احترام ۸ سال ریاست جنابعالی بر نهاد دولت در منصب رییس جمهورمردم ایران به سرعت سپری شد و تا چند هفته دیگر دولت تازه بر سرکار می آید. آنچه از سیاستهای اقتصادی ،اجتماعی وفرهنگی دردوره ریاست شما بر دولت یازدهم و دوازدهم اجرایی شد و […]

 

جناب حجت الاسلام دکتر حسن روحانی

با سلام و احترام

۸ سال ریاست جنابعالی بر نهاد دولت در منصب رییس جمهورمردم ایران به سرعت سپری شد و تا چند هفته دیگر دولت تازه بر سرکار می آید.

آنچه از سیاستهای اقتصادی ،اجتماعی وفرهنگی دردوره ریاست شما بر دولت یازدهم و دوازدهم اجرایی شد و آنچه شاید آرزوهای شما بود و به اجرا نرسید یا در حین اجرا به بیراهه رفت در حافظه تاریخی ایران و ایرانیان ارجمند باقی می ماند.

مردم می دانند شما و دولت هایتان دراین هشت سال با برخی مخالفت ها و ممانعت ها درحوزه سیاست خارجی و شاید در اجرای سیاست های داخلی روبه رو بوده اید .

کسی تردید ندارد این مخالفت های دامنه دار کیفیت سیاستگذاری درامور گوناگون و در سطح کلان را از سوی دولت های تحت امر شما با دردسرهای جدی روبه رو کرد.

کارشناسان اقتصادی و سیاسی خوب می دانند اگر تحریم هایی که در دولت یازدهم با حصول برجام درحال ریشه کن شدن بودند بر نمی گشتند ،بدون تردید اقتصادایران وضعیت فعلی را نداشت و شاید در موقعیت بهتری ایستاده بود.

ایرانیان می دانند شما و دولتهایتان مثل هر دولتی درایران و یا در جهان دنبال این بودید که روزگار شهروندان دست کم بدتر از دیروزنشود و دراین راه تلاش نیز کردید. شهروندان ایران از همه سختی هایی که دولتهای شما کشیدند کم و بیش اطلاع داد.

با این همه شماری از شهروندان ایرانی درانتخابات ۲۸ خرداد ماه۱۴۰۰ به نتیجه و برآیند فعالیت های ۸سال اداره دولت با روشها و ویژگی هایی که جنابعالی اعمال کردید رای منفی دادند.

تردید نکنید بخش قابل توجهی از مشارکت نسبی پایین در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ نتیجه ناکامی های مدیریت جنابعالی در حوزه های گوناگون به ویژه حوزه اقتصاد بوده است.

ایرانیان با همه فرازها وفرودها در رفتار ملی خود و به رغم همه تنگناها مسیر آینده را جوری رقم می زنند که در نهایت به سرافرازی این کشور منجر شود ، با این دیدگاه وخرد ملی بود که در دو انتخابات پی در پی به شما رای دادند.

با این همه متاسفانه حضرتعالی پاسخ درخور و شایسته ای به این محبت ملی ایرانیان نشان ندادید.

این درست است که شاید دست شما درامور گوناگون باز نبوده است اما مردم باور دارند در همان جاهایی که اختیار کافی داشتید و می توانستید با دور اندیشی و تدبیر بهتر از وقوع برخی رخدادهای غم انگیز اجنتاب کنید نیز به اندازه کافی دلسوزی نکرده وجدیت کافی به خرج ندادید.

به طور مثال حضرتعالی با همه شعارها و ادعاهایی که درباره حمایت از بخش خصوصی داشتید، هرگز حاضر نشدید به خانه آنها بیایید و با آنها گفت وگو کنید ومیلیونها کار آفرین کوچک و بزرگ هشت سال در این انتظار ماندند.

ایرانیان به حق انتظار داشتند دراین هشت سال هرجا که کارها مطابق برنامه و در مسیر پیشرفت ملی به سدها و بندها می رسید تا جایی که به امنیت ملی آسیب نرسد با آنها حرف می زدید و مردم را محرم می دانستید اما نکردید.

شهروندان ایرانی به حق و به درستی باور داشته ودارند که شما دست کم در در انتخاب مدیران ارشد دولت می توانستید دقت بیشتری کنید و کسانی را انتخاب کنید که لااقل در اندازه میانگین کارنامه و کارآمدی مدیران در همه سالهای پس از جنگ باشند،

اما شوربختانه این اتفاق به ویژه در دولت دوم شما رخ نداد و همان تعداد انگشت شمار از مدیران با شهامت نیز از دولت رفتند و هرکس به جانشینی آمد دراندازه مدیر قبلی نبود.

 

برخی از این مدیران و کارگزاران متاسفانه دراین ماههای اخیر بسیار به شهروندان بی پناه ایرانی بی حرمتی کرده و با حرفها و ادعاهای واهی ایرانیان راآزاردادند.

 

در حالی که همه عالم و آدم می دانند که اساس و بنیان بورس بر قاعده معامله ریسک بنا نهاده شده ، به اشتباه وعده هایی در مورد بازار سرمایه دادید و اینها بر اساس گزارش ها و تحلیلهای نادرستی بود که به شما می دادند که از مسایل غم انگیز است.

 

شما با اعتماد به مدیرانی که منصوب کرده بودید و با استناد به گزارش های آنها شهروندان را تشویق کردید تا سرمایه های کوچک و متوسط خود را به بورس بیاورند و نتیجه اینکه به دلیل نوسانات ،دهها هزار نفر سرمایه خود را از دست دادند .

این نمونه ای از این دست سستی ها در انتخاب مدیران کار آمد و برخوردنکردن با آنها بوده است.

مدیری کوچک و آزاری بزرگ

مدارای بیهوده شما با مدیرانی که به اشکال گوناگون به ایرانیان آزارهای مادی و روحی رسانده اند دراین سالها وبه ویژه دراین ماههای اخیربه حدی رسیده که برخی از مدیران کوچک را جسور و بی تربیت کرده و آنها با ناجوانمردی از مدارای آسیب رسان شما سو استفاده می کنند.

برای نمونه می توان به مقوله واکسیناسیون و نتایج آن نگاه کرد.

وعده های بدون پشتوانه و زدن حرفهایی دورازواقعیت و امیدوارکردن بی فایده مردم درباره تامین واکسن و سردرگم کردن ایرانیان یکی از زشت ترین روندها دراین ماهها بوده وهست که دربرابر دیدگان جنابعالی رخ می دهد .

در حالی که ملت از دولت و دستگاه های دارای مسولیت مستقیم درامر واکسیناسیون انتظار دارند تا برای جان شهروندان ارزش قائل بوده ‌و شاهد تلاش های کارآمد و صادقانه باشند تا شاید از شر این ویروس قاتل رها شوند ،

اما مدیران این بخش به دلیل ناکارآمدی ونیز به دلیل فقدان احساس مسوولیت رفتار وگفتارهای مشمئز کننده ای بروز داده و آزردگی ملی را فراهم کردند.

بگونه ای که حکمرانی در حوزه بهداشت و درمان بجز ناکارآمدی، گزافه گویی و معرکه گیری، اقدامات پرخرج و هزینه زا، ادعاهای واهی، تملق و چاپلوسی یا توهین و تحقیر نتیجه دیگری نداشته و عملا به سوهان روح و روان شهروندان تبدیل شده است.

تازه ترین رفتار آزار دهنده وناراحت کننده را یک مدیر میان پایه و میان مایه نشان داد ومنتقدان به روند برنامه واکسیناسیون را با لفظی بی شرمانه هدف توهین قرار داده است.

آقای روحانی ، رییس جمهور محترم ،

اگر بپذیریم دست شما برای حل مهمترین مسایل سیاست خارجی چندان باز نبود واین نیز شاید قابل قبول باشد که تحریم ها راه را بر نرمال شدن اقتصادایران بست اما آیا دربرخورد با یک مدیر بی تربیت و میان مایه نیز اختیار ندارید؟

سکوت شما به توهین این شخص شاید آزاردهنده تر ازگفتار و رفتار زشت او باشد.

ایرانیان به رییس جمهوری که قرار بود نگهبان قانون اساسی و حقوق شهروندی رای دادند ، آیا سزاوار است که حالا شاهد و ناظر موضع بی تفاوت و بی حوصله شما به این رخداد ناراحت کننده باشد ؟

سکوت و مدارای شما و ابقای این فرد توهین کننده نشان می دهد شما نیز شاید حرف اورا قبول دارید که بدا به حال این مردم.

شاید مدارا و سکوت شما از این سرچشمه می گیرد که توانایی برخورد با یک مدیر میان پایه را ندارید که این نیز بسیار بدتراز اولی است.

شاید هم اصولا نگاه شما دراین هفته های اخر به مسایلی بسیار پراهمیت است که نیک می دانید در وضعیتی نیستید که در ان موارد کاری کنید.

آقای روحانی یادتان باشد تاریخ درباره شما چگونه داوری خواهد کرد.رییس جمهوری که توانایی و رغبت و حوصله نداشت یک مدیر بی مایهِ میان پایه توهین کننده به شهروندان را برکنار کند.

✍️حسین سلاح ورزی

جمعه چهارم تیرماه ۱۴۰۰

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=4297

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.