آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
8

بیانیه خانه مطبوعات لرستان ویژه گرامیداشت ایام الله ۱۴ و ۱۵خرداد

  • کد خبر : 4040
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
بیانیه خانه مطبوعات لرستان ویژه گرامیداشت ایام الله ۱۴ و ۱۵خرداد
۱۴ و ۱۵ خرداد همیشه در تاریخ این سرزمین جاودانه شده اند.

امام خمینی از مدت‌ها قبل از سال ۴۲ در سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهای خصوصی خود، بارها به این نکته اشاره کرده بود که درصدد است تا در محرم، تدابیری برای افشای نظام حاکم اتخاذ کند. براساس این رویکرد، امام در گام نخست اقدام به اعزام طلاب به شهرها و مناطق مختلف کشور از جمله لرستان نمود، وعاظ برگزیده ایشان با همراهی روحانیت مبارز در لرستان همگام بارهنمودهای حضرت امام(ره) در مجالس مختلف به افشاگری علیه نظام پرداختند.
روند عزاداری‌های محرم سال ۴۲ نشان می‌داد که اوضاع کم‌کم از کنترل رژیم خارج می‌شود. روز عاشورا در تهران یک حرکت عظیم صورت گرفت و با سخنرانی حجت‌الاسلام فلسفی داغ‌تر شد. اما رویداد مهم در عصر همان روز رقم خورد؛ در عصر عاشورا امام خمینی در قم یک سخنرانی کوبنده انجام دادند. ایشان در این سخنرانی به‌طور همه‌جانبه و مستقیم، شاه را نشانه گرفتند. سخنرانی امام به‌قدری آتشین بود که فضای جلسه را تغییر داد.
متعاقب این سخنرانی، نیمه شب ۱۵ خرداد، ماموران امنیتی رژیم پهلوی، امام خمینی را بازداشت کردند. با انتشار خبر بازداشت امام، همه ایران قیام کرد.خواسته مردم تنها یک چیز بود: آزادی آیت‌الله خمینی. وبدین سان قیام ۱۳۴۲ نقطه آغاز و سیل ویرانگری شد، که دودمان پهلوی را به باد داد و منجر به انقلاب سال ۵۷ به زعامت پیر جماران شد.
انقلابی که در جهان دوقطبی آن زمان چون خورشیدی فروزان تابناک شد. انقلاب اسلامی امام خمینی(س)، انقلاب مستضعفین، برای دفاع ازاسلام،مسلمانان، حقوق حقه آنان و پاسداری از حریم آنها بود.
اما دوران وصال و درک حضور این پیر فرزانه دیری نپایید و در ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ به ساعت رسمی ایران پیر و‌مراد ما درگذشت وخبر فوت ایشان در ساعت ۷ صبح ۱۴ خرداد در اولین بخش خبری رادیو سراسری ایران به اطلاع عموم رسید و‌مسلمانان و دوستداران وی را سیاهپوش نمود.
اما بار دیگر الطاف خدای باریتعالی نصیب مسلمانان و خصوصا ملت ایران شد و سیدی از سلاله سادات و از شاگردان صدیق و با وفای حضرت امام سکان دار هدایت انقلاب و نظام اسلامی شد.
حضرت آیت اله العظمی سید علی خامنه ای( مدظله العالی) در طی سال ها رهبری انقلاب با درایت و دوراندیشی به خوبی شرایط کشور و دنیا را تحلیل و‌در بزنگاه ها توانسته است نظام اسلامی و انقلاب را بسلامت از گردنه های سخت و دشوار عبور دهد.
امروز ما سربازان حوزه فرهنگ و رسانه لرستان در سالگرد ۱۴ خرداد وفات خمینی کبیر و پاسداشت قیام ۱۵ خرداد۴۲ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن عزیز سفر کرده، در سال ۱۴۰۰ به عنوان رهرو خمینی کبیر(ره) و تابع فرامین  رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت اله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) بار دیگر با خدای خود عهد می بندیم که حافظ ارکان نظام و انقلاب اسلامی بوده و در راه اجرای منویات رهبری معظم انقلاب و اهداف نظام اسلامی لحظه ای از پا ننشینیم.انشاالله

خانه مطبوعات و رسانه های لرستان

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=4040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.