آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
12

خرمشهر،آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت ایران است

  • کد خبر : 3808
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
خرمشهر،آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت ایران است
خرمشهر،سرزمین خرمی است که سرچشمه طراوت همیشگی‌اش، سرخی شبنم گونه قطرات خون است. خرمشهر، سرزمین صبوری است که سنگ فرش خیابان‌هایش به سرخی خون سرو قامتان دلیر میهن رنگین شده است. خرمشهر،دروازه عبور سفیران عابدی است که با قطرات خون وضوی عشق ساختند و به ملکوت پیوستند. خرمشهر مقرّ شاهدان شاهدی است که گواه‌شان ذکر یا حسین علیه‌السلام بود و حضور جاویدان‌شان تجلّی کربلایی دیگر....

حماسه خرمشهرحماسه اي شگفت، ژرف و تكان دهنده است،حماسه اي كه همچون نگيني تابناك بر تارك مقاومت مردم اين مرز و بوم مي درخشد و قلبها را از شور و ايمان سرشار مي سازد.
سوم خرداد یکی از بارزترین جلوه‌های نصرالهی و یکی از زیباترین روزهای انقلاب اسلامی ایران است. در این روز شهر مقاوم خیز خرمشهر که پس از ۳۵ روز پایداری و مقاومت در ۴ آبان ۱۳۵۹ به اشغال دشمن در آمده بود، پس از ۵۷۸ روز ، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد.
مقاومت مردم خرمشهر، حماسه ای از یاد نرفتنی است؛ چرا که مردم این شهر در حالی به مبارزه با دشمن پرداختند که از پیش برای این تهاجم و تجاوز آمادگی نداشتند. سوم خرداد و فتح خرمشهر، آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت ایران است.
وقتی امام در سوم خرداد ۶۱ فرمودخرمشهر را خدا آزاد کرد میخواست این پیام را منتقل کند که: ای کسانیکه که در جهاد اصغر پیروز شدید مراقب باشید در جهاد اکبر که مبارزه با غرور ناشی از پیروزی است مردود نشوید…
فَلَم تَقتُلوهُم وَلٰكِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُم وَما رَمَيتَ إِذ رَمَيتَ وَلٰكِنَّ اللَّهَ رَمىٰ

سوم خردادماه،سالروز فتح خرمشهرگرامی باد.

عاطفه موسی فرد/سردبیرپایگاه خبری طلوع افلاک

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=3808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.