آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 1 ذو القعدة 1445 Wednesday, 8 May , 2024
6

معلمان مدافعان سنگرتعلیم

  • کد خبر : 3572
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
معلمان مدافعان سنگرتعلیم
باشروع شیوع ویروس کرونا،معلمان استان لرستان همچون معلمان سایر استان های کشوربدون هیچ ادعایی درکلاسهای درس حاضرشدند تابه آینده سازان دیارشان علم بیاموزندونگذارند امرتعلیم وتربیت متوقف شود اما اینبار به نوعی دیگر،باردیگر ایثارگران به میدان مین کرونا پانهادند.

معلمان همانندکه امروز خودوخانواده رابرای تعلیم فدا میکنند هرچند سوگندپزشکی نخورده اند اما درس انسانیت راخوانده اند وامروز حتی باضریب های بالای ابتلا به تعلیم میپردازند.
معلمان لرستانی در این روزها باسلاح علم درساعت کاری بیش ازدوبرابر ساعت کاری آموزش حضوری درمدارس با بیماری کرونا مبارزه میکنند که کمتر ازایثارشان در رسانه ها سخن به میان می آید.
ویروس کرونا،زمینه سازشناخت نیازمندی های پنهان درحوزه آموزشی بودکه در این بین رسالت اصلی برعهده معلمان گذاشته شد،معلمان در دوران شیوع ویروس کرونا باوجودتعطیلی مدارس ومراکزآموزشی عاشقانه ومتعهدانه آموزش را به خانه هابردندتاسهم دانش آموزان بجای اضطراب،شوق یادگیری وارتباط باهمکلاسی باشد.
این ویروس اهمیت وجودمعلم رادرسطح جهان مضاعف کرد،دراین دوران تعطیلی مدارس دانش آموزانی بودند که درمناطق محروم زندگی میکردندواز هرگونه امکاناتی از قبیل گوشی هوشمند،تلویزیون و…..محروم بودنداما مدافعانی از خطه لرستان باهمت والا نگذاشتند که فرزندان
دیارشان از علم ودانش محروم بمانند ودروس را بصورت محتواهای درس نامه های کتبی به دستشان میرساندند،خیلی ازآنهاهم که توان مالی داشتند توانستند برای عده ای از این دانش آموزان گوشی هوشمندتهیه کنند که از امرآموزش محروم نمانند.
کروناتهدیدهارا به فرصت تبدیل کرد،بطوری که دانش آموزان ومعلمان دراین توفیق اجباری توانستندباارتقای سطح دانش درحوزه فضای مجازی پیشرفت کنندواین فرصت بهترین زمان برای ارتقای سطح سواد رسانه ای شدوتسلط معلمین رابه نرم افزارهاوظرفیت آموزش الکترونیک،فضای مجازی،تهیه محتواهای الکترونیک افزایش داد.
آموزش مجازی زمان مشخصی نداردومعلمین در این دوران شبانه روز خودراوقف دانش آموزان میکنند.
فرهنگیان مومن،متعهد،پرتلاش،بصیروموقعیت شناس لرستان،بادرک شرایط موجودازآزمون کرونا سربلندوباافتخاربیرون آمدندونقش آفرینی های ارزنده وبی بدیلی داشتند.
معلمان به عنوان طلایه‌داران پیشرفت، دراین شرایط سخت کرونایی وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند،آنان همچون خورشیدی تابناک بر تارک جوامع بشری می‌درخشند تا رسالت خطیر هدایت و روشنگری و نجات انسان‌ها را از دام ظلمت، جهالت، شقاوت و ضلالت، به سرانجام برسانند حتی اگر جانشان در خطرباشد. این وظیفه‌شناسی معلمان موجب شده تا امروز با وجود ویروس کرونا  شاهد خدمات ارزنده‌ و همراه با خلاقیت از این قشر فداکار و ایثارگر باشیم.آینده کشور به دست جوانان این سرزمین است که تربیت آنان توسط معلمان رقم می‌خورد.
پویایی و شکوفایی هر سرزمینی در گرو رشد و تعالی نیروی انسانی آن است و این مهم در آموزش و پرورش به عنوان پایه و اساس علم و دانش و شخصیت سازی محقق می شود.
امسال هم باشرایط کرونایی دانش آموزان ووالدین نمیتوانندروزمعلم رامطابق آیین های هرسال گرامی بدارندوتبریکات این روزهم مجازیست!
معلمین عزیز روزتو مارک

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=3572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.