آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 9 ذو القعدة 1445 Thursday, 16 May , 2024
8
معاون استاندارلرستان:

شهرداری‌های لرستان قطعه‌ای برای مزار ایثارگران متوفی تعیین کنند

  • کد خبر : 3533
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
شهرداری‌های لرستان قطعه‌ای برای مزار ایثارگران متوفی تعیین کنند
معاون استاندار لرستان گفت: شهرداری‌های لرستان به ویژه مرکز استان طی ۱۵ روز موظف‌اند قطعه مربوط به ایثارگران متوفی را مشخص و به بنیاد شهید تحویل دهند.

به گزارش طلوع افلاک محمود ثمینی ظهر امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با بیان اینکه  آرامش، عزت، افتخار و هر آنچه در داخل و  خارج از مرزها داریم به واسطه خون مطهر شهدا و ایثارگری جانبازان است اظهار داشت: امروزه نباید تنها  با حد یک تکلیف اداری به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  نگاه کنیم اگرچه  تاکنون اگر در همین حد هم نگاه کرده بودیم خوب بود در همین راستا انتظار این است  فراتر از تکلیف اداری  به این موضوع نگاه کنیم چراکه شهدا مربوط به یک مدیرکل، دستگاه اداری و فردی نیست بلکه مربوط به کلیه مردم و مسئولان است.
وی با بیان اینکه موضوع اشتغال ایثارگران را دستگاه‌هایی که در این زمینه متعهد شده‌اند باید این موضوع را تا رسیدن به مقصد دنبال کنند افزود: جهت رفع مشکل اشتغال فرزندان شاهد و  ایثارگر استان باید جلسات متعددی با دستگاه‌های مربوطه برگزار و همچنین جلسات مشاوره‌ای برای فرزندان ایثارگر برگزار شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان عنوان کرد: متاسفانه با گذشت بیش از ۳۰ سال از جنگ تحمیلی هنوز شاهد بلاتکلیفی فرزندان شاهد و ایثارگر  هستیم و گاهی در دیدار با خانواده‌های شهدا شرمنده شده‌ایم که فرزندان شهدا و ایثارگر با داشتن  مدارک بالای دانشگاهی بیکار هستند.
وی با اشاره به اهمیت ساماندهی گلزار شهدا بیان کرد:  موضوع ساماندهی گلزار شهدا که به عهده شهرداری‌ها در شهرها و دهیاری‌ها در روستاست باید با جدیت دنبال شود در همین راستا انتظار داریم کلیه شهرداری‌های استان به ویژه شهرداری مرکز استان جهت تنظیف و ساماندهی گلزار شهدا اقدام شود.
ثمینی با انتقاد از شهرداری خرم‌آباد گفت: در جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بارها تکرار کرده‌ایم که قطعه‌ای برای ایثارگران متوفی که به درجه شهادت نائل می‌شوند تعیین شود ولی علی‌رغم اینکه شهرداری بارها  قول داده  است ولی تاکنون اقدامی نشده است در این جلسات بنا نیست  دورهمی بگیریم  حرف‌هایی زده شود، صورت جلسه‌ای نوشته شود ولی اقدامی نشود.
وی با بیان اینکه ما هیچ کاری مهمتر از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رسیدگی به امور ایثارگران نداریم تصریح کرد: شهرداران سراسر استان به ویژه شهردار مرکز استان طی حداقل   ۱۵ روز موظف هستند قطعه مربوط به ایثارگران متوفی را مشخص و به بنیاد شهید تحویل دهند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان تصریح کرد: معنا ندارد وقتی کمیته‌ای با مسئولیت دستگاه اجرایی تشکیل می‌شود تنها به صحبت‌های یک کارشناس اکتفا شود بلکه مدیر آن دستگاه مسئولیت دارد و باید شخصا در کمیته‌ها و جلسات  شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حضور داشته و فعالانه برخورد کنند عدم  حضور مسئولان در این جلسات به معنای بی توجهی به موضوع قلمداد می‌شود هرچند این چنین نیتی نداشته باشند.
وی اظهار داشت: مسئله  نامگذاری معابر و کوچه‌های شهری توسط شهرداری و شورای شهر باید با جدیت دنبال شود و از اسامی مبارک شهدا بر روی معابر استفاده شود و همچنین دستگاه‌های اجرایی از ۲۰ درصد اعتبارات فرهنگی با بنیاد شهید همکاری لازم را داشته باشند.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=3533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.