آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 1 ذو القعدة 1445 Wednesday, 8 May , 2024
8

سیاست دوگانه در افزایش قیمت ها وتورم

  • کد خبر : 3439
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
سیاست دوگانه در افزایش قیمت ها وتورم

ضرب المثل معروفی هست که می گوید: (( هر چه بگندد نمکش می زنند،وای به حال روزی که بگندد نمک)) این ضرب المثل مصداق بارز گرانفروشی وتورم و نقش دولت وسیاست های ان در تشدید آن است. کافی است به اقلامی که قیمت گذاری ان مستقیما در اختیار دولت است نگاهی بیندازید , اقلامی که […]

ضرب المثل معروفی هست که می گوید: (( هر چه بگندد نمکش می زنند،وای به حال روزی که بگندد نمک)) این ضرب المثل مصداق بارز گرانفروشی وتورم و نقش دولت وسیاست های ان در تشدید آن است.

کافی است به اقلامی که قیمت گذاری ان مستقیما در اختیار دولت است نگاهی بیندازید , اقلامی که صد البته تاثیر بسزایی در افزایش قیمت دیگر کالاهای مصرفی وخدماتی دارتد.

قیمت گذاری انشعاب آب، ،برق و گاز و همچنین انواع خودرو داخلی همچنان باقی است!

اما سوال این جاست؛ آیا دولت از گرانی ها نفع می برد؟ پاسخ کاملا واضح ومبرهن است…..ظاهرا دولت از تمام این گرانی ها- با ذکر دلایل روشن‐ منتفع می شود! مثلا به اعتراف صریح بعضی مسئوولان در مقوله افزایش قیمت دلار و طلا،بانک مرکزی دولت سود کلانی برده است. جالب تر این که توصیه های متعدد اصحاب دانشگاه و صاحب نظران اقتصادی نیز به راحتی نادیده گرفته می شود.در حالی که قرار بود افزایش قیمت ها به تدریج صورت پذیرد ،بدون توجه به اثار تحریم و رکود اقتصاد جهانی به یکباره اتفاق افتاد و متاسفانه اثار مخربی بر بدنه ی تولید کشور گذاشته است.

اما سوال اخر: ایا دولت راه حل وتدبیری برای حل این مشکلات دارد؟

جدا از وعده های رنگین وشعارهای پوچ که برای مردم هم حکایت طبل تو خالی را دارد از سردرگمی مسئوولان نیز مشخص است!

یک روز مردم را برای رویارویی با (( شعب ابی طالب)) به صبوری فرا می خوانند روز دیگر از کاهش قیمت طلا ودلار و مهار تورم و کنترل دولت بر همه امور خبر می دهند،اما در نهایت چه می شود؟

افزایش قیمت لبنیات، گوشت، مرغ، خودرو،مواد شوینده و هزاران چیز دیگر که در بین آن با تایید وتکذیب مسئوولان مربوطه هم توام می شودو درآخر به قول عادل فردوسی پور- به صورت کاملا (( خودجوش)) افزایش،قیمتی شکل می گیرد

آنچه ما از درک ان عاجزیم این است که دولت حامی مصرف کننده ها است یا متولی تولید و افزایش قیمت ها!! شرایط کرونایی، اوضاع بد اقتصادی، اجاره مسکن، بازار بورس، افزایش یک شبه قیمت ها کم کم مردم را به سوی فلاکت نزدیک می کتد.

امیدواریم مسئوولان محترم حوزه اقتصادی و اجرایی دولت نگاهی منصفانه تر پیدا کنند و با توجه به شرایط عامه مردم که به خاطر این گرانی ها قدرت خریدشان پایین امده، تصمیم گیری های عادلانه داشته باشند.

امروز بیشتر مردم از حداقل امور رفاهی برای گذران زندگی محروم هستند واین درد کمی نیست.بهتر است تصمیم های حوزه اقتصادی دولت با کارشناسی دقیق تری همراه شود تا در این شرایط بد کرونایی و اوضاع نامطلوب اقتصادی حداقل بیشتر ازاین رنج و گرانی جسم وروح مردم را نیازارد

فرشید گله داری

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=3439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.