آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
6

درخت دایه دایه در صدا و سیما استان لرستان کاشته شد

  • کد خبر : 3188
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
درخت دایه دایه در صدا و سیما استان لرستان کاشته شد
در سومین روز از هفته منابع طبیعی که بنام فرهنگ و رسانه نامگذاری شده است؛ هنرمندان صدا و سیما استان لرستان تعداد زیادی نهال غرس نمودند.

در حاشیه این مراسم، *ذبیح اله کردعلیوند* مدیر واحد موسیقی صدا و سیمای استان و مدرس آواز گفت: اسفند از راه رسید و خبرهای خوشی با خود آورد؛ اسفند می گوید سرما به زودی تمام می شود و فصل زیبای بهار می رسد؛ زمین از خواب بیدار می شود؛ درختان جوانه، شکوفه، برگ و بالاخره میوه می آورند؛ پرندگان از راه می رسند و طبیعت نو می شود.

🔻وی افزود: برای همراهی با طبیعت ما هم در هفته منابع طبیعی درخت می کاریم؛ خیلی ها با کاشتن نهال در کوه، دشت، پارک های جنگلی و حتی باغچه کوچک خانه شان در این کار خوب شرکت خواهند کرد که ما هم به نوبه خود قصد داشتیم در این کار خیر سهیم باشیم.

🔻 در ادامه منوچهر رحمتی کارشناس موسیقی صدا و سیما استان، تهیه کننده و گوینده برنامه ماهور نیز بیان کرد: به یادگار و به یادمان همه هنرمندان عزیزمان در عرصه موسیقی به خصوص جاوید نام استاد رضا سقایی و به یاد نماد مقاومت مردم لرستان در ۸ سال دفاع مقدس، درختی بنام دایه دایه که اثر ماندگار آن استاد عزیز است را می کاریم.

🔻وی پس از کاشت درخت دایه دایه، فواید درخت را تلطیف آب و هوا، ایجاد سایه، جلوگیری از تبخیر آب ذخیره شده در اطراف ریشه ی درختان، ذخیره سازی آب، و … دانست و افزود: درخت قهرمان تصفیه هواست، درختان مثل ریه های زمین برای نفس کشیدن هستند.

🔻در پایان سید بهمن نجفی گوینده و گزارشگر صدا و سیما استان لرستان اظهار کرد: هر درخت تقریبا اکسیژن مورد نیاز چندین انسان را در طول سال تامین می کند و با جذب گاز دی اکسید کربن از گرم شدن دمای کره زمین جلوگیری می کند.

🔻وی تصریح کرد: تحقیقات علمی ثابت کرده نگاه کردن به رنگ سبز درختان به انسان آرامش می دهد و احداث پارک ها و جنگل های مصنوعی حاشیه شهرها، یکی از کارهای ضروری و مهم است.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=3188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.