آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
3
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

سند تحول بنیادین نه یک انتخاب ، بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر است

  • کد خبر : 2959
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۰۸
سند تحول بنیادین نه یک انتخاب ، بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر است
جلسه هفتگی مدیران مدارس لرستان با محوریت ارائه بازخورد بازرسان تیم وزارت آموزش و پرورش در بازدید از مدارس لرستان و ضرورت اجرا و رفع موانع سند تحول بنیادین ( در بستر شبکه شاد ) برگزار شد .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ابتدا با بیان معنای واقعی انقلاب اسلامی مبنی بر تحول در اندیشه و سبک زندگی انسان ها در جامعه اسلامی گفت : رویکرد انقلاب اسلامی عزتمندی انسان‌ها می باشد و امید است بتوانیم با درک عمیق تر ، حق انقلاب را در آموزش و پرورش ادا و به تکلیف خود عمل کنیم .

علیرضا نخعی با تاکید بر اینکه جایگاه تحول در مدرسه است تصریح کرد : سند تحول بنیادین یک انتخاب نیست ، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و مدیران باید ادراکشان را با اقتضائات مدرسه هماهنگ کنند و با تفویض اختیار به مدرسه و تقویت نظارت ، تفکرات خوب مدیران را ستایش و ترویج کنند .

وی با اشاره به ضرورت فعالیت های معنوی و مذهبی در فضای تعلیم و تربیت گفت : نباید از این فعالیت ها غفلت شود که این غفلت به شکل آسیب‌های اجتماعی در جامعه نمود پیدا می‌کند و وظیفه ی ما به عنوان یک جامعه انقلابی این است که نسل جدید را با مفاهیم معنوی و اخلاقی آشنا کنیم .

نخعی با تاکید بر ضرورت مهارت‌های ارتباطی گفت : گفتگو ، مهارت ابراز وجود را تقویت می کند و باید با هنر خوب گوش دادن ، تلاش کنیم بچه ها در مدرسه ارتباط با دیگران و مشارکت در گروه را یاد بگیرند .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان همچنین ضمن تقدیر از زحمات مدیران مدارس و معلمان با اشاره به مطلوب ارزیابی شدن مدارس لرستان در بازدید تیم بازرسی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت : اهمیت نظارت درونی از ناظران بیرونی بیشتر است و این ارائه بازخورد ، مسئولیت ما را در خصوص پیگیری بیشتر و تکمیل اطلاعات ، سنگین‌تر می کند .

محمد علیجانی رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش هم با اشاره به بازدید اخیر بازرسان وزارت از مدارس استان گفت : در بازدید از ۱۷۲مدرسه  و ۱۸منطقه آموزشی و پرورشی ، عملکرد کلی آموزگاران ، دبیران و هنرآموزان ، مطلوب ارزیابی شد و همکاران تلاش کنند نقاط قابل پیگیری را مرتفع نمایند .

گفتنی است در این گفتگوی هفتگی ، سه تن از مدیران مدارس استان ، تجربیات موفق مدیریتی خود در مدرسه را بیان کردند .

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=2959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.