آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
6
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش لرستان:

در سال جاری سرانه ورزشی استان لرستان ۵ درصد افزایش داشته است

  • کد خبر : 2957
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۰۶
در سال جاری سرانه ورزشی استان لرستان ۵ درصد افزایش داشته است
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان با اعلام خبر افزایش سرانه ورزشی لرستان گفت : ورزش و تربیت جسمانی دانش آموزان یکی از مهمترین ارکانهای سند تحول بنیادین ، در این راستا این معاونت به میزان 14 هزار و 144 متر سرانه ورزشی دانش آموزان لرستان را در سال 1399 افزایش داده است .

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی ، معاون تربیت بدنی و سلامت  آموزش و پرورش لرستان با اشاره به توجه ویژه به تربیت جسمانی در سند تحول بنیادین که بر سایر تربیت ها نیز تاثیرگذار است گفت : در سال  تحصیلی ۹۸/۹۷ سرانه ورزشی دانش آموزان لرستان ۱۰۲ هزار و ۶۲۸ متر بود که با مساعدت مدیر کل محترم و  تلاش همکاران حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت  با تغییر کاربری مکانهای کم یا بلا استفاده  سرانه ورزشی در سال جاری به ۱۱۶ هزار و ۷۷۲ متر افزایش یافته است .

فرید بهرامی در ادامه افزود : با توجه به آمار دانش آموزان در مدارس دولتی که بیش ار  ۲۹۱ هزار  نفر می باشد سرانه ورزشی سال ۹۸ حدود ۳۵ درصد برای هر دانش آموز بود  ولی با تلاش همکاران این سرانه در سال جاری به ۴۰ درصد افزایش یافته که رشدی به میزان ۵ درصد برای هر دانش آموز داشته است .
وی با اشاره به برگزاری المپیادهای درون مدرسه ای ، حیاط پویا و … با هدف ایجاد نشاط و سلامت در دانش آموزان تصریح کرد : با توجه به اینکه در ایام خانه نشینی کرونا فعالیت‌های ورزشی حضوری نداریم، برنامه « قهرمان خانه» از جمله طرح های ورزشی بود که
 تحرک و پویایی بیشتری در زمینه جسمانی و تربیت بدنی در دانش آموزان ایجاد کرده و دانش آموزان از طریق فضای مجازی و بهره گیری از الگوهای مناسبی از فعالیت های بدنی می توانند از این فرصت‌ها استفاده کنند تا به دلیل خانه نشینی مشکلاتی برای آنها از نظر سلامت جسمانی ایجاد نشود .
بهرامی  با تاکید بر نگاه متعالی و همه جانبه به تعلیم و تربیت
 تصریح کرد : رسالت آموزش و پرورش فقط موضوع درسی نیست بلکه باید بعد پرورشی و تربیت بدنی دانش آموزان نیز مورد توجه قرار گیرد .
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد : با توجه به توزیع متوازن امکانات ورزشی در سطح استان و بالاخص مناطق محروم ، ظرفیت های  خوبی برای توسعه ورزش جوانان  لرستان وجود دارد  که با رویکرد توجه ، حمایت و استعدادیابی باید برنامه ریزی و اقدام لازم صورت گیرد  .

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=2957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.