آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ 25 ذو الحجة 1445 Monday, 1 July , 2024
2

انقلاب بزرگ دولت سیزدهم در گازرسانی به بیش از ۱۲۰۰ روستا و واحد صنعتی در لرستان

  • کد خبر : 29488
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
انقلاب بزرگ دولت سیزدهم در گازرسانی به بیش از ۱۲۰۰ روستا و واحد صنعتی در لرستان

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان گفت :دولت سیزدهم وجمهور شهید در راستای عدالت محوری و توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در طول کمتر از سه سال با انقلاب بزرگ به بیش از ۱۲۰۰ روستا و واحد صنعتی در لرستان گازرسانی کرد. به گزارش  طلوع افلاک ؛ همزمان با توسعه گازرسانی در بخش […]

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان گفت :دولت سیزدهم وجمهور شهید در راستای عدالت محوری و توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در طول کمتر از سه سال با انقلاب بزرگ به بیش از ۱۲۰۰ روستا و واحد صنعتی در لرستان گازرسانی کرد.

به گزارش  طلوع افلاک ؛ همزمان با توسعه گازرسانی در بخش خانگی، گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی نیز با هدف رونق تولید، اشتغالزایی، حفظ محیط زیست و… نیز در دستور کار قرار گرفت. دراین میان، شرکت گاز استان لرستان در مناطق سردسیر ٬ کوهستانی وروستای ، کارنامه درخشانی را در حوزه گازرسانی از خود بر جای گذاشته است.

کرم گودرزی، مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان در گفتگو اختصاصی با خبرنگارطلوع افلاک، افزون بر توضیح دراین خصوص به عنوان یکی از مصوبات محقق شده دورنخست سفر رئیس جمهوری به این استان، به ارائه گزارشی ازگازرسانی به این استان نیز پرداخته است که در ادامه می خوانید.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان گفت: در دولت سیزدهم، بیش از۱۲۰۰ روستاو واحد تولیدی  به شبکه گاز متصل شده‌اند.

وی افزود :مشعل  توسعه گازرسانی در دولت سیزدهم و جهور شهید  روندی شتابان به خود گرفت و این سوخت پاک، افزون بر مناطق مرکزی، درمناطق محروم و مرزی کشور نیز توسعه یافت و به زودی شاهد بهره مندی بخش قابل توجهی از جمعیت کشور از نعمت گاز خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت گاز لرستان تصریح کرد :برای تحقق نام گذاری شعار امسال وسال گذشته از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همچنین تاکید دولت مردمی مبنی بر خدمات رسانی حداکثری ومطلوب به مردم و تلاش کارکنان شرکت گاز استان لرستان، از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، گازرسانی به ۳۵۲ روستا و ۸۴۵ واحد تولیدی، صنعتی، کشاورزی در این استان به بهره برداری رسیده و ۲۰ هزار و ۵۰۰ علمک نیز نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان افزود: این شرکت در ادامه توسعه گازرسانی و ایجاد زیرساخت گاز در بخش های صنعتی، شهری و روستایی از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، یکهزار و ۲۵۰ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع اجرا و بیش از ۲۴ ایستگاه تقلیل فشار گاز را در اقصی نقاط استان احداث کرده است. وی با بیان اینکه خدمت به مردم لرستان با هدف رشد اقتصادی، حفظ محیط زیست، مهاجرت معکوس و ایجاد رفاه، همواره از اهداف و اولویت های شرکت گاز استان است،

شرکت گاز استان لرستان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون اشتراک پذیری بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ مشترک شهری و ۲۳ هزار مشترک روستایی را انجام داده است. مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان تاکید می کند: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش شبانه روزی مجموعه همکارانم در این شرکت، همچنین مشاوران و پیمانکاران اجرایی، هم اکنون ضریب نفوذ گازرسانی در استان ۹۷٫۴ درصد بوده که این رقم بالاتر از متوسط کشوری است.

 اعتبار ۸۵۰ میلیارد ریالی برای گازرسانی به شول آباد

گودرزی تصریح کرد: این شرکت همه تلاش خود را برای گازرسانی به مناطق باقیمانده واجد شرایط استان با رعایت همه ملاحظات زیست محیطی و دستورالعمل های صیانت و حفاظت از محیط زیست به کار بسته است تا پروژه گازرسانی به شهر شول آباد و روستاهای تابعه آن به عنوان یکی از پروژه های مهم مصوب در دور اول سفر ریاست جمهوری با اعتبار ۸۵۰ میلیارد ریال به زودی به بهره برداری برسد.

وی درباره دریافت تندیس جشنواره شهید رجایی از سوی این شرکت می گوید: این جایزه به جهت عملکرد شایسته همکاران در زمینه گازرسانی و ارائه خدمات ارزنده به مردم لرستان در اجرایی مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری به شرکت گاز اهدا شده است.

گودرزی با قدردانی از همت و تلاش همه کارکنان شرکت گاز در راه کسب این افتخار تاکید می کند: موفقیت یک سازمان با فعالیت و مشارکت همه نیروهای خود حاصل می شود و بی تردید یکایک کارکنان در کسب این جایگاه برتر نقش آفرین بوده اند. امیدوارم این شرکت در فرایند ارزیابی جشنواره شهید رجایی با الگوگیری از سایر سازمان های برتر و بهبود مستمر فعالیت ها، درجهت ارائه هرچه شایسته تر خدمات به ذی نفعان خود گام های بلندتری بردارد.

 نگاهی به عملکرد سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان افزود : با جذب مشترکین جدید در سه ماه نخست امسال از سوی این شرکت، تعداد مشترکین بهره مند از گاز لرستان تا پایان تیر ماه به بیش از ۶۰۶ هزار مورد رسیده است. از سه هزار و ۸۶۹ مشترک جدید، یکهزار و ۵۹۸ مشترک شهری، یکهزار و ۹۸۴ مشترک روستایی و تعداد ۲۸۷ مشترک تجاری به جمع مشترکین این استان پیوسته اند.

وی تاکید می کند: رضایت مندی مشترکین و ارتقای سطح کیفی در ارائه خدمات برای مجموعه همکاران شرکت گاز استان لرستان جزء مهم ترین اولویت ها بوده و امسال هم با همت و تلاش بیشتر، خدمت رسانی خود را به مردم استان ادامه خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان با اشاره به بخشی از پروژه های این شرکت در شهرهای مختلف که امسال افتتاح شده اند،گفت: گازرسانی به ۹ روستا و چهار واحد صنعتی، تولیدی وکشاورزی شهرستان پلدختر با اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید. این پروژه از مصوبات سفر ریاست جمهوری بود که تاثیر بسزایی در اشتغال و رفع محرومیت منطقه به همراه خواهد داشت.

 بهره برداری از پروژه ها در کمترین زمان

وی تصریح کرد: این نوید را به مردم می دهیم که همه تلاش خود را برای انجام و بهره برداری زودتر از موعد پروژه های جدید گازرسانی شهرستان پلدختر به کار ببندیم.

گودرزی ادامه داد: عملیات اجرایی گازرسانی به ۴۱ روستای محور قلعه نصیر شهرستان پلدختر نیز با اعتبار ۴۲۰ میلیارد ریال آغاز شد وپروژه گازرسانی به محور قلعه نصیر در جهت رفع محرومیت این منطقه و رفاه حال مردم کلید خورده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان با اشاره به بخش دیگری از فعالیت های این شرکت می گوید: امسال، با تلاش مجموعه همکاران این شرکت، گازرسانی به ۲۴ روستا و ۲۲ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی شهرستان خرم آباد نیز با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

در ادامه توسعه گازرسانی شهرستان خرم آباد، عملیات اجرایی گازرسانی به ورزشگاه ۱۵ هزار نفری این شهرستان با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال آغاز شد.

وی تاکید می کند: گازرسانی به این روستاها پیش از موعد مقرر به بهره برداری رسید. گازرسانی به روستاهای منطقه بیشه به لحاظ حفظ محیط زیست، جلوگیری از مهاجرت روستاییان و توسعه این منطقه به عنوان قطب گردشگری بسیار حائز اهمیت بود.

 استفاده از ظرفيت های علمی دانشگاه ها

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان با اشاره به همکاری این شرکت با مراکز دانشگاهی و دانش بنیان ها گفت: تعامل دوسويه صنعت و دانشگاه يك ضرورت است و ظرفيت دانشگاه های استان می تواند در خدمت توسعه صنعت گاز قرار گيرد.

با توجه به ظرفیت علمی بسيار بالای دانشگاه در زمينه های تحقيقاتی و پژوهشی، سعی بر آن داريم همكاريی های خود را با مراكز علمی و دانشگاهی استان توسعه داده و گام های اساسی در حوزه های منابع انسانی، علوم پايه و مهندسی برداريم.  به گفته وی، چندی پیش نیز در ادامه همکاری با مراکز دانشگاهی، تفاهم نامه پژوهشی میان شرکت گاز استان و دانشگاه لرستان امضا شد. این تفاهم نامه به منظور بهره گیری از تجربیات و توانایی های تخصصی و علمی برای اجرای پروژه های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز این شرکت امضا شد تا شرکت گاز برخی از نیازها و خواسته های فناوری خود را در قالب این ارتباط برآورده کند و از امکانات، استعداد و توانایی های دانشگاه ها در جهت رفع نیازهای پژوهشی و تحقیقاتی بهره گیرد.

 پایلوت پروژه بازنگری ساختار سازمان بهره برداری

مدیرعامل شرکت گازاستان لرستان تصریح کرد: به منظور دستیابی به اهداف و راهبردهای سازمان، افزایش بهره وری و ارایه خدمات مطلوب، اصلاح و بازنگری ساختار سازمانی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

در این زمینه شرکت گاز استان لرستان نسبت به ارتقای جایگاه نیروی انسانی تلاش خود را برای بهره مندی از سازمانی پویا و مشارکت پذیر به کار می گیرد.

وی ادامه می دهد: با توسعه گازرسانی و افزایش تعداد مشترکین برای ارائه هرچه بیشتر خدمات مطلوب به مردم نیاز به بازنگری ساختار سازمانی مدیریت بهره برداری گازهای استانی بود.

شرکت گاز استان لرستان به عنوان پایلوت این فرآیند انتخاب شده که در این راستا در جهت آگاهی بیشتر و انجام مطالعات میدانی، کارشناسان مهندسی ساختار از پروژه ها و نواحی گازرسانی محورهای الیگودرز، چگنی و نورآباد و همچنین مرکز پیام و امداد شرکت گاز این استان بازدید کرده اند.

به گفته گودرزی، از نقاط قوت و قابل توجه در این پروژه استفاده از دیدگاه همکاران شرکت های گاز استانی و مشارکت همکاران در همه مراحل پروژه با محوریت مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران بوده که اجرای دقیق آن نوید بخش خدمات مطلوب تر در آینده و استفاده موثر از سرمایه ارزشمند انسانی است.

وی در پایان گفت :مفتخریم که شرکت گاز استان لرستان به عنوان شرکت پیشرو و با اتکا به نیروهای جوان، با تجربه و دانش محور به عنوان پایلوت در پروژه بهبود و توسعه ساختار سازمانی مدیریت بهره برداری شرکت ملی گاز ایران و ارایه فرآیندهای اجرایی در اختیار همکاران مهندسی ساختار برای اجرای هر چه بهتر این پروژه انتخاب شده است. مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان در پایان تاکید می کند: امیدواریم بتوانیم با همدلی، همفکری و وحدت رویه ای که ایجاد خواهد شد، شاهد آینده روشن برای شرکت ملی گاز ایران به عنوان پیشران توسعه اقتصادی و رفاه مردم عزیز کشورمان باشیم و روز به روز اعتماد ایجاد شده افزایش یابد.

انتهای پیام

گزارش :امیر محمود داودی نژاد

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=29488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.