آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
0

۳۳ هزار و ۵۳۶ پرونده قضایی معارضین به منابع طبیعی شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند

  • کد خبر : 28410
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
۳۳ هزار و ۵۳۶ پرونده قضایی معارضین به منابع طبیعی شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور گفت: ۳۳ هزار و ۵۳۶ پرونده قضایی معارضین به منابع طبیعی شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی و در این راستا پنج هزار و ۸۳۷ مجرم و زمین‌خوار دستگیر شده‌اند.  به گزارش طلوع افلاک ؛علی ملکی آهنگران روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: به دنبال عمومی […]

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور گفت: ۳۳ هزار و ۵۳۶ پرونده قضایی معارضین به منابع طبیعی شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی و در این راستا پنج هزار و ۸۳۷ مجرم و زمین‌خوار دستگیر شده‌اند.

 به گزارش طلوع افلاک ؛علی ملکی آهنگران روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: به دنبال عمومی کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی هستیم و مردم اهمیت موضوع را درک می‌کنند چراکه همگان به جنگل و گونه‌های گیاهی وابسته بوده و آیندگان به آن نیاز دارند.

وی بیان کرد: تبلیغات و فرهنگ سازی اصلی ترین رکن حفاظت از منابع طبیعی می‌باشد و با متخلفان بدون اغماض به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور اضافه کرد: سال گذشته ۶۷ هزار و ۱۳۱ تماس و گزارش‌های مردمی با شماره تماس‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ حاصل شد که در این راستا ۳۳ هزار و ۵۳۶ پرونده قضایی تشکیل شده است.

ملکی آهنگران ادامه داد: همچنین در این مدت ۳۳ هزار و ۵۳۶ پرونده قضایی معارضین به منابع طبیعی شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی و در این راستا پنج هزار و ۸۳۷ مجرم و زمین‌خوار دستگیر شده‌اند.

وی یادآور شد: پنج هزار و ۸۳۷ نفر از مجرمان، معارضان و زمین‌خواران دستگیر و سه هزار و ۸۳۸ دستگاه خودرو و یک هزار و ۳۱۳ دستگاه تجهیزات قطع درختان توقیف شده است.

وی بیان کرد: ۲۲ هزار و ۳۷۰ هکتار از اراضی ملی خلع‌ ید و به بیت‌المال بازگردانده و هشت هزار و ۷۰۲ هکتار از اراضی ملی پیگیری و رفع تصرف شده و تعداد یک هزار و ۷۰۴ فقره به مساحت ۱۲ هزار و ۴۳۰ هکتار حریق در عرصه‌های منابع طبیعی اتفاق افتاده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور گفت: ۱۷ هزار و ۴۷۸ پرونده با مساحت ۴۵ هزار و ۳۱۸ هکتار در راستای تخریب و تصرف اراضی ملی تشکیل شده که ۴۲ نفر از نیروهای حفاظتی و پنج نفر از نیروهای مردمی در راستای حفاظت و پاسداری از عرصه‌های منابع طبیعی مجروح شده‌اند.

ملکی آهنگران افزود: در راستای مقابله با قاچاق چوب ۶ هزار و ۱۲۰ پرونده تشکیل و در این راستا ۹۱ هزار و ۸۹۸ اصله چوب و ۶ هزار و ۶۵۶ مترمکعب چوب کشف شده است.

وی ادامه داد: ۵۰۲ پرونده در راستای کوره ذغال غیرمجاز تشکیل و یکهزار و ۲۴ باب کوره ذغال تخریب و جمع‌آوری شده است.

وی بیان کرد: چهار هزار و ۸۲۶ پرونده چرای دام غیرمجاز در خصوص ۸۵۵ هزار و ۱۶۵ راس واحد دامی تشکیل و سه هزار و ۷۷۷ پرونده در راستای موضوع ماده ۴۲ قطع درخت تشکیل شده است.

ملکی آهنگران اضافه کرد: از مجموع ۶ هزار و ۱۲۱ فقره پرونده تخلفاتی تشکیل شده ماده ۴۸ شامل کشفیات قاچاق چوب، زغال و محصولات جنگلی منابع طبیعی کشور، تعداد چهار هزار و ۹۶ فقره مربوط به استان‌های شمالی کشور بوده که معادل ۶۷ درصد پرونده‌های تخلفاتی است.

وی ادامه داد: از مجموع پنج هزار و ۸۳۷ نفر دستگیر شده منابع طبیعی تعداد چهار هزار و ۲۱۲ نفر در خصوص ماده ۴۸ دستگیر شده‌اند که معادل ۷۲ درصد می‌باشد.

وی افزود: اکنون حدود ۴۰۰هزار نفر همیار طبیعت در سراسر کشور وجود دارد که در زمینه مشارکت مردمی کافی نبوده و باید همیار طبیعت افزایش یابد.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=28410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.