آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
1

سخنی با مدیر کل جدید ورزش وجوانان لرستان،سیاسیون و منفعت طلب ها از نمد ورزش برای خود کلاه نسازند/حاشیه سازان افت بزرگ ورزش لرستان

  • کد خبر : 27706
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
سخنی با مدیر کل جدید ورزش وجوانان لرستان،سیاسیون و منفعت طلب ها از نمد ورزش برای خود کلاه نسازند/حاشیه سازان افت بزرگ ورزش لرستان

در روزهای واپسین سال ‍۱۴۰۲ ودر حکمی از سوی کیومرث هاشمی وزیر ورزش وجوانان ٬مدیر کل ورزش و جوانان لرستان تغییر کرد. سیدآرش قیاسیان که خود از جنس ورزش وبدنه اداره کل بودپس از۲۳ماه تلاش ومدیریت سکان ورزش را به یک چهره ورزشی دیگر بنام وحید والی‌زاده مرادی داد. در دوران قیاسیان که الحق و […]

در روزهای واپسین سال ‍۱۴۰۲ ودر حکمی از سوی کیومرث هاشمی وزیر ورزش وجوانان ٬مدیر کل ورزش و جوانان لرستان تغییر کرد.

سیدآرش قیاسیان که خود از جنس ورزش وبدنه اداره کل بودپس از۲۳ماه تلاش ومدیریت سکان ورزش را به یک چهره ورزشی دیگر بنام وحید والی‌زاده مرادی داد.

در دوران قیاسیان که الحق و انصاف در گسترش سرانه فضای ورزشی ٬جهش ورزش قهرمانی ٬حضور بخش خصوصی درباشگاه داری وورزش همگانی خدمات ارزنده ی در دولت مردمی سیزدهم انجام شد.

ولی پاشنه آشیلی بنام حاشیه وبرخی سیاسیون ومنفعت طلب های همیشگی ورزش اجازه نداد قیاسیان بیش از ۲سال در ورزش وجوانان لرستان مدیریت کند در این مقال بدنبال دفاع کورکورانه ونامعقول از قیاسیان نبوده و حتی در مواردی هم شاید قیاسیان با درایت و تدبیر می توانست در برابر حواشی های ریز درشت ورزش وبرخی مخالفان خود تعامل کنددر هر حال سخن ما با ولیعیزاده مرادی

مدیر کل جدید ورزش و جوانان لرستان است .

آقای مدیر کل ورزش  کشتی طوفان زده ورزش لرستان با حاشیه سازان به جایی نمی رسد.

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان و گمانه زنی های بسیار که انرژی فراوانی را نیز از ورزش  لرستان  گرفته بود وحید والی‌زاده مرادی، به عنوان سرپرست جدید ورزش جوانان استان در تاریخ ۲۲اسفندماه ۱۴۰۲معرفی شد .

وی که از حمایت قاطبه  استاندار لرستان وبسیاری از بزرگان ورزش استان برای رسیدن به مدیر کلی ورزش لرستان برخوردار بود پیش از این در مسند های مدیر کل استاندارد،رئیس هیات کشتی استان، رئیس هیات تیراندازی و… امتحان خود را پس داده بود.

اگر چه قصد بر این نبود که به این زود ی مواردی را با وی مطرح نمائیم و منتظر انجام فعالیت های وی بوده ایم اما برخی از حواشی زود هنگام که این روزها ورزش استان را به خود درگیر کرده بر آن  شدیم تا در همین ابتدای کار به والی‌زاده مرادی مدیر کل جوان و آشنا با ورزش به صراحت مواردی را اعلام تا حاشیه سازان بیش از پیش به مانور خود در گفتن مسائلی که در ادامه خواهد آمد ادامه ندهند.

در اینجا قصد نداریم که بگوییم عملکرد مدیران اسبق استان چگونه بوده اما اعتقاد داریم  همه آنان به اندازه خود و فراتر از امکانات موجود تلاش کرده اند چرا که موقعیت کنونی ورزش لرستان  حاصل کار گروهی ،زحمات مربیان گمنام در جای جای روستاها و شهرهای استان ، روسای هیات های شهرستانی ورزشکاران و خانواده های آنان  و … بوده اما هر چه بوده این بوده که ورزش لرستان در زمانی به دست وحید والی‌زاده مرادی رسیده که یک وزیر آشنا با مقوله ورزش و جوانان در مسند وزارت ورزش وجوانان می تواند با توجه به نگاه  کاملا تخصصی  ولی زاده مرادی


به ورزش لرستان را به آینده امیدوار کند.

اما متاسفانه ورزش لرستان هم همچون دیگر حوزهای استان همواره درگیر حاشیه سازانی بوده که به آنها باید لقب چسبیده های ورزشی داد آنانی که روزی خود را در ورزش دیده و نه تنها برای ورزش استان دلسوزی ندارند بلکه از هر فرصتی برای بدست آوردن منافع استفاده کرده اند . آنانیکه که اگر اوضاع  به وفق مرادشان بچرخد ورزش استان را گلستان می دانند و اگر منابع درآمدی و یا جایگاهشان تامین نباشد هیاهویشان گوش فلک را پر می کند!!!

آنانیکه آمدن مدیران را به رایزنی های خود نسبت می دهند ( همانطور که آمدن وحید والی‌زاده مرادی را نتیجه تلاش خود می دانند) و بر کنار شدن مدیران را نیز حاصل کارهای خود می دانند!!!

وحید والی‌زاده مرادی جوان  بگذارید کمی صریح تر با شما سخن بگوییم :

امروز بعضی از آقایان که اتفاقا سعی می کنند حداقل یکی دوبار در هفته به نزد تان بیایند و یا عکس یادگاری با شما بگیرند در این سو و آن سو برای دیگران در حال خط و نشان کشیدن هستند. آنان در لفافه برخی از مدیران شهرستانی و یا روسای هیات های ورزشی و حتی پرسنل اداره کل شما  را مورد تهدید  قرار داده و به زبان رانده که فلانی به همین زودی عوض می شود . ما به حبیب !!! مشورت های لازم را داده ایم البته شاید این صحبت ها به گوش شما رسیده باشد اما نمی دانیم چه دستوری برای برخورد با این عده خاص داده اید .

برادرانه همین حالا به شما می گویم عامل بقای شما و موفقیت بیش از پیش ورزش لرستان دوری از این افراد خاص است !!! همانانی که اگر کار به جایش بیفتد با شما هم می جنگند تا از گود ورزش به بیرونتان رانند .

آقای والی‌زاده مرادی امروز نیاز اول ورزش لرستان آرامش است از افراد امتحان پس داده کمک بگیرد افراد حاشیه دار از خودتان دور نمایید به صراحت اعلام کنید هدف اول و آخرتان ارتقای ورزش استان است . هیچ شهری برایتان فرق ندارد. استان را به یک چشم می بینید و …..

آقای والی‌زاده مرادی به یاد بیارید چه زود دیر می شود …

ورزش امروز از آن دسته ابزاری است که در ایجاد شور و نشاط اجتماعی و حتی شور و نشاط سیاسی هر منطقه‌ای نقش عمده را ایفا می‌کند. امروز ورزش به جز بعد همگانی و قهرمانی در بعدی دیگر چون بعد سیاسی مقبولیتی خاص را در بین سیاسیون کسب کرده است. ورزش استان لرستان در رشته های همچون کشتی ٬ جودو ،دومیدانی ، فوتبال ، هاکی ،رزمی ،دوچرخه سواری ،سوارکاری ،کبدی ، تکواندو و….در صف مدعیان برتر این رشته‌ها قرار گرفته وورزشکاران لرستانی علیرغم همه کمبودها در کشور سرآمد هستند..

در سویی دیگر و در خصوص زی‌رساخت‌ها و اماکن ورزشی باید گفت متاسفانه علیرغم اینکه گفته می شد در دولت های گذشته انقلابی عظیم در خصوص پروژه‌های عمرانی صورت گرفته  و در لرستان  هم به طبع در راستای سیاست‌های کلی دولت سیزدهم در لرستان آن طور که مسئولان ورزش در دولت گذشته می گفتند این پروژه‌ها رنگ و لعابی خاصی رانتوانسته به ورزش لرستان بخشید. اما متاسفانه میراث دولت های نهم تا دوازدهم در لرستان کلنگ های کارشناسی نشده در ورزش در این راستا هم مسئولان ورزش استان هم از این غا فله جا نماندن و توانستند برای ورزش استان یادگاری‌هایی از دولت برجای بگذارند.

ساخت و ساز بخشی از وظایف اداره کل ورزش و جوانان است و در عوض رشد و پرورش استعدادهای ناب و هنر نگه داشتن قهرمانان از وظایف اصلی وزارت ورزش و جوانان  است که در این زمینه اداره کل ورزش وجوانان  استان  لرستان با ضعف چشمگیر مواجه بوده  و از این مهم غافل مانده است.

در طول این سال‌ها می‌توان گفت که اداره  کل ورزش وجوانان لرستان  در سایه پروژه‌های عمرانی نشسته و به نوعی خود را در پشت پروژه‌های عمرانی پنهان کرده است.

البته در دو سال گذشته با حضور چند بخش خصوصی قوی وبومی در حمایت از ورزش قهرمانی وباشگاه داری نقطه عطف وشاه بیت ورزش لرستان بود.

دکتر مسعود عبدی جوان دهه شصتی با انقلاب در فوتبال لرستان واحیای  نام خیبر در لیگ دسته اول ودکتر حسین رحمتی جوان خوش نام بخش خصوصی با حمایت تیم های هندبال ٬دومیدانی وبوکس وقهرمانی در لیگ های برتر،علیرغم بی اعتنایی محض مسئولان ارشد استان در هر دودولت گذشته وفعلی تاحدودی خستگی  را در تن این دوجوان خیر بخش خصوصی با برخی بروکراسی های اداری زائد گذاشت.

در این سال‌ها سقوط برخی تیم های لرستانی در لیگ های مختلف و عدم حمایت از این باشگاهها و از دست دادن سهمیه ها و افت محسوس برخی رشته های ورزشی مدال آور از بارزترین ضعف‌های مدیریت ورزش استان بوده است.

متاسفانه در ورزش شهرستان‌ها هم بی‌عدالتی در تقسیمات بودجه البته در سنوات گذشته موج بی‌انگیزگی را به راه انداخته شاهد برآنکه مصوبات در سفر ریاست جمهوری  اسبق وفعلی در برخی شهرستان‌ها بلاتکلیف مانده و در برخی شهرستان‌ها هیچ کدام از مصوبات براثر عدم پیگیری‌ها به مرحله اجرا نرسیده است.

 

در ورزش حرفه‌ای هم هنر نگه داشتن قهرمانان ورزشی را نداشته‌ایم و پژمردگی و افت محسوس آنها را یکی پس از دیگری شاهد بوده‌ایم هر چند در زمان تصدی حشمت اله امان الهی این مشکلات به حداقل رسیده ولی هنوز تا رسیدن به شرایط ایده ال فاصله داریم.

 

آقای والی‌زاده مرادی ، لرستان با توجه به ظرفیت‌های فردی و محیطی می‌تواند یکی از استان‌های برتر در کسب مدال‌های رنگارنگ المپیک و جهانی باشد‌ اما ورزش لرستان در گذشته اسیر حضور سیاسیون منفعت طلب چپ وراست برای درست کردن کلاهی از نمد نرم ورزش  برای خودبودند.

در پایان باید به قیاسیان مدیر کل اسبق به دلیل عملکرد روبه جلو وجهش خوب ورزش لرستان در بسیاری از حوزه ها ورشته ها خسته نباشید وخدا قوت گفت.

انتهای پیام

یاداشت :امیرمحمود داودی نژاد

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=27706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.