آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
1
یادداشت :

شادی چهارشنبه‌سوری را نسوزانیم

  • کد خبر : 27567
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
شادی چهارشنبه‌سوری را نسوزانیم
طبق آمارهای اعلام‌شده، به‌طور متوسط سالانه حدود ۲ هزار نفر از هم‌وطنانمان دچار حوادث مربوط به چهارشنبه پایان سال می‌شوند. این تعدادی است که به مراکز درمانی کشور مراجعه می‌کنند.

نقش والدین چیست؟

طبق آمارهای اعلام‌شده، به‌طور متوسط سالانه حدود ۲ هزار نفر از هم‌وطنانمان دچار حوادث مربوط به چهارشنبه پایان سال می‌شوند. این تعدادی است که به مراکز درمانی کشور مراجعه می‌کنند.

مراسم آئینی چهارشنبه‌سوری در کشور به سال‌های دور برمی‌گردد و نمادی از پاکیزگی، شادی و شور در استقبال از سال جدید است. متأسفانه امروزه چهارشنبه‌سوری یعنی دلهره، ترس، خطر فاجعه. دیگر چهارشنبه‌سوری به معنای پریدن از روی آتش نیست، پریدن از روی حادثه است.

اورژانس به گوشش

بیشترین تعداد حوادث مربوط به سال ۱۳۹۶ می‌باشد که نزدیک به ۲۶۰۰ نفر بوده است که یک‌سوم از این تعداد به اورژانس منتقل‌شده‌اند و در کمال تأسف هرساله بین ۳ تا ۱۷ نفر فوتی را در این ده سال داشته‌ایم، با توجه به پیشرفت محسوس ما در این مقوله نیاز به کمک و همکاری تمامی نهادهای مربوط الزامی است.

فرهنگ ایمنی

فرهنگ ایمنی ۳ اصل استوار دارد که شامل آگاهی، آموزش و الزام است. آگاه‌سازی و آموزش نوجوانان و جوانان مهم‌ترین رکن جلوگیری از این اتفاقات شوم است که متأسفانه یا به‌طورجدی صورت نمی‌گیرد یا توجهی به آن نمی‌شود!

نقش والدین و مسئولان

نقش این عزیزان باید به‌صورت هشدار جدی و آگاهی دادن به فرزندان از خطرات و عوارض وحشتناک بازی با آتش، ترقه و مواد منفجره است، باید از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی دستی و…توسط فرزندانشان اکیداً جلوگیری کرده و حتماً شدیداً نظارت کنند. همچنین به والدین و شهروندان توصیه می‌کنیم کبریت و مواد آتش‌زا مانند نفت و امثال آن را از دسترس کودکان دور کرده و اجازه ندهند با آتش زدن بته و هیزم و.‌..‌‌ در محیط خانه یا پارکینگ برای خود و دیگران مخاطره ایجاد نمایند و با انجام صحیح این اقدامات سال نو را در کنار سفره هفت‌سین و با خوشی شروع کنند، نه در بیمارستان‌ها اورژانس.

بدون شک حضور والدین و بزرگ‌ترها در کنار کودکان و نوجوانان از ارکان مراقبت صحیح در این موضوع است‌

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=27567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.