آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
3

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:ضرورت اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته بعد از پیروزی انقلاب

  • کد خبر : 2748
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:ضرورت اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته بعد از پیروزی انقلاب

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: ایران در راه استقلال،  آزادی و جمهوری اسلامی هزینه‌های بسیاری داده است که این موارد و نکات عبرت آموز باید همزمان با دهه فجر، از طریق برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای مردم بازگو شود.  به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی طلوع افلاک ،حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در نمازجمعه این […]

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: ایران در راه استقلال،  آزادی و جمهوری اسلامی هزینه‌های بسیاری داده است که این موارد و نکات عبرت آموز باید همزمان با دهه فجر، از طریق برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای مردم بازگو شود.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی طلوع افلاک ،حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در نمازجمعه این هفته خرم‌آباد اظهار کرد: این روزها نیروی انتظامی به محله‌هایی ورود کرده است که برخی افراد امنیت جامعه را سلب می‌کنند که این حضور پرقدرت قابل تقدیر است و باید تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: البته قبل از این اقدامات باید پیشگیری کرد و موسسات فرهنگی و تربیتی از دوران مهدکودک، دبستان و دبیرستان اصول تعلیم و تربیت اسلامی را آموزش دهند.

خطیب جمعه خرم آباد با تاکید بر کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه گفت: باید همه موسسات فرهنگی و تربیتی، وظایف خود را قبل از نیروی انتظامی به خوبی انجام دهند و انتظار می‌رود به میزان سلب اعتماد و جرمی که مجرمان انجام می‌دهند قوه قضاییه با آنها برخورد کند.

شاهرخی افزود: البته تا به حال چنین بوده است اما باید استمرار داشته باشد تا افراد بدانند این نوع حرکات و رفتارها برای آنها هزینه دارد و درس عبرت برای دیگران شود.

وی منزلت اجتماعی و تلاش برای رفع نیازهای مردم را موهبت الهی و امانت دانست و با بیان اینکه در نظام جمهور اسلامی منصوب به ولی فقیه، استانداران، شهرداران، نمایندگان و همه نسبت آنها با مردم مساوی است بنابراین این نکته باید در گام دوم انقلاب اسلامی مورد ملاحظه و توجه قرار گیرد،گفت: اینکه کسی تصور کند در ستاد انتخاباتی فردی فعال بوده یا تغییر و جابجایی انجام شده و بدون شایسته سالاری بخواهد در منصبی به کار مشغول شود، خلاف اهداف نظام جمهوری اسلامی است و با عدالت سازگار نیست.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: این اقدام اگر منصوب ولی فقیه باشد با عدالت سازکار نیست، اگر نماینده باشد با سوگندی که در مجلس یاد کرده و اگر در قوه مجریه باشد با امانتی که به او سپرده‌اند سازگار نیست.

شاهرخی با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب به طور حتم باید در این راستا حرکت کنیم، عنوان کرد: قانون و ضوابط، ختم کلام است و چنانچه فردی دچار خطا شود نظام اسلامی به موقع با او برخورد خواهد کرد که گاهی نیاز نیست رسانه‌ای شود.

وی همچنین با اشاره به دهه مبارک فجر گفت: در این ۴۲ سال  عمر انقلاب اسلامی، کشور در حال تلاش و حرکت به سوی آرمان ها بوده است در حالیکه حکومت پهلوی وابسته به دولت های بیگانه بود.

شاهرخی اضافه کرد: ایران در راه استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی هزینه‌های بسیاری داده است که این موارد و نکات عبرت آموز باید همزمان با دهه فجر، از طریق برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی، نهادهای فرهنگی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای مردم بازگو شود.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به ۲۰ جمادی‌الثانی ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و با بیان اینکه زندگی این بانوی مکرمه برای دختران و همه بانوان راهگشا است،ادامه داد: در عصری که غربزده‌ها و انسان‌های منحرف درصدد هستند جوامع جهانی را به سمت ابتذال ببرند، آشنایی با ابعاد شخصیتی این بانوی مکرمه می‌تواند راهگشا باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: رفتار احترام آمیز همراه با محبت، تواضع، ادب و فروتنی نسبت به پدر و مادر، مورد نیاز جامعه امروز ما و از خصایص این بانوی بزرگوار بوده است.

شاهرخی با بیان اینکه به منظور مقابله با کرونا برگزاری اجتماعات در مجالس ترحیم و آرامستان‌ها مقبول نیست و مردم باید همچنان از حضور در این محافل پرهیز کنند، اضافه کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اجتماعات در بازار و مجالس ضروری است تا پس از مدت ها نمازجمعه و سایر مناسک تعطیل نشود.

وی گفت: ویروس کرونا جامعه بشریت را در برگرفته و لرستان در وضعیت زرد شیوع قرار دارد و روزانه جمعیت زیادی برای حفظ جان مردم و قوت امت اسلامی در تلاش هستند بنابراین باید در اجتماعات به نحوی عمل کنیم که موجب تضعیف امت اسلامی نشود.

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=2748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.