آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
0

۱۰۳۰صندوق ثابت و۶۲۴صندوق سیار برای انتخاباتی پرشور /رقابت ۲۵۹نفر برای ۹کرسی نمایندگی در استان لرستان

  • کد خبر : 27344
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
۱۰۳۰صندوق ثابت و۶۲۴صندوق سیار برای انتخاباتی پرشور /رقابت ۲۵۹نفر برای ۹کرسی نمایندگی در استان لرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت:در مجموع یک هزار و ۶۵۴ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که ۱۰۳۰ شعبه ثابت و ۶۲۴ شعبه نیز سیار است ، همچنین از این تعداد ۸۴۵ شعبه شهری و ۸۱۰ شعبه روستایی است. به گزارش  طلوع افلاک ؛احسان یاوریروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت:در مجموع یک هزار و ۶۵۴ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که ۱۰۳۰ شعبه ثابت و ۶۲۴ شعبه نیز سیار است ، همچنین از این تعداد ۸۴۵ شعبه شهری و ۸۱۰ شعبه روستایی است.

به گزارش  طلوع افلاک ؛احسان یاوریروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص وضعیت آماری انتخابات اظهار کرد: شروع تبلیغات در استان با ۳۵۰ نفر داوطلب بود اما تا به این لحظه مجموع داوطلبانی که در صحنه تبلیغات مانده اند به ۲۵۹ نفر کاهش یافته و تعداد ۵۵ نفر تا هشت صبح روز سه شنبه انصراف خود را اعلام کردند.

وی افزود: اکنون در حوزه دورود و ازنا ۴۶ نفر، دلفان و سلسله ۱۴، خرم آباد و چگنی ۸۰، پلدختر و معمولان ۶، الیگودرز ۱۹، کوهدشت و رومشکان ۵۲ و در بروجرد نیز ۷۲ نفر بعنوان نامزد در عرصه انتخابات حضور دارند.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: هیچکدام از اسامی این افراد تا پایان مهلت زمانی انصراف به عنوان انصراف دهنده اعلام نخواهد شد و تمامی اسامی در سامانه انتخابات درج و عدول از انصراف مسموع نبوده و کماکان به عنوان نامزد اسامی آنها در روز انتخابات اعلام خواهد شد.

یاوری عنوان کرد: یکی از موارد تخلف در قانون جایی است که انصراف در ازای گرفتن وعده و با تبانی باشد که در قانون به عنوان جرم شناخته و رسیدگی خواهد شد.

وی در خصوص صندوق های اخذ رای عنوان کرد: برای هفت حوزه انتخابیه و ۹ شهرستان استان لرستان در مجموع یک هزار و ۶۵۴ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که ۱۰۳۰ شعبه ثابت و ۶۲۴ شعبه نیز سیار است ، همچنین از این تعداد ۸۴۵ شعبه شهری و ۸۱۰ شعبه روستایی است.

رییس ستاد انتخابات لرستان ادامه داد: در خرم آباد ۳۶۵ شعبه ، چگنی ۶۵، بروجرد ۲۷۰، الیگودرز ۱۶۸ ، دورود ۱۳۳، ازنا ۸۴ ، کوهدشت ۱۹۳، رومشکان ۵۵، دلفان ۱۲۷، سلسله ۸۵، پلدختر ۶۹ و در معمولان نیز ۴۰ شعبه کار اخذ رای را از مردم انجام خواهند داد.

یاوری بیان کرد: سه هزار و ۷۵۴ نقطه اخذ رای در استان لرستان پیش بینی و جزو معدود استان هایی هستیم که تمامی شعب ثابت دارای آنتن بوده و در شعب سیار نیز که ۲ هزار و ۷۵۴ نقطه باقیمانده هستند، کمتر از ۲۰۰ نقطه با مشکل آنتن دهی مواجه هستند که غالبا صعب العبور و دارای کمتر از پنج خانوار می باشند اما احراز هویت آفلاین (غیر برخط) برای آنها پیش بینی شده است.

وی افزود:‌ همچنین حدود ۳۰ هزار نفر عوامل اجرایی ، نظارتی و انتظامی در امر انتخابات این دوره مشارکت خواهند کرد که در هر شعبه تقریبا ۱۵ نفر از عوامل اجرایی حضور دارند.

یاوری عنوان کرد: نقطه های اخذ رای به گونه ای تعریف شده که ابتدا و انتهای خط ها آنلاین (برخط) باشد تا از رای تکراری جلوگیری شود.

وی افزود: در نقاطی که آفلاین (غیر برخط) است به بخشداران اعلام شده با درج مهر در شناسنامه ها فرآیند اخذ رای انجام بگیرد تا سلامت انتخابات در این نقاط حفظ شود.

معاون سیاسی استاندار لرستان یادآور شد: تمامی شعب ثابت استان آنلاین( برخط) و احراز هویت رای دهندگان به صورت برخط انجام می شود و در تمامی یک هزار و ۳۰ شعبه ثابت برقراری ارتباط وجود دارد.

یاوری تصریح کرد: به نسبت دوره قبل رشد چشمگیری در آنتن دهی شعب اخذ رای داشته ایم و در این راستا حدود ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان ایجاد و ۱۸۳ سایت جدید در روستاها یا راه اندازی و یا ارتقا یافته است.

وی در خصوص ساز و کار انتخابات، تصریح کرد: این دوره برگزاری ۲ انتخابات را پیش رو داریم که هر ۲ تعرفه آنها با هم تجمیع و از هر فرد یک بار ثبت نام در شعبه صورت می گیرد.

رییس ستاد انتخابات لرستان اضافه کرد: بجز خرم آباد و بروجرد که هر کدام ۲ نماینده دارند، در سایر شهرستان های استان یک نماینده انتخاب خواهد شد.

یاوری گفت: اگرچه هر برگ رای باید در صندوق مربوط به خودش انداخته شود اما چنانچه هر ۲ برگ در یک صندوق باشند جدا شده و شمارش می شوند.

به گفته وی به تعداد واجدین شرایط استان تعرفه پیش بینی و به شهرستان ها ارسال و در محل هایی پلمب شده و تا روز انتخابات نگهداری می شوند و امیدواریم هیچ کمبود تعرفه ای نداشته باشیم.

وی افزود: همچنین در تمامی شهرستان ها شعب اخذ رای برای بانوان پیش بینی شده است تا بتوانند به راحتی رای خود را به صندوق بیندازند ، ضمن اینکه برگ های رای در چاپخانه بانک ملی و با بالاترین استانداردهای امنیتی چاپ شده تا مشکلی در خصوص تقلب در آرا ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: فرایند رای گیری الکترونیک در استان لرستان نداریم ، اما احراز هویت الکترونیک اجرا و تمام اطلاعات شناسنامه ای ایرانیان در این دستگاه ها نصب و به صورت بیومتریک(با اثر انگشت) است.

رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: افراد یکی از پنج مدارک هویتی از جمله کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت ، گذرنامه و گواهینامه رانندگی را باید بهمراه داشته باشد ، شناسنامه های قدیمی نیز برای رای دادن معتبر نیستند، چراکه کدملی در آنها درج نشده است.

وی به برخی تخلفات در زمان اخذ رای که ممکن است اتفاق بیفتد اشاره کرد و افزود: ماده ۸۲ و ۸۳ قانون انتخابات درخصوص تخلفات انتخاباتی در زمان تبلیغ و روز اخذ رای مشخص بوده و چنانچه مشاهده شود، مستندسازی و به مرجع قضایی اعلام خواهد شد ، تاکنون نیز برخی موارد گزارش شده که به عنوان جرایم انتخاباتی محسوب و مستندسازی شده و به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی یادآور شد: ۲۲ مورد قانونگذار تعیین و به عنوان جرم معرفی کرده است که ضمانت اجرای کیفری دارند ، یکی از این موارد خرید و فروش رای است که تنها ناظر به روز اخذ رای نیست ، در این راستا هرگونه اعطای نقدی و غیرنقدی خرید و فروش رای محسوب شده و با آن برخورد خواهد شد.

وی افزود: مواردی از برکناری برخی مدیران در بدنه وزارت کشور و سایر دستگاه های اجرایی به علت تخلفات انتخاباتی داشته ایم که به دلیل وجود شائبه ها و برای حصول اطمینان مردم انجام شده است.

یاوری تصریح کرد: به مردم اطمینان می دهیم در مجموعه برگزارکنندگان انتخابات همدلی و وحدت خوبی برای برگزاری انتخاباتی سالم وجود دارد و دستگاه های امنیتی و انتظامی و قضایی نیز در کنار برگزارکنندگان برای برگزاری انتخاباتی سالم و ایمن هستند.

وی افزود: هرچند تاکنون گزارشی از ناامنی و مشکل در حوزه های انتخاباتی مشاهده نشده اما در برخی از حوزه های حساس که در دوره های قبل مشکلاتی داشته اند، تدابیر خاصی اندیشیده شده و به صورت مستمر رصد خواهند شد تا مشکلی ایجاد نشود.

وی افزود: پیش بینی می کنیم تا اوایل روز شنبه نتیجه اکثر شعبه های اخذ رای اعلام و تا اواسط روز نتایج نهایی به استماع مردم برسد.

وی همچنین بیان کرد: از مردم غیور و باغیرت لرستان که همواره در برهه های بعد از انقلاب پای آرمان های انقلابی و اسلامی و میهنی ایستاده اند، دعوت می کنیم به وظیفه میهنی خود عمل و با حضور و مشارکت حداکثری در این جشن بزرگ ملی حماسه ای دیگر در تاریخ انقلاب رقم بزنند.

انتهای پیام

خبرنگار :امیر محمود داودی نژاد

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=27344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.