آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024
1
روز پدر:

میلادبا سعادت حضرت علی علیه السلام ؛ روز مرد و روز پدر مبارک باد

  • کد خبر : 26900
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
میلادبا سعادت حضرت علی علیه السلام ؛ روز مرد و روز پدر مبارک باد
حضرت علی علیه السلام در روز 13 رجب 10 سال قبل از بعثت در شهر مکه ازپدری به نام ابوطالب و مادری به نام فاطمه بنت اسد در خانه کعبه بدنیا آمدند. امام علی علیه السلام پسر عموی پیامبر و داماد ایشان بوده و در 19 رمضان سال چهلم هجری قمری در سن 63 سالگی در مسجد کوفه و هنگام عبادت مورد ضربت شمشیر زهرآگین کینه توزان و دشمنان قسم خورده بدست ابن ملجم قرار گرفته و در 21 رمضان به شهادت رسیدند و مرقد مطهرشان در کشور عراق و شهر نجف قرار دارد. از بیانات گهر بار امام علی علیه السلام است که میفرمایند : با مردم آنچنان معاشرت کنید که اگر از دنیا رفتید برمرگ شما اشک بریزند و در زنده بودنتان بر شما عشق بورزند. ایشان حدود 29 سال امامت کرده و حدود 4 سال و 9 ماه خلافت نموده و حدود 9 سال با حضرت فاطمه دختر عموی خود زندگی زناشویی و مشترک داشتند. امام علی علیه السلام و حضرت خدیجه اولین کسانی بودند که دعوت پیامبر را پذیرفته و اسلام آوردند. ماجرای خوابیدن امام علی در بستر پیامبر به عنوان لیله المبیت از رویدادهای مهم زندگی شان بوده که نقش موثری در حفظ اسلام و ادامه راه پیامبر داشته و آیات بسیاری از قرآن کریم در وصف ایشان و اهل بیت علیهم السلام میباشند. از میان جنگها ؛ سه جنگ مهم در زمان ایشان قابل ذکر است :

در سایه ایزد تبارک
عید همگی بود مبارک

حضرت علی علیه السلام در روز ۱۳ رجب ۱۰ سال قبل از بعثت در شهر مکه ازپدری به نام ابوطالب و مادری به نام فاطمه بنت اسد در خانه کعبه بدنیا آمدند. امام علی علیه السلام پسر عموی پیامبر و داماد ایشان بوده و در ۱۹ رمضان سال چهلم هجری قمری در سن ۶۳ سالگی در مسجد کوفه و هنگام عبادت مورد ضربت شمشیر زهرآگین کینه توزان و دشمنان قسم خورده بدست ابن ملجم قرار گرفته و در ۲۱ رمضان به شهادت رسیدند و مرقد مطهرشان در کشور عراق و شهر نجف قرار دارد. از بیانات گهر بار امام علی علیه السلام است که میفرمایند :
با مردم آنچنان معاشرت کنید که اگر از دنیا رفتید برمرگ شما اشک بریزند و در زنده بودنتان بر شما عشق بورزند. ایشان حدود ۲۹ سال امامت کرده و حدود ۴ سال و ۹ ماه خلافت نموده و حدود ۹ سال با حضرت فاطمه دختر عموی خود زندگی زناشویی و مشترک داشتند. امام علی علیه السلام و حضرت خدیجه اولین کسانی بودند که دعوت پیامبر را پذیرفته و اسلام آوردند. ماجرای خوابیدن امام علی در بستر پیامبر به عنوان لیله المبیت از رویدادهای مهم زندگی شان بوده که نقش موثری در حفظ اسلام و ادامه راه پیامبر داشته و آیات بسیاری از قرآن کریم در وصف ایشان و اهل بیت علیهم السلام میباشند. از میان جنگها ؛ سه جنگ مهم در زمان ایشان قابل ذکر است :
۱ _ جنگ جمل از جانب ناکثین ( بیعت شکنان) ۲ _ جنگ صفین از جانب قاسطین ( منحرفان از حق). ۳ _ جنگ نهروان از جانب مارقین ( خوارج و دور شدگان از حق). همچنین ماجرای مهم غدیر خم در سن ۳۳ سالگی امام علی علیه السلام در آخرین حج پیامبر ( حجه الوداع ) به فرمان خداوند اتفاق افتاد و پیامبر فرمودند که : الا من کنت مولاه فهذا علی مولاه. کتاب شریف نهج البلاغه حاوی اندیشه ها و پیامها و درسها و نکته های اعتقادی و اجتماعی و سیاسی به عنوان برادر قرآن حاوی مطالب بسیار آموزنده ای است که هر انسان موحد و آزاده ای لازم است در کنار قرآن از آن استفاده نماید.
در فرازی زیبا از دعای معروف ندبه می‌خوانیم که :
و شیعتک علی منابر من نور مبیضه وجوههم حولی فی الجنه و هم جیرانی.
یعنی : پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم خطاب به امیر المومنین علی علیه السلام میفرمایند که : یا علی! شیعیان تو بر منبرهایی از نور سوار و نشسته اند در حالی که صورت و چهره هایشان سفید و نورانی و درخشان است و در بهشت گرداگرد من ( پیامبر) ساکن هستند و همسایه من می‌باشند.
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب علیه السلام.
امید است که همه ما قدرشناس پدر و مادران خود باشیم و رهرو راستین راه قرآن و عترت.

✍اما سخنی با پدر…..
پدر عزیزم روزت مبارک قشنگم. دستان پرمهرت را خاضعانه میبوسم حتی اگر سفر کرده باشی. پدر جان ! اگر فرزند خوبی برایت نبوده و گاه‌گاهی باعث زحمت و رنجش شما شده ام مرا ببخشید. نفهمیدم. اشتباه کردم. غلط کردم. مرا ببخشید . ای پدر جان ! همواره از درگاه خدا برایم خیر و موفقیت و سر به راه بودن بخواه تا مایه آسایش و آرامش و افتخار شما باشم.
پدر جان! شما و مادر ؛ فرشتگان بی ادعای ایثار و از جان گذشتگی بوده و هستید که همه چیز خود را پای ما گذاشتید و من دار و ندار خود را مدیون و ممنون شما هستم. امیدوارم اجر زحمات و دلسوزی و الطاف شما و مادرجانم ؛ عاقبت بخیری و بهشت رضوان الهی باشد. ان شاء الله.
دوستت دارم. دوستتان داریم و خاک پای شماییم.

خدایا ما را با قرآن و عترت زنده بدار و با قرآن و عترت بمیران و با قرآن و عترت محشور فرما. آمین.
حسن خسروی

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=26900

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.