آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳ 23 ذو الحجة 1445 Saturday, 29 June , 2024
1
یادداشت:

سبک زندگی ایرانی واسلامی/ نقش موثر زنان

  • کد خبر : 26706
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
سبک زندگی ایرانی واسلامی/ نقش موثر زنان
در این تحولات نقش زنان امروز جامعه به طرز قابل‌توجهی پررنگ‌تر از مردان است. نقشی که زنان امروز در ارتقا فرهنگ جامعه دارند شاید نقطه‌ی عطفی در تاریخ جامعه‌ی ایران باشد.

جامعه‌ی ما به سرعت در حال تحول است.

ساختارهای سنتی آن در حال فروپاشی است و نگاه‌های مدرن در ذهن ایرانیان در حال نفوذ کردن است.

در این تحولات نقش زنان امروز جامعه به طرز قابل‌توجهی پررنگ‌تر از مردان است. نقشی که زنان امروز در ارتقا فرهنگ جامعه دارند شاید نقطه‌ی عطفی در تاریخ جامعه‌ی ایران باشد.

کافی است به جلسات ادبی، نقد فیلم، خودشناسی، کلاس‌های هنر و موسیقی، سالن‌های تئاتر و سینما، حتی جلسات علمی مانند نجوم (دانشگاه‌ها هم که به نفع خانوم هاست) سرک بکشید، با اکثریتی از خانوم ها و حداقلی از مردان روبرو خواهید شد.

از طرف دیگر حضور خانم‌ها در سازمان‌های مردم‌نهاد حافظ محیط‌زیست و حیوانات و خیریه‌ها و آموزش و حمایت از کودکان کار و … نیز بسیار پررنگ‌تر از مردان است.

این امر موجب شده که زنان در بسیاری از حوزه‌ها آگاه‌تر و با دانش‌تر از همسران و مردان اطراف خود باشند.

در فضاهای بحث و گفتگو دیده می‌شود که زنان امروز برخلاف مادران منفعل خود مردان را با سخنان و کلمات خود تحت تأثیر قرار می‌دهند.

آن‌ها دیگر مادرانی نیستند که فرزندانشان آن‌ها را قبول نداشته باشند و صرفاً پدرهای خود را متفکر و صاحب‌نظر بدانند بلکه آن‌ها می‌توانند منشأ تعلیمات بسیاری برای کودکان خود باشند.

در چند سال اخیر در تحولات سیاسی ایران نیز زنان پیشتاز و جلودار میدان بودند و اغلب مردان شجاعت و قدرت آن‌ها را ستایش می‌کردند.

زنان امروز استقلال مالی و هویتی بیشتری دارند و در حال بر هم زدن تعادل مردسالارانه‌ی جامعه هستند.

رشد و پیشرفت زنان ایران نوید بزرگی برای آینده‌ی این سرزمین است زیرا که آن‌ها به‌واسطه‌ی خرد زنانه قابلیت تعدیل کردن تندروی‌ها و خشونت‌های جامعه را دارا هستند

نیروی زنانه همواره چون آب پیوسته و نرم و بدون خشونت است

چیزی که جامعه‌ی ما به‌شدت نیازمند آن است.

در روزگاری زندگی می‌کنیم که حضور زنان و تفکر زنانه در عرصه سیاست بیشتر می‌شود، لذا جامعه‌ی ما هرچه بیشتر بتواند هم در سطح داخلی و هم در سطح بین‌المللی از قدرت تساهل و تسامح آنان بهره‌مند گردد، موجبات پیشرفت بیشتری را فراهم آورده است

پس وقت آن رسیده برخی ادبیات سخیف را از نوشتار و گفتارها در مورد بانوان حذف کنیم
در کنار تمام این پیشرفت‌ها و اثربخشی‌های زنان کشورمان در عرصه‌های مختلف، نقش بانوان در دفاع مقدّس و دنباله‌های آن تا امروز، بسیار غرورانگیز است. همسران ، مادران و دختران شهدا و جانبازان و بازماندگان برجسته بزرگمردانی هستند که جانشان را در راه خدا دادند و زنان توانمند ایرانی با اراده‌ی محکم، عزم راسخ و با صبر جمیل، هر انسانی را در مقابل خودشان خاشع و خاضع می‌کنند.
درپی شیوع کرونا نیز نقش زنان در عرصه‌های مختلف همکاری و هم‌افزایی دوش به دوش مردان کشورمان برای مبارزه با این ویروس منحوس قابل ستودنی است چه در لباس پرستاری، پزشکی و مدافعان سلامت و چه در صحنه‌های اجتماعی و خانواده.
جایگاه زنان در نظام جمهوری اسلامی به قدری والاست که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «زن ریحانه است نه قهرمان»؛ «مهم‌ترین مسئولیت زن، کدبانویی است؛ معنای کدبانویی خدمتگزاری نیست، معنایش این است که محیط خانواده را برای خانواده و برای همسر یک محیط امن و آرام و مهربانی می‌کند؛ با مهربانی خودش، با عزتی که در خانه برای او فرض می‌شود».
ایشان در فرمایشاتی در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام در بخشی از بیاناتشان فرمودند: «زن غربی مظهر مصرف، آرایش، جلوه‌گری در مقابل مردان و وسیله‌ی هیجان جنسیِ نوع مرد و جنس مرد است. بقیّه‌ی حرف‌هایی که می‌زنند، مثل قضیّه‌ی عدالت جنسیّتی و این حرفها، همه حرف است و ظاهر قضیّه است، باطن قضیّه آن است. شنیدید که تعداد قابل توجّهی از بانوان صاحب‌مقام غربی، در همین چند ماه قبل از این، یکی پس از دیگری اعلان کردند که در دوران جوانی، در جریان مسائل اداری‌ای که در آنجا‌ها عضو بوده‌اند، با زور و با خشونت مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند؛ این را به زبان آوردند، گفتند. این‌ها زن‌های معمولی نیستند؛ زن‌های برجسته‌ی غربی‌اند. اسلام به‌وسیله‌ی حجاب در را بر روی آن مسیری که جنس زن را به این نقطه‌ی انحراف برساند بسته؛ اجازه نداده. حجاب اسلامی وسیله‌ی مصونیّت زن است؛ حجاب وسیله‌ی محدودیّت زن نیست

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=26706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.