آدرس کانال و پیج اینستاگرام

تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
0
یادداشت:

میلاد باسعادت حضرت عیسی بن مریم ( ع ) مبارک باد

  • کد خبر : 26467
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
میلاد باسعادت حضرت  عیسی بن مریم ( ع ) مبارک باد
سالروز ولادت باسعادت پیام آور یکتاپرستی و رسول مهربانی ، حضرت عیسی مسیح ، علی نبینا و آله و علیه السلام بر تمامی موحدان عالم بویژه هموطنان خوب و عزیز مسیحی در ایران اسلامی صمیمانه گرامی و مبارک باد .

سالروز ولادت باسعادت پیام آور یکتاپرستی و رسول مهربانی ، حضرت عیسی مسیح ، علی نبینا و آله و علیه السلام بر تمامی موحدان عالم بویژه هموطنان خوب و عزیز مسیحی در ایران اسلامی صمیمانه گرامی و مبارک باد .

“” همانا داستان عیسی نزد خدا مانند داستان آدم است ؛ او را از خاک آفرید، سپس گفت : « بشو» ؛ شد. حق از پروردگار توست ؛ پس از شک‌داران مباش.
( سوره آل عمران آیات ۵۹ و۶۰ ). “”

تهیه و تنظیم از : حسن خسروی. مولف کتاب آشنایی با قرآن و عترت.

حضرت  عیسی بن مریم علیه السلام یکی از پنج پیامبران اولواالعزم : نوح – ابراهیم – موسی – عیسی  – محمد (صلوات الله علیهم )  و صاحب شریعت  است که کتاب آسمانی ایشان ، انجیل میباشد . کلمه « انجیل»، یونانی و به معنای بشارت است. عموما ، محتوای اناجیل، زندگی نامه و بیانات اخلاقی و پندهای حضرت عیسی علیه‌السّلام است. حضرت عیسی ( ع ) فرزند حضرت مریم  (س) و ایشان نیز فرزند حضرت عمران و از تبار هارون برادر حضرت موسی ( ع ) و از طایفه لاوی بود. ایشان حدود ۶۰۰ سال قبل از ظهور دین اسلام بر قوم بنی‌اسرائیل مبعوث شد و قوم ایشان به نصاری و مسیحیت معروف شد درقرآن کریم نام حضرت مسیح ۲۳ مرتبه با اسم عیسی آمده است. ایشان حدود   ۲۰۲۴ سال پیش در روز ۲۵ دسامبردرشهر بیت اللحم در جنوب اورشلیم بدنیا آمدند و در ناصریه رشد یافتند  . واژه عیسی در زبان عبری به معنای « خدا کمک می کند » و مسیح به معنای « نجات دهنده » است که به زبان یونانی به « کریستوس » ترجمه شده و به همین دلیل به پیروان مسیح کریستیان نیز می گویند. در آیات ۱۲ تا ۲۵ سوره مریم در قرآن کریم به بخشی از واقعه تولد و شخصیت و احوال حضرت عیسی علیه السلام اشاره شده است . برخی معجزات حضرت عیسی ( باذن الله ) عبارتند از : جان دادن به مجسمه – شفای بیماران صعب‌العلاج و لاعلاج – زنده کردن مردگان – إخبار از غیب – سخن گفتن در گهواره با مردم و… . آیین مسیحیت یک آیین یکتاپرستانه است که بر آموزه‌ها و سخنان عیسی ناصری ( مسیح ) استوار گشته و آموزه‌هایی چون تثلیث، مرگ مسیح به عنوان کفاره گناهان، تعمید آب و روح القدس از باورهای این آیین هستند و بیش از دو میلیارد نفر در سراسر جهان پیرو این آیین میباشند . مسیحیت به سه فرقه بزرگ کاتولیک ، ارتدکس و پروتستان انشعاب یافته و تشکیل کلیسای ارتدکس و جدایی آن از کلیسای کاتولیک روم ، نخستین انشعاب مهم در مسیحیت ذکر شده است . در قرن‌های اول مسیحیت، لقب «پاپ» به معنی «پدر» برای تمامی اسقف‌ها استفاده می‌شد. شهر ( کشور ) واتیکان محل استقرار پاپ رهبر مسیحیان جهان است .

( منبع : سایتهای اینترنتی و  ویکی پدیا ).

حسن خسروی .

لینک کوتاه : https://tolueaflak.ir/?p=26467

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.